4p
Órákig is elcsevegsz majd vele a pénzügyeidről, amíg mindent helyre rak.

Írja meg kommentben, aki imád hosszan várni, amíg a választott pénzintézetében magához szólítja a munkáját végtelen unalommal végző ügyintéző, hogy több kiló papír kitöltése és pár óra leforgása után elintézettnek tekinthessen bármilyen ügyet. Na ebből lett elege gyakorlatilag mindenkinek, és a fintech-forradalommal a probléma megoldása is megszületett a chatrobotok képében. De mielőtt bemutatnánk a jövő leglazább bankos ügyintézőjét, vegyük górcső alá azt az ügyfélélményt, amelyet a bankok ma nyújtani tudnak.

Merthogy ez Grünzweig Tamás, a Misys globális pénzügyi szoftverfejlesztő cég kutatásvezetője szerint katasztrofális állapotban van jelenleg, akár az online, akár az offline lehetőségeket nézzük.

Grünzweig Tamás - Misys. Jobb szélen egy félkarú rabló, ami M&M's cukorkákat ad ki. Forrás: Privátbankár

A bankok előtt két út van - vázolta fel az idén másodjára Budapesten is megrendezett Startup Safary kétnapos dzsemborijának fintech-részlegén:

  1. maradnak olyanok, mint egy közműszolgáltató. “Egy bank arra való, hogy kifizessem a számláimat”. Zéró ügyfél-lojalitás vagy elköteleződés és csak a hiteltörlesztő köti össze a pénzintézetet az ügyféllel.

  2. vagy átalakulnak és nagyon erős felhasználói élményt és szolgáltatáscsomagot kínálnak, a digitális trendekre szabva egyszerűen és kényelmesen.

Grünzweig szerint elemi érdekük a bankoknak, hogy a második utat válasszák, és ha ez megtörténik, valahogy így nézhet majd ki a bankolás:

  • Teljesen digitálissá válik az ügyintézés, nincs szükség valós jelenlétre, a telefonodon keresztül mindent el tudsz majd intézni papírmunka nélkül. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem lesz segítséged, ugyanis a mesterséges intelligencia és a chatrobotok folyamatosan a te lehetőségeid és adataid alapján fogják neked a legjobb konstrukciókat kínálni. Egy-egy terméket nem csak le akarnak majd nyomni a torkodon, hanem meg is indokolják, hogy miért segíthet neked: “szükséged van a munkádhoz egy új tabletre? Tessék, itt egy gyorskölcsön, mert a számítások szerint csak hónapokkal később engedheted meg magadnak”.

  • Nem csak ügyintézésben segít majd, de a céljaid elérésében is. Megtakarítási számlákat, költségvetési terveket kínál a rendszer attól függően, hogy rövid-közép-hosszú távú terveidben mi szerepel. Természetesen a költségvetésed állásáról az applikáció folyamatosan tájékoztat, például ha túlköltést észlel mondjuk az “élelmiszer” részben. Lesz tehát indok, amiért érdemes használni a bankokat, mert jobbá tehetik a mindennapjainkat.

  • Tudást ad át. Klisés mindig elmondani, hogy a magyar pénzügyi edukáció hatalmas mélyrepülésben van más nyugat-európai országhoz képest, de még régiós viszonylatban is gyenge. Egy chatbot viszont, amely tisztában van költési szokásaiddal, el tudja mondani, hogy hol tudsz spórolni és hogyan tegyél félre a jövőre gondolva.

  • Legyen azért offline is elérhető: nem csak a digitális térben, hanem az otthonunkba is beköltözik majd a bank az okosotthon, IoT és más eszközök segítségével, így ha elromlik például a mosógép, egyből kapjuk a legjobb ajánlatokat.

