
A jelenleg ingyenes főutakon, például a XI. kerületi Bartók Béla úton is fizetőssé válna a parkolás. Az V. és a VI. kerület szorgalmazására a színházak, a szórakozónegyedek környékén az esti órákban is fizetni kellene a parkolásért - mondta.
Ha a közgyűlés is támogatja a javaslatot, a BKV tarifákhoz igazodva emelkednek a parkolási díjak a belvárosban maximum 30 százalékkal - jegyezte meg. Hozzátette, hogy a jelenlegi 430 forintos várakozási díj 580 forintra, két BKV-jegy árára drágulna. A legolcsóbb 115 forintos parkolási díj pedig 145 forintra emelkedne. Az egyeztetéseken a kerületek egy része magasabb díjemelési mértékre tett javaslatot.
Az átláthatóság megteremtésére a Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett tervezet egy parkolási és közlekedésfejlesztési keret létrehozását javasolja. A keretbe a parkolásból származó bevételek kerülnének, amiből a tömegközlekedést fejlesztenék és P+R parkolókat hoznának létre. A főváros minden saját parkolási bevételét, a kerületek viszont csak a saját bevételeik díjemelés mértéke szerinti hányadát utalnák át az elkülönített számlára. A kerületeknek nem lenne kötelező a befizetés, de amelyik városrész nem járul hozzá a közös kerethez, az nem is részesülhetne az évente várható 3 milliárd forintos bevételből. A befolyt összeg felhasználására egy tanácsadó testület tenne javaslatot, amelyben a kerületek 55 százalékos többséggel rendelkeznének - jegyezte meg Nyáry Krisztián.
Szabadai Viktor (SZDSZ) elmondta azt is, hogy jelenleg 53 ezer parkolóhely van a díjfizetős zónában, s eközben 64 ezer ingyenes lakossági engedélyt adtak ki. A jövőben egy háztartás maximum két parkolási engedélyt kaphat, az egyiket ingyen, a másikat 50 százalékos árért. A politikus közölte, hogy Csepelen és Óbudán is új fizető zónákat jelölnének ki, csakúgy mint az Alkotás és az Attila utcában, valamint a Krisztina körúton.
Még több fővárosi utat feltúrnak
Jön az all inclusive bírság
Épül az új főutca, parkolni tilos
MTI