1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A ma felnövő generációk függnek a mobiltelefontól és az idősebbek is egyre inkább addiktívek. „Ezzel viszont nem szükséges szembemenni” – mondja az a szakember, aki Magyarországon talán a legtöbbet tudja a függőségről, Dr. Zacher Gábor. (x)

A Finnováció konferencia a pénzügyi szektor szereplőinek szól – az IND Group és a Kirowski Isobar közösen megrendezett eseménye 2009 óta minden évben arra a feladatra vállalkozik, hogy előrevetítse, mi várható a digitális banki világban – itthon és külföldön. Egyik izgalmas téma idén a régióban terjeszkedő, fiókhálózat nélküli online bank, a ZUNO lesz.  Ennek eredményeiről, a bankpiac digitalizációjáról, illetve a direktbanki modellről tart előadást a ZUNO magyarországi ügyvezető igazgatója, Eölyüs Endre.

Az ország első online bankja tökéletes apropó, hogy elképzeljük, milyen is „a jövő bankja”. Erről a kifejezésről mindenkinek más jut eszébe; a szolgáltatók számára kiemelt fontosságú, hogy az online csatornákban is képesek legyenek a termékeik értékesítésére, míg az ügyfelek azt szeretnék, ha bárhonnan, bármikor másodpercek alatt elintézhetnék banki ügyeiket, folyamatosan ellenőrizhetnék pénzügyi helyzetüket, miközben nem kell számukra irreleváns ajánlatokkal szembesülniük.

Finnováció 2011 konferencia

A ma felnövő generációk függnek a mobiltelefontól és az idősebbek is egyre inkább addiktívak. „Ezzel viszont nem szükséges szembemenni” – mondja az a szakember, aki Magyarországon talán a legtöbbet tudja a függőségről, Dr. Zacher Gábor.

K: Doktor úr, hogyan reagál az egészséges szervezet a különféle méreganyagokra? Hogyan különbözteti meg a mérgeket azoktól az anyagoktól, amik újak ugyan, de pozitív hatással bírnak?

V: Lényegében sehogy. A válasz azon múlik, hogy hogyan értelmezzük pontosan a negatív hatást. Egy sor olyan kultúra volt az emberiség történelme során, amelyekben a tudatmódosító szerek használata megszokott volt, de elég csak a szépirodalomig tekinteni, és egyértelmű, hogy egy sor zseniális alkotással lenne szegényebb a világ, ha a szerzőik nem élnek bizonyos tudatmódosító szerekkel, gondoljunk csak Lewis Carroll-ra és az Alíz csodaországban című művére. A 50-es évekig ezek a szerek semmilyen társadalmi, gazdasági, vagy éppen politikai problémát nem okoztak, ekkor azonban kiléptek a szélesebb közönség elé.

A bankinformatika terén is megfigyelhető, hogy míg bizonyos funkciók korábban csak egy szűk kör számára voltak elérhetők, addig a technika fejlődésével, a laptopok, majd okostelefonok és tabletek elterjedésével, egyre szélesebb körben vált mindennapossá az internetes banki ügyintézés. Emiatt egyre újabb és újabb elképzelések merülnek fel és ezzel párhuzamosan felgyorsultak a fejlesztések is; napjainkban már az sem ritka eset, hogy egy új funkció azelőtt megszületik, hogy felmerülne rá a valós fogyasztói igény. Ilyenkor természetesen előfordul az idegenkedés, az, hogy a fogyasztók megpróbálnak elfordulni attól, amit a bankok – szerintük – rájuk akarnak erőltetni a saját hasznuk maximalizálása végett. Azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése mindkét fél közös érdeke. Fontos ez a fogyasztói oldalon is, hogy megfontolt döntések szülessenek, és a bank számára is, hogy a termékeiket valóban az ügyfeleik átgondolt igényei alapján fejleszthessék tovább.

Finnováció 2011 konferencia

K: Egy korábbi interjúban merült fel, hogy „tízmillió függő országa vagyunk” – ebbe beleszámít a munkamánia, az edzésfüggőség, vagy akár a „kütyümánia” is. Ön mit gondol a rohamosan terjedő, „mindent oldjunk meg okostelefonnal” hozzáállásról?

V: Tetszik vagy sem, ilyen a világ, a fejlődéssel pedig nem lehet és nem is szükséges szembemenni. Jómagam betelepült vagyok abban a világban, amelynek a mai fiatalok az őslakosai. Az a környezet, amiben ők felnőnek, hihetetlenül ingergazdag ahhoz képest, amiben a mai 40-50 évesek felnőttek. Ezek a gyerekek egyszerre tudnak hat dologra koncentrálni, folyamatosan képben vannak a barátaikkal, ismerőseikkel kapcsolatban. A mi gimnáziumi éveinkben komoly kihívás volt a hátsó padsorból az elsőbe eljuttatni egy levelet, a mai gimnazisták pedig akár 5-6 ismerősükkel kommunikálnak egy átlagos matek órán, a világ minden tájáról.

Ezekre a fiatalokra gondol az IND akkor, amikor a legújabb fejlesztésein dolgozik, hiszen ők a jövő ügyfelei, akiknek már gimnazista korukban is saját bankszámlájuk van a szüleik révén. Ma már egy sor olyan alkalmazás elérhető, amelynek éppen az a célja, hogy az amúgy is mindent okostelefonnal intéző fiatalok, üzletemberek kezében (sőt, zsebében) ott legyen az alternatíva a megszokott internetbank mellett. Így gyakorlatilag bárhol, bármikor intézhetik a pénzügyeiket, miközben élményszerűvé válik ez az alapjában véve unalmas tevékenység. Az IND szerint a pénzügyi tudatosságot úgy lehet a legjobban fejleszteni, ha a felhasználók örömmel használják ezeket a lehetőségeket és így észrevétlenül is egyre racionálisabbá válnak az ügyintézés során. Emellett nem lehet megkerülni a tényt, hogy sokan annyira túlzásba viszik az „okostelefonozást”, hogy esetükben már valóban függőségről beszélhetünk.

K: A kütyümánia egy minősített esete a FOMO (Fear Of Missing Out) jelenség – sokan olyannyira az internet, a folyamatos elérhetőség bűvkörében élnek, hogy egyenesen rettegnek attól, hogy valamiről lemaradnak. Mit gondol erről, valóban problematikus jelenségről van szó, vagy csupán egy kortünetről?

V: Sajnos erre a kérdésre nincs válasz. Most nő fel az a generáció, akiknek már természetes az, hogy azonnal értesülnek mindenről, és ők is rögtön világgá kürtölhetik a híreiket, így nem lehet tudni, hogy milyenek lesznek ők 40-50 évesen. Az azonban biztos, hogy a 20-30 évesek körében a folyamatos „jelenlét” olyan energia-befektetést igényel, ami idővel fáradttá teszi őket, emiatt könnyebben próbálnak ki különböző gyorsító szereket, ami egy lefelé húzó spirálba taszítja őket.

Bár Zacher doktor úr szerint a felnőttek esetében gyakran terel rossz irányba a lemaradás lehetőségével kapcsolatos pánik, az IND amellett teszi le a voksát, hogy a pénzügyeink tér- és időkorlát nélküli elérése, napi szintű menedzsmentje kiemelt fontosságú terület. A pénzügyi tudatosság fejlesztésében a banknak is szerepet kell vállalni, ez is a célja az IND folyamatos fejlesztésének. Emellett arra is szükség van, hogy a felhasználók a helyükön kezeljék az online banki szolgáltatásokat: lehetőségként értelmezzék ezeket, amelyek szükség esetén hasznos segítséget nyújtanak, és ne kényszerként.