A beszélgetési második felében a Misys chatrobotját próbálhatták ki a részvevők úgy, hogy ők is összerakhattak egyet bizonyos pénzügyi termékekre. A résztvevők valószínűleg szintén tisztában voltak azzal, hogy gyakorlatilag a magyar lakosságnak csak töredéke fekteti be pénzét pénzügyi eszközökbe. Az elkészült chatbotok így leginkább abban tudtak segíteni, hogy milyen terméket érdemes hozam-költség arányában választani, ha félre akarunk tenni, de akadt olyan is, amelyik a befektetéseket társadalmi célokhoz kötötte, így például csak olyan eszközt ajánlott, amely a környezetvédelem szempontjából is hasznos lehet.

Ami biztos, hogy ezek a megoldások előbb vagy utóbb a mi készülékünkbe is beköltöznek, így akár a karosszékből is intézhetjük pénzügyeinket a legapróbb részletekig.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
Pénzügyi szektor Elméletből jeles: így felelnek a magyarországi cégek fenntarthatóságból
Imre Lőrinc | 2025. november 10. 10:12
Évek óta stagnál a magyarországi cégek fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységét mérő mutató. Bár a fő index egy nagyon szűk sávban mozog, az egyes alpontokra adott válaszok, és leginkább a nagy- és kisebb vállalatok hozzáállásában bekövetkezett változások igencsak figyelemre méltók. A K&H fenntarthatósági index részleteit a lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében ismerhettük meg.
Pénzügyi szektor Tanulságos volt a spanyol áramszünet: a bankoknak is fel kell készülniük a jövőben az ilyen eseményekre
Herman Bernadett | 2025. november 9. 14:41
Leálltak az ATM-ek és a bankkártyás fizetés a tavaszi spanyol és francia áramszünet idején. A jövőben lehetnek még hasonló krízisek, de a bankoktól elvárják, hogy ilyenkor is üzembiztosan működjenek. 
Pénzügyi szektor Néhány milliárdot ma is adtak valakik az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 12:05
Hozamemelkedés mellett értékesített 6 hónapos diszkont kincstárjegyet szerdai aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
Pénzügyi szektor A kenyai tragédia után: magánrepülős balesetre is fizet a biztosító?
Imre Lőrinc | 2025. október 31. 14:49
A rövid válasz igen, ugyanakkor alaposan át kell nézni, hogy mit is tartalmaz az adott szerződés. A lapunk által megkérdezett biztosítási szakértő elmondta, hogy egyre tudatosabbak a magyar utazók, napi néhány százforintos pluszköltséggel pedig jelentősen javíthatjuk az utasbiztosítás fedezetének tartalmát.
Pénzügyi szektor A bankok ellenzik az ingyenes készpénzfelvételi limit emelését
Privátbankár.hu | 2025. október 31. 12:06
A Magyar Bankszövetség határozottan ellenzi az ingyenes ATM készpénzfelvételi limit emelését, mivel lényegesen több kárt okoz a társadalomnak és a gazdaságnak, mint amennyi hasznot hoz az államnak.
Pénzügyi szektor Igazán jól teljesített az október végén lejárt OTP Megatrend II. Hozamvédett Zártvégű Alap
Privátbankár.hu | 2025. október 31. 11:29
Jó befektetésnek bizonyult az alap, amely azokra a cégekre tett, amelyek a mesterséges intelligenciák fejlesztéséhez és alkalmazásához kínálnak hardver és szoftver megoldásokat.
Pénzügyi szektor Az Erste Csoport tovább növelte ügyfélállományát
Privátbankár.hu | 2025. október 31. 07:53
Ismét javították a 2025-ös pénzügyi kilátásokat.
Pénzügyi szektor Győzött a mesterséges intelligencia: közel ezer banki dolgozót készülnek lapátra tenni Hollandiában
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 19:12
Az ING Bank akár 950 munkahelyet is megszüntethet Hollandiában a jövő év végéig, részben azért, mert bizonyos munkaköröket mesterséges intelligencia (MI) válthat fel – derül ki a bank előrejelzéséből, amelyet a holland munkaügyi hivatalhoz (UWV) nyújtottak be.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG