Nyalunk, mint a bajnokok!
A meleg hatására 18 százalékkal több jégkrém fogyott és 27 százalékkal fizettek többet a vásárlók a tavalyi év azonos időszakához képest. Az eladások értékét nézve a nagy kiszerelésű, családi jégrémek adták a forgalom közel kétharmadát, a kisebb kiszerelésű, (pálcikás, szendvics, tölcsér, stb.) úgynevezett "impulz" jégrémek az egyharmadát.
A legtöbb jégkrémet a diszkontokban és a szupermarketekben adják el - ami az eladott mennyiség értékét nézve 43 százalékos piaci részesedést jelent. A hipermarketek a tavaly április-júliusi időszakhoz képest 3 százalékpontos esést könyvelhettek el, és 26 százalékon állnak. A kis méretű boltok megőrizték 32 százalékos piaci részesedésüket. A kiskereskedelmi index nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek forgalmát.
A Nielsen adatai szerint a családi jégrémek júliusban átlagosan 526 forintba kerültek, ami 8 forintos emelkedést jelent a tavaly júliusihoz képest. Ezzel szemben az "impulz" jégkrémek ára 4 százalékkal csökkent, ezek átlagosan 130 forintba kerültek júliusban. A piackutatók szerint a csökkenés az alacsonyabb árú kereskedelmi márkák kedveltségének köszönhető.
Olcsón is lehet jót nyalni: guar-gumis jégkrém-teszt
Swingelő álnarancs és csíkos álmok
Mellbedobással vesztett a Tesco
MTI