
Indoklásként úgy fogalmazott: az ország valamennyi nagyobb városában korszerű diszpécserközponttal rendelkező vállalkozások alkalmasak arra, hogy az igényeknek megfelelően, rövid időn belül, éjjel-nappal, rádiós adó-vevő készülékkel felszerelt gépkocsikat küldjenek a helyszínre a betegek szállítása érdekében. Hozzátette: a betegszállítás nem igényel szakkíséretet, a fertőző betegek szállítása pedig jelenleg is a mentőszolgálat feladata. Ezek alapján "a közszolgáltatást végző taxikapacitás minden további nélkül alkalmas a feladat részbeni, vagy teljes ellátására" - írta.
Az MKIK szerint a vállalkozói kör rendelkezik olyan kapacitásokkal, amelyek bevonásával a szükséges járműfejlesztések finanszírozásához közpénzek felhasználására nincs szükség, ugyanakkor az így kialakuló versenyképes piacon gazdaságosan üzemeltethető a betegszállítási rendszer - tartalmazza a közlemény.
"A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szükségesnek tartja az érintettek bevonásával a tárgyalások soron kívüli megkezdését, a szükséges hatósági intézkedések megtételét a kialakult társadalmi feszültségek megszüntetése és a színvonalas betegszállítás megteremtése érdekében" - írta Parragh László.
Vége a kórházi szarkáknak: jönnek a széfek
Az olimpia megmentette a Sportkórházat
Az egészségpolitikai döntések hatással vannak az iparpolitikára is (hanganyag)
7 év alatt 460 milliárdnyi uniós pénz az egészségügynek (hanganyag)
Emelnek a taxisok
MTI