Sok dolga lesz a következő hetekben a november 19-től a Danubius jelenlegi frekvenciáján sugárzó Klassz FM stábjának. Egyelőre még a rádió neve sem biztos: a pályázatban és a kora délután tartott sajtótájékoztató meghívóján Class FM szerepelt, de végleges döntés még nincs a csatorna nevéről - vagy legalábbis nem nyilvános. A tájékoztatón elhangzottak alapján magyaros írásmód használata tűnik valószínűbbnek.
A sajtótájékoztatón Csiszár Jenő, az üzemeltető Advenio menedzsmentjének tanácsadója elmondta: a magyar piacon eddig két sikeres országos kereskedelmi rádió működött. Az általuk közvetített értékeket a Klassz FM sem akarja sutba dobni: ezek figyelembe vételével, de a 2009-ben és 2010-ben jellemző európai kereskedelmi rádiózási trendeket is beépítve szeretnének működni a következő 7 évben.
Zenei, kultúrát közvetítő, a 15-60 évig terjedő korcsoportot megcélzó kereskedelmi rádiót indítunk - mondta el Csiszár Jenő. |
Az európai trendek átvétele alatt a csatorna elsősorban a hallgatóközpontúságot és a zenei kínálat megújítását érti - mondta el Szever Pál zenei főszerkesztő. A rádiókat gyakran éri az a kritika, hogy mindig ugyanazokat a zenéket játsszák: ez a hallgatók körében végzett zenei teszteken kapott eredményeknek volt köszönhető. A Klassz FM szerint ennek megváltoztatására elérkezett az idő: az emberek ugyanis unják a kínálatot.
A Klassz FM alkalmazkodni fog a változó rádiózási szokásokhoz és az Európa szerte jellemző trendekhez a zenei kínálat kialakításakor - hangsúlyozta Szever Pál. Példaként elmondta: ma már nem az alakuló zenekaroknak kell kilincselniük a rádióknál, ha be akarnak futni: az internet segítségével már azelőtt népszerűvé válhat egy csapat, hogy elkészülne a bemutatkozó maxilemeze. A hallgatók ízlését ilyen formában is követni kívánja a Klassz FM. Hazai példaként az elektro-folk műfajban alkotó Holdviola zenekart említette.
November 19-én két új rádió szólal meg a Sláger és a Danubius helyén. Ön mit szól a döntéshez? Szavazzon!
A zenei szerkesztés változásának másik példájaként a rádiós körökben korábban tabunak nyilvánított AC/DC zenekar neve merült fel. Miközben a rádiók elzárkóztak az AC/DC számok játszásától, a rajongók többszörösen is megtöltötték volna a Papp László sportarénát: Szever Pál szerint ilyen körülmények között a csatornák nem "tilthatják le" egy zenekar számait. (A zenei főszerkesztő az elkötelezettség jegyében még zokniját is megmutatta a sajtó képviselőinek: ezen az AC/DC felirat szerepelt.) Szever hangsúlyozta: a korábbi híresztelésekkel ellentétben a Klassz FM nem beszélgetős, hanem egyértelműen zenei rádió lesz: ennek megfelelően a műsoridő több mint 90 százalékában zenét játszanak majd.
Mennyit ígértek az új rádiók? |
A stábbal kapcsolatban sem derültek ki további részletek: a szakma legjobb, legprofibb képviselőit szeretnék alkalmazni, de hogy pontosan kik lehetnek a húzónevek, arról egyelőre nem kívántak többet elárulni.
A pályázatok elbírálásának körülményeivel kapcsolatban elhangzott: a döntést a frekvenciák sorsáról az ORTT hozta meg az érvényben lévő médiatörvény betűje szerint, szakmai szempontok alapján. A pályázatok nyilvánosak, megtekinthetőek az ORTT honlapján. A Lánchíd rádiót is birtokló Advenio menedzsmentjével kapcsolatos esetleges változásokról a résztvevők nem kívántak nyilatkozni.
Majtényi László felvetésére, miszerint a Klassz FM óránként 20 percnyi reklámidőt vállalt, miközben a médiatörvény legfeljebb 15 percet engedélyez, Szever Pál elmondta: a félreértés a bevételek struktúrájából adódik. A Klassz FM pályázatában óránként 20 percnyi reklámidőnek megfelelő bevétel szerepel, de a bevételek nem kizárólag a reklámidő értékesítéséből származnak majd.
Aláírták az új rádiók szerződését
A Sláger nem hagyja annyiban: perel
Nagykoalíció frekvenciapályázat-ügyben
Majtényi nem írja alá a rádiós szerződéseket
Privátbankár