Egy központból kezelik tovább a villamosenergia hálózatot
Az első kezelőközpont 2000-ben létesült Budapest-Zuglóban, az új építésű Ócsa alállomás már távkezelten került üzembe még ugyanebben az évben. Majd a felújítások előrehaladásával 2006-ig kiépült a további 4 kezelőközpont, amelyek 2009-ig távkezelésbe vették az összes átviteli hálózati alállomást. A technológia beváltotta a hozzá fűzött reményeket, így lehetővé vált a MAVIR ZRt. 28 alállomásának egyközpontú távkezelése.
"A közel 5 ezer kilométeres alaphálózat 28 pontján elhelyezkedő, a villamos energia átvitelét, transzformálását és az elosztók felé történő továbbítását biztosító alállomások folyamatos felügyeletét, valamint az azok bármelyikén végrehajtandó kapcsolási és szabályzási műveleteket mostantól budapesti központunkból végezzük.” – nyilatkozta Tari Gábor, a MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító ZRt. vezérigazgatója.
Az átviteli hálózati felújítások ’90-es évek közepén történt megkezdése, Ócsa alállomáson a távkezelés 2000. évi megindítás és a felújítási munkák 2010. évi befejezése lehetővé tette a Hálózai Üzemirányítás korszerűsítése Projekt (HÜP) lefolytatását mintegy 850 M forint értékben. A HÜP eredményeként végül elsőként Győr alállomás 2009. szeptember 30-i, majd a folyamat végén Szolnok alállomás 2011. március 29-i központi távkezelésbe vonásával megkezdődött a teljes átviteli hálózat egy helyről történő távkezelése. Ezzel sikeresen befejeződött az a közel 15 éves és több 10 milliárd forintnyi korszerűsítést megvalósító projekt - derül ki a MAVIR közleményéből.
Privátbankár