1p
133 milliárd forintba kerül ma Budapest közlekedése, amiből 30 milliárd hiányzik. Ha elkészül a 4-es metró, rögtön 7 milliárddal növeli majd a költségvetést. A plusz teherre lehet, hogy lesz uniós forrás, de lehet, hogy nem - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője a Gazdasági Rádióban. Tervben van a parkolási díjak központosítása és a dugódíj bevezetése is
133 milliárd forintba kerül ma Budapest közlekedése, amiből 30 milliárd hiányzik. Ha elkészül a 4-es metró, rögtön 7 milliárddal növeli majd a költségvetést. A plusz teherre lehet, hogy lesz uniós forrás, de lehet, hogy nem - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője a Gazdasági Rádióban. Tervben van a parkolási díjak központosítása és a dugódíj bevezetése is.

A BKK szakítani kíván az elmúlt évek gyakorlatával, miszerint a BKV néhány havonta csődközeli helyzetbe jutott, aztán a mindenkori kormány a kiszolgáltatott helyzetben lévő fővárosi vezetést bevonta valamilyen alkufolyamatba és született egy döntés, hogy a társaság még 3 hónapig fininszírozva lesz. Ez táptalaja volt a visszaélkéseknek, hiszen üzleti terv nélkül, számonkérhetetlenül működött a cég.
 
Vitézy Dávid azt mondta, a költségvetés készítésekor a Volán és a MÁV működési költségeit betervezik, de a BKV-nál kialakult az a helyzet, hogy  évközi döntésekkel kapja meg a szükséges pénzeket. Ezt a gyakorlatot egyelőre a mostani kormány is kénytelen volt folytatni, mert egyik napról a másikra nem lehet megszüntetni. 2012 áprilisában lejár a BKV közsszolgáltatási szerződése, így legkésőbb akkor lesz változás.

Rövidtávon a költségvetésből kell finanszírozni a budapesti közlekedést, de el kell gondolkozni alternatívákon Vitézy szerint. Ez lehet például a kedvezményes áfakulcs a jegyek, bérletek tekintetében, vagy a parkolási díjak felülvizsgálata, ami most a kerületekhez folyik be, pedig nyugodtan mehetne a fővároshoz. "A 4-es metró finanszírozásához kapcsolódóan az EU előírta, hogy a belvárosi területeken be kell vezetni a torlódási díjat, legkésőbb az átadásig. Ez szintén segíthet" - fogalmazott a BKK vezetője.

133 milliárd forintba kerül ma Budapest közlekedése 23 éves járművekkel, amiből 30 milliárd hiányzik. Vitézy szerint jelentős költségcsökkentő lépések történtek, csökkentek a vezetői fizetések, nincsnek milliós végkielégítések, de ebből nem lehet 30 milliárdot összehozni. Ezt az összeget vagy a központi költségvetés adja, vagy jobban terehelik azokat, akik autót használnak.

Matuzsálemi korban

A 2013-ig tartó Uniós ciklusban a  villamosok és a trolik cseréjére nyújtott be pályázatot a BKK, amit az NFÜ elnöke támogatott, de a miniszter támogató levele még nem érkezett meg. 2020-ban, tehát a következő ciklus végén a kisföldalatti és a fogaskerekű szerelvények 47 évesek, a HÉV kocsik 55 évesek lesznek, a 3-as metró szerelvényei is túllépik a 40-et. Ezeket a járműcseréket nagyobb projektekkel együtt kellene elvégezni, de hogy az összesre lesz-e pénz, azt senki nem tudja. Mi most azt kérjük, hogy ezeket előkészíthessük és jobban látható legyen, hogy melyik a legfontosabb - mondta Vitézy Dávid.

Az autóbusz közlekedés kapcsán azt mondta:  az egész üzemeltetési modellt szeretnék átalakítani. Versenyt nyit a BKK, ami azt jelenti, hogy a központ, mint megrendelő fogja ellátni a forgalomszervezéssel kapcsolatos feladatokat, tehát mindent, amit az utas egységesen kell, hogy érzékeljen. Aki ezt a feladatot a legolcsóbban meg tudja oldani, az fogja megkapni. Arra a kérdésre, hogy kik lesznek a befektetők, Vitézy azt mondta: magántulajdonban lévő társaságok, amire már ma is van példa, hiszen a BKV dolgoztat alvállalkozókkal. Fejlettebb országokban is nehezen ment ez a fajta átalakulás, de bíznak benne, hogy sikerülni fog.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG