4p
Órákig is elcsevegsz majd vele a pénzügyeidről, amíg mindent helyre rak.

Írja meg kommentben, aki imád hosszan várni, amíg a választott pénzintézetében magához szólítja a munkáját végtelen unalommal végző ügyintéző, hogy több kiló papír kitöltése és pár óra leforgása után elintézettnek tekinthessen bármilyen ügyet. Na ebből lett elege gyakorlatilag mindenkinek, és a fintech-forradalommal a probléma megoldása is megszületett a chatrobotok képében. De mielőtt bemutatnánk a jövő leglazább bankos ügyintézőjét, vegyük górcső alá azt az ügyfélélményt, amelyet a bankok ma nyújtani tudnak.

Merthogy ez Grünzweig Tamás, a Misys globális pénzügyi szoftverfejlesztő cég kutatásvezetője szerint katasztrofális állapotban van jelenleg, akár az online, akár az offline lehetőségeket nézzük.

Grünzweig Tamás - Misys. Jobb szélen egy félkarú rabló, ami M&M's cukorkákat ad ki. Forrás: Privátbankár

A bankok előtt két út van - vázolta fel az idén másodjára Budapesten is megrendezett Startup Safary kétnapos dzsemborijának fintech-részlegén:

  1. maradnak olyanok, mint egy közműszolgáltató. “Egy bank arra való, hogy kifizessem a számláimat”. Zéró ügyfél-lojalitás vagy elköteleződés és csak a hiteltörlesztő köti össze a pénzintézetet az ügyféllel.

  2. vagy átalakulnak és nagyon erős felhasználói élményt és szolgáltatáscsomagot kínálnak, a digitális trendekre szabva egyszerűen és kényelmesen.

Grünzweig szerint elemi érdekük a bankoknak, hogy a második utat válasszák, és ha ez megtörténik, valahogy így nézhet majd ki a bankolás:

  • Teljesen digitálissá válik az ügyintézés, nincs szükség valós jelenlétre, a telefonodon keresztül mindent el tudsz majd intézni papírmunka nélkül. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem lesz segítséged, ugyanis a mesterséges intelligencia és a chatrobotok folyamatosan a te lehetőségeid és adataid alapján fogják neked a legjobb konstrukciókat kínálni. Egy-egy terméket nem csak le akarnak majd nyomni a torkodon, hanem meg is indokolják, hogy miért segíthet neked: “szükséged van a munkádhoz egy új tabletre? Tessék, itt egy gyorskölcsön, mert a számítások szerint csak hónapokkal később engedheted meg magadnak”.

  • Nem csak ügyintézésben segít majd, de a céljaid elérésében is. Megtakarítási számlákat, költségvetési terveket kínál a rendszer attól függően, hogy rövid-közép-hosszú távú terveidben mi szerepel. Természetesen a költségvetésed állásáról az applikáció folyamatosan tájékoztat, például ha túlköltést észlel mondjuk az “élelmiszer” részben. Lesz tehát indok, amiért érdemes használni a bankokat, mert jobbá tehetik a mindennapjainkat.

  • Tudást ad át. Klisés mindig elmondani, hogy a magyar pénzügyi edukáció hatalmas mélyrepülésben van más nyugat-európai országhoz képest, de még régiós viszonylatban is gyenge. Egy chatbot viszont, amely tisztában van költési szokásaiddal, el tudja mondani, hogy hol tudsz spórolni és hogyan tegyél félre a jövőre gondolva.

  • Legyen azért offline is elérhető: nem csak a digitális térben, hanem az otthonunkba is beköltözik majd a bank az okosotthon, IoT és más eszközök segítségével, így ha elromlik például a mosógép, egyből kapjuk a legjobb ajánlatokat.

A beszélgetési második felében a Misys chatrobotját próbálhatták ki a részvevők úgy, hogy ők is összerakhattak egyet bizonyos pénzügyi termékekre. A résztvevők valószínűleg szintén tisztában voltak azzal, hogy gyakorlatilag a magyar lakosságnak csak töredéke fekteti be pénzét pénzügyi eszközökbe. Az elkészült chatbotok így leginkább abban tudtak segíteni, hogy milyen terméket érdemes hozam-költség arányában választani, ha félre akarunk tenni, de akadt olyan is, amelyik a befektetéseket társadalmi célokhoz kötötte, így például csak olyan eszközt ajánlott, amely a környezetvédelem szempontjából is hasznos lehet.

Ami biztos, hogy ezek a megoldások előbb vagy utóbb a mi készülékünkbe is beköltöznek, így akár a karosszékből is intézhetjük pénzügyeinket a legapróbb részletekig.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Népszerű szolgáltatást szüntet meg a Revolut Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 13:30
A neobank elérhetetlenné teszi a kriptovaluta-szolgáltatását a magyar felhasználók számára.
Pénzügyi szektor A jegybank az infláció ellen is bevetheti a mesterséges intelligenciát
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 12:54
A mesterséges intelligencia (MI) a pénzügyi rendszer új motorja lehet – hangsúlyozta Izer Norbert, a jegybank pénzpiacokért és digitalizációért felelős ügyvezető igazgatója.
Pénzügyi szektor Kéz a kézben esik a Mol, az OTP, a Telekom és a Richter is
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 11:54
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a plusz 0,93 pontos nyitás után csökkent hétfőn délelőtt.
Pénzügyi szektor Hiába jött az Otthon Start Program, elmaradt az áttörés
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 08:26
A babaváró hitel még mindig jelentős tényező.
Pénzügyi szektor Tovább szárnyal a K&H – visszafogottabb nyereség az adók miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 13:54
A bank hitelállománya egy év alatt 9 százalékkal nőtt, meghaladva a bankszektor átlagát. A betétállomány ugyanakkor 6 százalékkal bővült.
Pénzügyi szektor Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei
Natív tartalom | 2025. november 25. 13:34
Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál: az okosórás fizetések mellett mostantól karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a pénzintézet ügyfelei. A bank ráadásul most ingyenesen biztosítja a karkötőket azoknak az ügyfeleknek, akik legalább két ügyfélajánlást teljesítenek 2025. december 19-ig.
Pénzügyi szektor Keszthelyi Erik: a sikerhez a szorgalom is kell a szerencse mellett – Klasszis Podcast
Izsó Márton - Herman Bernadett | 2025. november 25. 13:14
Hisz a biztosítási piac fejlődésében, és tesz is érte. Képzést szervez, integrálja a kis cégeket, és fogyasztóbarát intézkedéseket sürget Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi szektor A bankbetétektől a globálisan diverzifikált portfólióig – 30 éve indult az első hazai privátbanki szolgáltató
Izsó Márton - Veresegyházi Gábor | 2025. november 24. 14:20
A Klasszis Podcast friss epizódjában Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezető igazgatója kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődésén.
Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG