Hozzátette: a külföld példák is azt mutatják, hogy egy ilyen versenypálya építése hosszú évekre tudja sikeressé és nyereségessé tenni azt a beruházást. Közölte: a sávolyi Balatonring fejlesztése nem szerepelt a kormány napirendjén; a kabinet 2009 októberében már döntött, hogy megfelelő állami hitelt és támogatást ad a beruházáshoz, "ebben nincs változás".
A beruházás abban a fázisban van, hogy az MFB által nyújtandó hitelszerződés feltételeiről tárgyalnak a felek, ezt a napokban aláírják - közölte Szollár Domokos.
A beruházó jelentős hitelt igényelt a Magyar Fejlesztési Banktól a 80-90 millió eurósra tervezett pálya megépítéséhez, de a hitelbírálat elhúzódott. Azért, hogy a Balatonring elkészülhessen az immár 2010 őszére tervezett világbajnoki futamig, a beruházó konzorcium október elején saját kockázatra megkezdte az építkezést a rendelkezésre álló 25-30 százalékos önerőből. A hitelezési eljárás utolsó szakaszához volt szükség a kormánygaranciára.
Idén márciusban több civil szervezet is követelte a MotoGP-pálya állami támogatásának vizsgálatát. A civilek pénzügyminisztériumi dokumentumokra hivatkozva azt közölték: a tárca kockázatosnak és jogsértőnek ítélte a beruházás állami támogatását és az állami óriáshitel konstrukcióját. A hatástanulmány szakértői elemzése egyértelműen kimutatta, hogy a felvázolt konstrukció számos kockázatot rejt magában és a 15 milliárd forintos MFB-hitel nyújtásával igen kedvezőtlen helyzetbe hozza a magyar államot.
Szavazás:
Ön hol tölti március 15-ét? Szavazzon és fejtse ki véleményét Ön is!
Sávoly miatt távozott a Magyar Turizmus Zrt. elnöke?
Nyilvánosságra kerülhetnek a sávolyi szerződések
Balatonring: mit fizetnek közpénzből?
Éles kanyar: az EU rászállhat Sávolyra
MTI