1p
133 milliárd forintba kerül ma Budapest közlekedése, amiből 30 milliárd hiányzik. Ha elkészül a 4-es metró, rögtön 7 milliárddal növeli majd a költségvetést. A plusz teherre lehet, hogy lesz uniós forrás, de lehet, hogy nem - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője a Gazdasági Rádióban. Tervben van a parkolási díjak központosítása és a dugódíj bevezetése is
133 milliárd forintba kerül ma Budapest közlekedése, amiből 30 milliárd hiányzik. Ha elkészül a 4-es metró, rögtön 7 milliárddal növeli majd a költségvetést. A plusz teherre lehet, hogy lesz uniós forrás, de lehet, hogy nem - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője a Gazdasági Rádióban. Tervben van a parkolási díjak központosítása és a dugódíj bevezetése is.

A BKK szakítani kíván az elmúlt évek gyakorlatával, miszerint a BKV néhány havonta csődközeli helyzetbe jutott, aztán a mindenkori kormány a kiszolgáltatott helyzetben lévő fővárosi vezetést bevonta valamilyen alkufolyamatba és született egy döntés, hogy a társaság még 3 hónapig fininszírozva lesz. Ez táptalaja volt a visszaélkéseknek, hiszen üzleti terv nélkül, számonkérhetetlenül működött a cég.
 
Vitézy Dávid azt mondta, a költségvetés készítésekor a Volán és a MÁV működési költségeit betervezik, de a BKV-nál kialakult az a helyzet, hogy  évközi döntésekkel kapja meg a szükséges pénzeket. Ezt a gyakorlatot egyelőre a mostani kormány is kénytelen volt folytatni, mert egyik napról a másikra nem lehet megszüntetni. 2012 áprilisában lejár a BKV közsszolgáltatási szerződése, így legkésőbb akkor lesz változás.

Rövidtávon a költségvetésből kell finanszírozni a budapesti közlekedést, de el kell gondolkozni alternatívákon Vitézy szerint. Ez lehet például a kedvezményes áfakulcs a jegyek, bérletek tekintetében, vagy a parkolási díjak felülvizsgálata, ami most a kerületekhez folyik be, pedig nyugodtan mehetne a fővároshoz. "A 4-es metró finanszírozásához kapcsolódóan az EU előírta, hogy a belvárosi területeken be kell vezetni a torlódási díjat, legkésőbb az átadásig. Ez szintén segíthet" - fogalmazott a BKK vezetője.

133 milliárd forintba kerül ma Budapest közlekedése 23 éves járművekkel, amiből 30 milliárd hiányzik. Vitézy szerint jelentős költségcsökkentő lépések történtek, csökkentek a vezetői fizetések, nincsnek milliós végkielégítések, de ebből nem lehet 30 milliárdot összehozni. Ezt az összeget vagy a központi költségvetés adja, vagy jobban terehelik azokat, akik autót használnak.

Matuzsálemi korban

A 2013-ig tartó Uniós ciklusban a  villamosok és a trolik cseréjére nyújtott be pályázatot a BKK, amit az NFÜ elnöke támogatott, de a miniszter támogató levele még nem érkezett meg. 2020-ban, tehát a következő ciklus végén a kisföldalatti és a fogaskerekű szerelvények 47 évesek, a HÉV kocsik 55 évesek lesznek, a 3-as metró szerelvényei is túllépik a 40-et. Ezeket a járműcseréket nagyobb projektekkel együtt kellene elvégezni, de hogy az összesre lesz-e pénz, azt senki nem tudja. Mi most azt kérjük, hogy ezeket előkészíthessük és jobban látható legyen, hogy melyik a legfontosabb - mondta Vitézy Dávid.

Az autóbusz közlekedés kapcsán azt mondta:  az egész üzemeltetési modellt szeretnék átalakítani. Versenyt nyit a BKK, ami azt jelenti, hogy a központ, mint megrendelő fogja ellátni a forgalomszervezéssel kapcsolatos feladatokat, tehát mindent, amit az utas egységesen kell, hogy érzékeljen. Aki ezt a feladatot a legolcsóbban meg tudja oldani, az fogja megkapni. Arra a kérdésre, hogy kik lesznek a befektetők, Vitézy azt mondta: magántulajdonban lévő társaságok, amire már ma is van példa, hiszen a BKV dolgoztat alvállalkozókkal. Fejlettebb országokban is nehezen ment ez a fajta átalakulás, de bíznak benne, hogy sikerülni fog.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG