„Akiket megszólítottunk a PayPass fizetési rendszerrel, elégedettek vele, az elsőként meghatározott 3000 forintos limit viszont kevésnek bizonyult” - mondta Benyó Péter, az OTP Bank Nyrt. Kártya Üzleti Koordinációs Főosztályának főosztályvezetője az IIR Magyarország által szervezett Kártyapiac 2011 elnevezésű konferencián.
A legfontosabb teendőnek azt tartotta és tartja a pénzintézet, hogy a pénztársosok is fel legyenek készítve az ilyen fizetési módra, valamint hogy az elfogadóhelyek számát bővítsék.
Az első birtokosok rögtön ragaszkodni kezdtek az érintés nélküli fizetéshez – derül ki a bank fókuszcsoportos felméréseiből. A limit 5000 forintra emelését sikeresnek tartja a főosztályvezető, aki hozzátette: a tapasztalatok szerint elsősorban az urbanizált környezetben élő, modern dolgok iránt nyitott, kártyahasználathoz szokott csoportot sikerült megragadni a fizetési módszerrel. A bank célja, hogy Budapest után vidéken is folyatassa az elfogadóhelyek számának növelését.
Akik elutasították, két okot emeltek ki: a viszonylag kevés elfogadóhelyet – ráadásul sok helyen az eladók még nem tudják igazán kezelni a rendszert -, és azt, hogy többen nem akarnak kártyát a banknál. Ezeken kívül volt, aki soknak találta a szolgáltatás éves díját, így a jövőben ennek csökkentésén gondolkoznak. Érdemesnek tartják annak mérlegelését is, hogy folyószámla-függetlenül is igénybe lehessen venni a PayPass-t.
A „pre-paid” – azaz az előre feltölthető – rendszer eddig bevált, és a hitelfelvételek megítélésének romlása miatt várhatóan a jövőben is így fog működni a rendszer – tette hozzá Benyó Péter.
Magyarországon elsőként a Takarékbank Zrt. vezette be a gyors fizetést biztosító PayPass karórás rendszert (a PayPass fizetési rendszert pedig az OTP után másodikként). A bank tapasztalatairól Mezei László, a bank fizetési forgalom igazgatója beszélt a konferencián.
A pénzintézet hálózatánál eddig összesen kb. 4000 óra talált gazdára, amelyekkel 200 elfogadóhelyen és országosan 633 darab üzletben fizethetnek tulajdonosaik. Érdekesség, hogy mivel hitelintézet nem adhat el karórát, ezért bár fizetni kell érte, azok technikailag mindvégig a bank tulajdonában maradnak.
Az éves díjat Mezei László sem nevezte alacsonynak, azonban szerinte a pillanatok alatt végbemenő, egyszerű fizetés, és a használatkor tapasztalható „szexi-trendi" érzés lehet a kárpótlás ezért.
Privátbankár - Szilágyi Balázs