Pető Szabolcsot a Világgazdaság csütörtöki számában megjelent hírrel kapcsolatban kereste meg az MTI; a lap információi szerint a 4-es metró egyik meghatározó kivitelezője, a Bamco a nap folyamán dönt arról, hogy másnap időlegesen leáll-e a munkálatokkal. Ez a cég fúrja az alagutakat és építi az Etele, valamint a Szent Gellért téri állomást. A konzorcium csütörtökig adott határidőt a DBR Metró Projekt Igazgatóságnak arra, hogy fizesse ki a többmilliárdos tartozását.
A cégnek tőle független okokból a szerződésben vállaltakon felüli munkákat is el kellett végeznie, így jelentős többletköltsége keletkezett, amelyet a vitás kérdések megoldására létrehozott független döntőbizottság is megítélt. A tartozást - írta a naplap - a DBR vitatja, ezért nem utalta át mindeddig a cégnek a megítélt összegeket.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője, Pető Szabolcs elmondta: a Bamco levélben kereste meg az igazgatóságot, miszerint átmenetileg felfüggeszti az általa végzett munkálatokat, amíg a beruházóhoz benyújtott többletköltség-követelései nem teljesülnek.
A Bamco eddig mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, míg az összes többi, csaknem 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét. A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, melyekből mintegy 25 bizonyult jogos igénynek, összesen 6,4 millió euró értékben, ennek a kifizetése folyamatban van, a többi vagy feldolgozás alatt áll, vagy teljesen irreális igényt fogalmaz meg - közölte a szóvivő.
Pető Szabolcs hangsúlyozta: cége csak olyan követelésekkel foglalkozhat, amelyek mögött valós teljesítés van, illetve jogszerű és megfelelő dokumentáció van mögötte.
A szóvivő az MTI kérdésére elmondta, hogy a szóban forgó követelések pontos összegét egyelőre nem közölheti, mivel az nem nyilvános adat. Hozzátette, hogy a Bamco és az építtető között már hónapok óta folynak a tárgyalások három követelésről, ezek miatt alakult ki a mostani vita.
A két cég döntőbizottsághoz fordult, ezután a DBR megtette saját ajánlatát, amelyre jelenleg választ várnak a konzorciumtól. Ilyen fenyegetőzés, vagyis hogy leállítják az építkezést, már többször is elhangzott a kivitelezőtől - mutatott rá a szóvivő.
Az MTI csütörtök délelőtt nem tudta elérni a konzorciumot. A cégek közötti szerződés értelmében a Bamco köteles nyilatkozati engedélyt kérnie a DBR Metró Projekt Igazgatóságtól. A Bamco eddig nem kért engedélyt - mondta Pető Szabolcs.
MTI