Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A rohamtempójú technológiai fejlődés, a fintech-cégek megjelenése komoly kihívás elé állítja a bankokat, amelyek némi lemaradás után most teljes erővel beszálltak a versenybe. Hiába szaporodnak gombamód a fintech-cégek, vannak dolgok, amit csak a bankokkal együtt tudnak jövedelmezően összehozni - ha a két szektor összefog, annak az ügyfelek lesznek az igazi nyertesei.

Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója, a bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságának vezetője az 55. Közgazdász-vándorgyűlésen tartott előadást Akinek halálhírét keltik... A bankok jövője a digitalizálódó világban címmel.

Miért maradtak le a bankok a fejlesztésekkel?

Csányi Péter felidézte: egyrészt a válságot követő időszakban a szabályozói igények szigorodása jelentős IT-feladatokat és persze ehhez kapcsolódóan jelentős költségeket hozott a bankoknak – a válságkezelési üzemmódban egyszerűen nem jutott forrás a fejlesztésekre. Másrészt a komplex és régi, örökölt IT-infrastruktúra a stabil, folyamatos működésre volt tervezve, nem pedig a folyamatos fejlesztésre.

A válság azonban nem állította meg a technológiai fejlődést a világban: a közösségi média, az okostelefonok robbanásszerű változásokat hoztak. A bankok azonban ebből a fent említett okokból jórészt kimaradtak, az így keletkező űrt a működési területükön bankokon kívüli cégek, például fintech-cégek és más tevékenységi fókuszú óriások, például a Facebook, a Google, az Alibaba kezdték el betölteni.

Ezzel egyidőben a fintech-szektor előretörését segítették a piaci körülmények is: a mélyre zuhanó kamatszintek az alternatív eszközök felé terelték a befektetőket, ezzel pluszforrásokat irányítva a fintech-szektorba is. Ennek köszönhetően a technológiai szakembereket is tömegesen szívta el a szektor, a legóvatosabb becslések szerint is legalább 10 ezer fintech-cég működik a világban.

Azért a fintech-világban sincs minden aranyból

Az új pénzügyi szolgáltatók eredményei azonban vegyes képet festenek. Kiderült, hogy komoly nehézséget jelent a kritikus számú ügyféltömeget elérni. Még a jelentős ügyfélbázissal rendelkező direkt, online-only bankok között is azok a jövedelmezőek, amelyek mögött tradicionális bank áll – emlékeztetett Csányi Péter.

A folyamatosan beáramló tőke és szakmai figyelem lassan kezd buborékot kialakítani a szektorban: minden új ötletre tízes vagy százas nagyságrendben jelentkeznek be egymással versenyző fintech-cégek. Az egyik leginkább érintett piacon, Angliában például 450 fizetési szolgáltató verseng egymással. Ugyanitt 87 online hitel platform működik - ezek azonban csak a piac 0,2 százalékát tudhatják magukénak.

Mivel szállnak be a versenybe a bankok?

A fintech-forradalom közepette a bankok sem tétlenkednek. Csányi Péter szerint 3 versenyelőnyük van:

  1. ügyfelekkel meglévő személyes kapcsolat és annak minősége. Még a 20-29 éves korosztályban is igénylik a személyes ügyintézést a pénzügyekben
  2. a bankokba mint pénzügyi szolgáltatókba vetett bizalom
  3. a bankoknak a gyorsan változó, szigorú jogszabályoknak való megfelelés hazai pálya; a fintech cégek jóval kevésbé szabályozott területről érkeznek, számukra hátrányt jelenthet az alkalmazkodás.

A világszerte javuló makrohelyzet, a bankok javuló helyzete, a hitelpiaci fellendülés a bankoknak is mozgásteret biztosít a fejlesztésekre. A bankok a transzformáció útjára léptek: a rendelkezésre álló erőforrások elégségesek lehetnek arra, hogy az ügyfelek igényeire reagálni tudjanak.

Mit kapnak az ügyfelek a fejlődéstől?

Az ügyfélélmény javítása az egyik fő szempont Csányi Péter szerint: közelíteni szeretnének a bankok az egyéb digitális szolgáltatások által nyújtott élményhez. Közben az adatok jobb felhasználása is egyre fontosabb: egyrészt a személyre szabott ajánlatok, másrészt a kockázatok pontosabb felmérése és kezelése szempontjából.

Magyarországon is egyre több és jobb szolgáltatást hoznak a folyamatok: a termékpaletta egyre nagyobb része érhető el a fiókok mellett a digitális térben is – OTP-s példát hozva említette a személyi kölcsön igénylését, amely már otthonról is lehetséges, fél órán belül hozzájuthatnak az ügyfelek az összeghez. Ez a csatorna egyébként néhány hét alatt 5 százalékos részesedést ért el a teljes személyi kölcsön-folyósításon belül. A személyre szabott termékek bevezetése is elindult, például moduláris számlacsomag, banki kedvezményprogram érhető el ennek keretében. A fiókokban pedig digitális aláírópadokat telepítenek, csökkentve a papíralapú ügyintézést.

Az OTP-nek két fintech-leányvállalata is van: az OTP Mobil a Simple alkalmazás fejlesztője – a napokban jelentették be az új nagy dobást, ami bármely bank ügyfeleinek lehetővé teszi a mobiltelefonnal történő érintéses fizetést. Korábban itt teszteltük a szolgáltatást (akkor még csak OTP-seknek volt elérhető). A Simple-t több mint 300 ezren használják, a bolti fizetést közülük 25 ezren, pedig csak júniusban indult. A másik OTP-s fintech az eBiz, ami a vállalati ügyfelek adminisztrációját hivatott könnyíteni.

A digitalizáció terjedése fontos felismeréshez vezetett: a fintechek és a bankok közötti együttműködés mindkét fél számára hasznosabb. A bankok modern, innovatív gondolkodásmódú beszállítókhoz jutnak, a fintech cégek pedig egy biztos és jelentős bevételi forráshoz. Az ügyfelek pedig azok, akik mindenképp jól járnak ebben a folyamatban.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Ezek a bankok támadták meg a kamatstopot
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 11:31
Az OTP tegnapi bejelentése után kiderült a lista. 
Pénzügyi szektor Elege lett az OTP-nek és társainak: Alkotmánybírósághoz fordulnak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 18:23
Alkotmányjogi panaszt terjesztett be az OTP Bank Nyrt. több más piaci szereplővel közösen a kamatstop meghosszabbítása ügyében – derült ki a bank szerdai közleményéből. Az OTP egyúttal kérelmezi ennek a kamatstop ellen májusban elindított, hasonló eljárással történő egyesítését.
Pénzügyi szektor Csak két dolog biztos: a száguldó ingatlanárak és a magyar bankok nyeresége?
Gáspár András | 2025. szeptember 4. 14:13
Tőkeerős bankrendszer: üzemanyag van, de útiterv is? Ez volt a címe a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) által szervezett 63. Közgazdász-vándorgyűlés csütörtöki napján a bankvezérek kerekasztalának, melyről a helyszínről, Veszprémből tudósítottunk.
Pénzügyi szektor Már Nagy Márton is magasabb deficitről beszél
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 18:42
Nagy Márton gazdasági miniszter szerint a gyenge európai növekedés és a választások előtti kormányzati költekezés akár a GDP 4,5 százalékára is emelheti Magyarország költségvetési hiányát idén – közölte a Reuters.
Pénzügyi szektor Az Európai Bizottság vámcsökkentést javasol az amerikai importra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 19:12
Az Európai Bizottság csütörtökön két jogszabályjavaslatot terjesztett elő az Európai Unió és az Egyesült Államok augusztus 21-én kiadott közös nyilatkozatának végrehajtása érdekében. A tervezetek célja, hogy megteremtsék a vámcsökkentések jogi alapját, amelyek révén az amerikai fél augusztus 1-jétől visszamenőlegesen könnyítéseket biztosít az uniós autóipar számára.
Pénzügyi szektor Soha rosszabb félévet – jó számokkal zárt az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 16:11
Szilárd pénzügyi pozícióval zárta az idei év első hat hónapját az MBH Bank: mérlegfőösszege 12 452 milliárd forint volt a félév végén, az aktív hitelezési tevékenységnek köszönhetően pedig a lakossági bruttó hitelállomány 10 százalékkal, a vállalati szegmens bruttó hitelállománya 5,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Pénzügyi szektor Megint milliárdokat adtak ismeretlenek az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 11:57
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) 30 milliárd forintért hirdetett meg jegyzésre 12 hónapos diszkont kincstárjegyet a csütörtöki aukción.
Pénzügyi szektor Ismeretlenek megint milliárdokat adtak az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 21. 12:31
74,5 milliárd a kasszában.
Pénzügyi szektor Csökkent a három hónapos állampapír hozama
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 12:23
Hozamcsökkenés mellett értékesített 3 hónapos diszkont kincstárjegyet keddi aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).  
Pénzügyi szektor Meglepetés az Allianznál
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 16:03
A német Allianz SE biztosítótársaság a vártnál nagyobb profittal és rekordmagas működési eredménnyel zárta az idei második negyedévet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG