40 hazai nagyvállalat megítélését mérte fel 2009 nyarán a B&P BrandAktív. A márka- és kommunikációs stratégiai ügynökség csütörtökön hozta nyilvánosságra a vizsgált cégek reputáció szerinti rangsorát Reputation Rating 2009 címmel. Az eredmények tükrében meghatározható az is, hogy az egyes vállalatok milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.
A lista első három helyén multinacionális vállalatok (Audi Hungária Kft, GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Zrt, Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.) végeztek, míg a legjobb reputációjú magyar vállalat a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. lett az ötödik helyen. A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, míg a legkevésbé jó reputációval a közlekedési vállalatok bírnak.
A reputáció vizsgálata nem ismeretlen kutatási terület, a tekintélyes Reputation Institute fundamentumként emeli ki az új vállalatvezetési kultúrában - felismerve ezzel, hogy a reputáció ugyanolyan stratégiai sikertényezővé, vállalatiérték-növelő faktorrá vált, mint a márkaérték vagy az érintetti szemléletmód.
A B&P BrandAktív olyan új módszert fejlesztett ki, melynek három pillér képezi az alapját: a deliberativitás a társadalmi párbeszédet modellezve szolgáltat adatokat, az érintetti reprezentativitás bevonó szemléletével szembemegy a statisztikai adatfelvétellel, a percepció vizsgálata pedig figyelembe veszi, hogy ezen a téren nem csak tudást, hanem érzéseket és benyomásokat is vizsgálni kell.
E három tényező ötvözése adja a B&P BrandAktív új módszertanának egyediségét, amely a Reputation Rating során bizonyította, hogy működik és megbízható eredményt hoz. A kutatást végző cég a Figyelő Top 200 iparági bontását vette alapul, amikor kiválasztotta a vizsgálat tárgyát képező 40 vállalatot. A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, amelyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség - olvasható a B&P BrandAktív közleményében.
Szánalmas számok: várnak a pénzükre a magyar cégek
Ha ügyesek vagyunk, megéri a cafetéria - útmutató
Telekom, OTP, Mol: CSR-ban is nagyok
Becsődölt vállalkozások: még most jön a durva rész
Bizalmi válságban a vállalatok
A zöld imázs jó húzás - csak senkit nem érdekel
Privátbankár