A 2012-es Finnováció során további előadók is megosztják elképzeléseiket, ötleteiket arról, hogy milyen is lesz a jövő bankja, szó lesz digitális banki innovációs trendekről, pénzügyi tervezésről, pénzügyi menedzsmentről, online értékesítésről, ügyfélszerzésről is ügyfélmegtartásról, mobilra és tabletre épített banki szolgáltatásokról, ügyfélélményről, a gyerekek, tinédzserek pénzügyeiről, és még sok mindenről. Ezen felül tematikus workshopok keretében a résztvevőknek is lehetőségük lesz megosztani gondolataikat.

Finnováció 2012 Konferencia – november 8-án a Millenáris Fogadóban.

Regisztráció: //www.indgroup.eu/who-we-are/events/-/events/details/60861

vagy e-mail-ben a marketing@indgroup.eu címen vagy telefonon (1) 373-0623

­*A részvétel a pénzügyi szektor szereplői számára ingyenes.

Címkék: Pénzügyi szektor

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Itt az OTP Bank bejelentése, erre kell figyelniük az ügyfeleknek
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 11:50
Fejlesztések miatt több szolgáltatás is szünetel az OTP Banknál tavasszal.
Pénzügyi szektor Bevásárolt Moldovában a legnagyobb romániai bank
Privátbankár.hu | 2025. április 11. 16:31
Moldova Köztársaságban terjeszkedik a legnagyobb romániai bank, a Banca Transilvania – írja az economica.net a pénzintézet közleménye alapján.
Pénzügyi szektor Milliárdos kiesést kell lenyelnie a magyar bankoknak
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:20
Új becslés készült a banki díjak csökkentésének, befagyasztásának költségeiről.
Pénzügyi szektor Túlteljesített a Gránit Bank
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 07:31
2024 végén már több mint 226 ezer ügyfélszámlát vezetett a bank.
Pénzügyi szektor Rangos elismerést kapott az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 14:03
Két kategóriában is első helyen végzett és díjat szerzett az MBH Bank privátbanki üzletága a nemzetközi Euromoney Private Banking Awards idei díjkiosztóján Londonban. A rangos elismeréseket a hitelintézet az „Év Magyarországi Privátbankja Utódlástervezésben”, valamint az „Év Magyarországi Privátbankja Diszkrecionális Portfóliókezelés” kategóriában nyerte el. A hitelintézet privátbanki üzletága harmadik alkalommal tudhatja magáénak az Euromoney elismerését, hiszen 2022 és 2024 után ismét felkerült a díjazottak listájára.
Pénzügyi szektor Hatalmas változás jöhet az MBH Banknál
Privátbankár.hu | 2025. március 27. 10:21
Egyelőre nem erősítették meg a felek.
Pénzügyi szektor Brüsszeli bank itteni leányára csapott le az MNB
Privátbankár.hu | 2025. március 24. 10:29
Tízmillió forintos bírságot kell befizetnie a KBC százszázalékos tulajdonában lévő K&H-nak.
Pénzügyi szektor Lázár János bejelentette az ATM-cunamit
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 15:29
Hipersebességgel szórná tele készpénzautomatákkal az országot a kormány. 
Pénzügyi szektor Budapest a nemzetközi biztosítási világ fókuszában
Privátbankár.hu | 2025. március 19. 20:08
A Brokerslink világszervezet szakemberei Magyarországon találkoztak a Hungarikum Alkusz szervezésében.
Pénzügyi szektor Külföldi biztosítókat hoz helyzetbe a túladóztatás Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 10:30
A hazai biztosítók bevételei nemcsak az inflációnak, hanem a növekvő szerződésszámnak köszönhetően is emelkednek – a szektor azonban komoly adóterheket nyög, abban bíznak, hogy legalább a különadót jövőre már tényleg kivezetik. Ellenkező esetben a külföldi szolgáltatók további teret nyerhetnek a hazaiak kárára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG