1p
A közösségi közlekedés átalakításában a költségek lefaragása az elsődleges szempont, de a kormányzat azt is szeretné elérni, hogy a 2010-es piacnyitásra versenyképesek maradjanak az állami cégek
Jövőre az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra, miután a kormány elfogadta a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját, amely alapján 2010-től csak a bruttó hazai termék (GDP) egy százaléka fordítható a közösségi közlekedésre - jelentette be Szollár Domokos kormányszóvivői tájékoztatón pénteken.

A szerdai kormányülésen elfogadott stratégia megvalósításával a jelenlegi 330 milliárd forint ráfordítás helyett jövőre körülbelül 260 milliárd forintot költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra, míg később ez az összeg a magyar gazdaság növekedésének függvényében változhat - tette hozzá.

A szóvivő tájékoztatása szerint a kormányhatározat egy "feladatkiosztó útiterv", amely augusztus 15. és november 30. közötti határidőkkel koncepcionális javaslatok elkészítését írja elő a közösségi közlekedésben érintett állami szerveknek, valamint társaságoknak.

Faragják a MÁV-ot, a MÁV pedig kér: Pályázzon: hitelezzen a MÁV-nak!
Szollár Domokos kiemelte: a határozat legfontosabb stratégiai alapelvei közé tartozik, hogy megszűnjön a párhuzamosság a Volán és a MÁV-járatok között, valamint a közösségi közlekedésben létrejöjjön egy regionális rendszer, ahol regionális tanácsok a helyi igények alapján rendelik meg a közlekedési szolgáltatásokat.

Aláhúzta: a kormány célja, hogy versenyképes közlekedési cégek alakuljanak, amelyek a közösségi közlekedés 2010-es piacnyitása után is megállják a helyüket, míg középtávon egy pénzügyileg fenntartható, magasabb színvonalú közlekedési rendszer valósuljon meg. Szollár Domokos hangsúlyozta, hogy a helyközi közösségi közlekedés biztosítása állami feladat, és az átalakítás az érdekvédelmi szervezetekkel való egyeztetéssel történik majd meg.

Nem bírja el a MÁV az újabb megszorítást?

Az egyik legfontosabb feladat, hogy az ősz közepére felálljanak a helyi önkormányzatok vagy akár civil szervezetek képviselőit tömörítő regionális tanácsok, amelyek a helyi igények szerint rendelhetnék meg állami vagy magántársaságoktól a szükséges közösségi közlekedési szolgáltatásokat.

A kormányszóvivő elmondta: a MÁV-nál a koncepció szerint a jelenlegi 7.700 kilométer vasútvonal 60 százaléka országos, 40 százaléka pedig regionális vonal lesz. A regionális és országos közlekedés jövő évi koncepciójának stratégiáját augusztus 24-ig kell elkészíteniük az érintett szervezeteknek.

A lobbisták csapdájában az új MÁV-vezér? 
Elmondta: szét kell választani a MÁV pályavasúti, valamint személyszállítási tevékenységét, hogy versenyképes, különálló cégek jöjjenek létre, valamint üzemgazdaságos méretre kell csökkenteni a Volán-társaságok számát. Emellett javaslatot kell készíteni a közösségi közlekedés átalakításának és a hosszú távon is fenntartható finanszírozásának pénzügyi konstrukciójára, és meg kell állapodni a MÁV tulajdonában és kezelésében lévő ingatlanállomány közhiteles felméréséről. Kiemelte: fontos, hogy olyan ingatlanok legyenek a MÁV tulajdonában, amelyekre a társaságnak valóban szüksége van, míg a többi ingatlan kerüljön át a nemzeti vagyonkezelőhöz.

Lehetséges: belföldi busz állami pénzek nélkül?
Szollár Domokos hangsúlyozta, hogy az átalakítás egy több éves folyamat, amelynek negatív következményei is lehetnek, azonban mivel még csak a stratégiai koncepció készült el, sem egyes vonalak bezárásáról, sem elbocsátásokról nincs szó.
 
A pénteki kormányszóvivői tájékoztatón Varju László, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára bejelentette, hogy a kormány újabb nyolc nagy projektet fogadott el 12 milliárd forint beruházási értékben. Elmondta: a most elfogadott projektek között városrehabilitációs, valamint turizmusfejlesztési projektek szerepelnek.

A MÁV-jegy ára a mobilszámlánkon
VDSZSZ: balesetveszélyes a kevés kalauz!
A MÁV Cargo miatt kellett eladni a GYSEV-et

MTI, Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG