A szervezet becslése alapján az ötvenezret is elérheti az autóbontó helyett kereskedelmi forgalomba került gépkocsik száma. "Az illegális újrahasznosítást végző csoportok nagyot szakítanak az üzleten. A papíron roncstelepre szállított kocsik 5-10 százalékát valójában Kelet-Európába vagy Afrikába viszik, és eladják" - mondta a Bild című lapnak Wilfried Albishausen, a BDK alelnöke.
A szervezet szerint sürgősen ki kell egészíteni a vonatkozó jogszabályokat, mert az esetek jelenleg még a bűnügyi statisztikákba sem kerülnek be - áll a Bild szerdai beszámolójában.
Többszörös veszélyforrás? Szakértők szerint a program kifutása után meredeken csökkenhetnek az autóeladások Németországban, és ezért újabb elbocsátási hullám indulhat, ráadásul a vásárlók időközben hozzászoktak a mérsékelt árakhoz, ami a gyártók rémálma. Részletek >>> |
A hivatalosan környezetvédelmi prémiumnak nevezett állami dotáció hatására január óta robbanásszerűen bővül a német autópiac. Júliusban 340 ezer új kocsi kapott rendszámot, ami 29,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Másodszor is krízisben az utánfutógyár
Kifut a roncsprémium: újratöltésról szó sem lehet!
Senkit sem érdekel a roncsprémium?
Kereskedői roncsprémium az állami helyett
Robbanásveszély a gyárban: vége a roncsprémiumnak?
Durván faragott veszteségeiből a Toyota
MTI, Privátbankár