A csoport bevétele 15,6 százalékkal nőtt 2024 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest, a szolgáltatási bevételek emelkedésének köszönhetően, amelyet erősen támogatott a magyarországi működésben az inflációkövető díjkorrekció, miközben a magasabb készülékértékesítési és RI/IT bevételek is hozzájárultak a negyedéves növekedéshez - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A bruttó fedezet a bevételi trendeknek megfelelően javult, 2024 második negyedévében éves szinten 20,9 százalékkal nőtt. Az adózás, a kamatok és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA AL) éves szinten 30,9 százalékkal nőtt, a bruttó fedezet javulásának köszönhetően, amely bőven kompenzálta a személyi jellegű ráfordítások növekedését.
A nettó eredmény 43,4 milliárd forint volt, szemben a 2023. második negyedévi 22,3 milliárd forinttal, ami az EBITDA növekedését tükrözi, amelyet részben mérsékelt a magasabb nyereségadó.
A spektrum licensz díjak nélküli Capex AL 46,3 milliárd forintot ért el 2024 első félévében, ami 6,6 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest, ami a magyarországi éves végberendezés beszerzések éven belüli változó dinamikájának, valamint az alacsonyabb észak-macedóniai hálózati beruházásoknak és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségeknek köszönhető - magyarázta a vállalat.
A szabad cash flow spektrum díjak nélkül 36,7 milliárd forintot tett ki, ami 29,4 milliárd forintos javulás éves összevetésben, és a jövedelmezőség növekedésének tulajdonítható, amelyet részben mérsékelt a bővülő bevételi bázisból, illetve a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.
Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, elmondta:
„A Magyar Telekom sikerének egyik kulcsa az ügyfélközpontú megközelítésünk, valamint az, hogy gigabites élményt tudunk nyújtani ügyfeleinknek a vezetékes és mobil hálózatunkon egyaránt. 2024 közepére 3,8 millió háztartást és vállalkozást sikerült gigabit-képes vezetékes technológiával elérnünk, 5G hálózatunk lakosság-arányos kültéri lefedettségét 70 százalékra növeltük, és tovább haladtunk a mobilhálózat modernizációval, elérve a 87 százalékos készültséget. A teljes idei évre 10 százalék körüli bevétel és 25 százalék körüli EBITDA AL növekedést kívánunk elérni. Következésképp a módosított eredmény tekintetében is megemeljük célkitűzésünket nagyságrendileg 150 milliárd forintra, míg szabad cashflow tekintetében 140 milliárd forintra.”