4p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az OTP Bank felmérte, az ügyfelek mennyire igazodnak el a modern banki technikák alkalmazása közben.

Bár a bankszámlával rendelkező hazai lakosság véleménye szerint a digitalizáció megkönnyíti a bankolást,

szép számmal akadnak még olyanok, akik túl bonyolultnak tartják vagy egyszerűen idegenkednek ezektől a megoldásoktól.

Az OTP Bank megrendelésére készült legfrissebb országos reprezentatív kutatás eredményéből azonban az is kiderült, hogy az online felületeket nem elsődleges ügyintézési módnak tekintők fele a jövőben biztosan vagy valószínűleg használni fogja a digitális csatornákat. A legnagyobb hazai pénzintézet közleménye szerint úgy alakították ki egyszerű, áttekinthető, biztonságos megoldásaikat, hogy az online világban ma még kevésbé magabiztos ügyfelek is maradéktalanul kihasználhassák a szolgáltatások nyújtotta lehetőségeket, előnyöket.

Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos
Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos

A 18 éves vagy idősebb, bankszámlával rendelkező lakosság körében készült kutatás válaszadói csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a digitális bankolás kényelmes, gyorsan elérhető megoldásokat kínál, megkönnyíti a hétköznapokat. A személyes kapcsolattartás a bankszámlával rendelkezők negyedének kiemelten fontos, a telefonos ügyintézést pedig mindössze 5 százalékuk részesíti előnyben – áll az OTP Bank közleményében. Mint fogalmaznak, a digitális csatornák használata értelemszerűen főleg azokra jellemző, akik magabiztosan kezelik az internet-, illetve mobilbankokat. A válaszadók negyede tartja úgy magáról, hogy nagyon jól eligazodik a digitális banki szolgáltatások világában, további 41 százalékuk pedig viszonylag jól elboldogul, 100-ból 11-en viszont meglehetősen elveszettnek érzik magukat. Vagyis jócskán akadnak olyan ügyfelek, akik támogatásra, segítségre szorulnak.

„Az OTP Bankban azon dolgozunk, hogy élenjárjunk a minőségi, kényelmes és biztonságos digitális szolgáltatások biztosításában ügyfeleink számára. Az OTP internet- és mobilbank felületeit úgy alakítottuk ki, hogy az innovatív új funkciók, a felhasználóbarát felületek és a letisztult design pedig támogathassa ügyfeleinket pénzügyeik kézbentartásában, tudatos kezelésében, a banki szolgáltatások nyújtotta előnyök, lehetőségek minél szélesebb körű kihasználásában. Meggyőződésünk, hogy a digitális bankolásé a jövő, fejlesztéseinkkel azt kívánjuk elérni, hogy mindenki felhasználóbarát módon, egyszerűen kezelhesse pénzügyeit. Ügyfeleink az új digitális csatornákra történő regisztrációra, a funkciók használatára vonatkozó kérdéseikkel bármikor fordulhatnak a bankfiókokban dolgozó tanácsadó kollégáinkhoz”

– mondta Kuhárszki András, az OTP Bank digitális csatornáinak fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.

A pénzintézet rámutat, azok a válaszadók, akik a hagyományos ügyintézést részesítik előnyben, a biztonságérzet hiányát, a bonyolultságot, illetve egyszerűen az idegenkedést hozták fel indokként, 14 százalékuk nem ért hozzá, 13 pedig nem ismeri ezeket a megoldásokat, ráadásul segítséget sem tud kérni. A kutatás érdekessége, hogy a biztonságérzet hiányát jelölők jellemzően budapestiek, míg az ismerethiányra hivatkozók főleg az idősebb korosztályok képviselői. Az mindenesetre már a jövő tendenciáira utal, hogy a személyes vagy a telefonos ügyintézést kedvelők kétharmada már kipróbálta a digitális bankolást, a többségük nem is egyszer – zárul az OTP Bank közleménye.

Disclaimer:

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Végre! Ebben az összevetésben több közép- és kelet-európai országot lepipáltunk
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 14:42
A háztartási megtakarítások volumene alapján Magyarország a mezőny első felébe tartozik a régiós gazdaságok között, de még inkább kitűnik azzal, hogy a megtakarítások szerkezetében jelentős eltérést mutat a többi országhoz képest. Az MBH Elemzési Centrum szakértői megvizsgálták, hogyan áll össze a hazai megtakarítások struktúrája, és ez miben különbözik a térségben jellemző szerkezettől.
Személyes pénzügyek Szomorú tények: minél kevesebbet keres valaki, annál kevésbé emelkedett a bére
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 15:04
A januárinál mérsékeltebb februári reálkereseti adatokra is reagáltak a Nemzetgazdasági Minisztérium és az elemzők.
Személyes pénzügyek Lelombozó adat jött ki arról, tartották-e a lépést a bérek az inflációval
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 08:28
A bruttó átlagkereset 9,3, a nettó átlagkereset 9,1, a reálkereset pedig 3,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Személyes pénzügyek Százezres flotta tagjai szaladgálnak kötelező nélkül
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 11:29
Több mint 650 ezer segédmotoros kerékpárból továbbra is kevesebb mint 300 ezer rendelkezik érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). Becslések szerint a kgfb-kötelezettség alá tavaly nyár óta bevont mintegy 50 ezer e-roller közül is jó esetben csak 10-15 ezer rendelkezik az előírt biztosítási fedezettel.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! Újabb továbbjutó csapatokkal lett teljes a döntő mezőnye
Privátbankár.hu | 2025. április 11. 11:18
Megvan a 20 csapat, amelyik májusban megmérkőzhet a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! pénzügyi tudatossági verseny döntőjében.
Személyes pénzügyek Ön is észrevette? Támadás érte az OTP-t
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 16:46
Az OTP-t szokatlan erős túlterheléses támadás érte.
Személyes pénzügyek Viszik az állampapírokat, mint a cukrot
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 16:11
A sajtó egy része az elmúlt napokban téves következtetéseket vont le a Magyar Nemzeti Bank (MNB) frissen megjelent februári értékpapírpiaci statisztikájából, amit a háztartások állampapírállománya tekintetében a februári jelentős kamatkifizetések torzítottak. Az állományi változásokról a kamatfizetések hatásától megszűrt, névértékes statisztika ad számot, ami egyértelműen mutatja, hogy tovább nőttek a lakossági befektetők állampapír-megtakarításai.
Személyes pénzügyek Ezt tudja az új, díjmentes alapszámla
Privátbankár.hu | 2025. április 8. 17:31
Az MNB és a Bankszövetség megállapodása alapján az alapszámlának mindaddig elengedik a havi díját, amíg az infláció nem csökken három egymást követő hónapban 4 százalék alá.
Személyes pénzügyek Engedett az OTP Bank díjaiból, a Gránit Banknak erre nem volt szüksége
Privátbankár.hu | 2025. április 8. 16:10
Miután az MNB megállapodott a Bankszövetséggel a lakossági díjak csökkentéséről.
Személyes pénzügyek Nagy változásra számíthatnak a Horvátországba utazók
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 11:52
Horvátországban 2026-tól betiltják a játékgépeket a vendéglátóhelyeken.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG