Szuperfúzió a láthatáron
A tárgyalásokról egyelőre nem ismeretesek részletek, csupán annyit közöltek a két vállalatnál, hogy megkezdődtek az egyeztetések.
A Schaeffler-csoport azóta a világ legnagyobb gördülőcsapágy-gyártója, hogy 2001-ben megszerezte versenytársát, a FAG Kugelfischer céget. A vállalatcsoport három márkájával - INA,LUK, FAG - és 66 ezer dolgozójával tavaly 8,9 milliárd euró árbevételt ért el.
Maria-Elisabeth Schaeffler osztrák származású tulajdonost a világ leggazdagabb asszonyai között tartják számon, az amerikai Forbes listáján fiával a 104. helyet foglalja el 8,5 milliárd dollárra becsült vagyonával.
A Continental 26 milliárd eurós árbevételével a világ első öt autóipari beszállítóinak egyike, az utóbbi időben nyomás alá került a nyersanyagok árának emelkedése, az autóeladások csökkenése miatt. A gumiabroncsokon kívül egyebek mellett fékrendszereket, hajtómű és futómű részegységeket, elektronikai alkatrészeket gyárt. A vállalat 36 országban 20 helyszínen 150 000 dolgozót foglalkoztat. Piaci értéke 9 milliárd euró, az idei évre több mint 26,4 milliárd eurós árbevételt tervez.
A Conti tavaly nyáron vette át a Siemens cégtől annak VDO nevű villamosipari járműipari beszállítói vállalkozását 11,4 milliárd euróért.
A magyarországi érdekeltségnél idén májusban azt közölték, a Continental csaknem 24 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat a budapesti telephelyén 2007-ben, amelyet 2008-ban tovább kíván növelni.
Magyarországon a Continental 1990-ben kezdte meg érdekeltségeinek kiépítését, és jelenleg 7 többségi tulajdonú vállalkozással képviselteti magát. A budapesti gyár a konszern egyik magyarországi leányvállalataként autóelektronikai részegységek és mikroelektronikai áramköri modulok gyártásával foglalkozik.
Pellengérre állítanák az ügyeskedő cégeket
Az OMV nem tágít
Egyesül a két gyógyszeróriás
Skandináv postafúzió
MTI