4p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az OTP Bank felmérte, az ügyfelek mennyire igazodnak el a modern banki technikák alkalmazása közben.

Bár a bankszámlával rendelkező hazai lakosság véleménye szerint a digitalizáció megkönnyíti a bankolást,

szép számmal akadnak még olyanok, akik túl bonyolultnak tartják vagy egyszerűen idegenkednek ezektől a megoldásoktól.

Az OTP Bank megrendelésére készült legfrissebb országos reprezentatív kutatás eredményéből azonban az is kiderült, hogy az online felületeket nem elsődleges ügyintézési módnak tekintők fele a jövőben biztosan vagy valószínűleg használni fogja a digitális csatornákat. A legnagyobb hazai pénzintézet közleménye szerint úgy alakították ki egyszerű, áttekinthető, biztonságos megoldásaikat, hogy az online világban ma még kevésbé magabiztos ügyfelek is maradéktalanul kihasználhassák a szolgáltatások nyújtotta lehetőségeket, előnyöket.

Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos
Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos

A 18 éves vagy idősebb, bankszámlával rendelkező lakosság körében készült kutatás válaszadói csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a digitális bankolás kényelmes, gyorsan elérhető megoldásokat kínál, megkönnyíti a hétköznapokat. A személyes kapcsolattartás a bankszámlával rendelkezők negyedének kiemelten fontos, a telefonos ügyintézést pedig mindössze 5 százalékuk részesíti előnyben – áll az OTP Bank közleményében. Mint fogalmaznak, a digitális csatornák használata értelemszerűen főleg azokra jellemző, akik magabiztosan kezelik az internet-, illetve mobilbankokat. A válaszadók negyede tartja úgy magáról, hogy nagyon jól eligazodik a digitális banki szolgáltatások világában, további 41 százalékuk pedig viszonylag jól elboldogul, 100-ból 11-en viszont meglehetősen elveszettnek érzik magukat. Vagyis jócskán akadnak olyan ügyfelek, akik támogatásra, segítségre szorulnak.

„Az OTP Bankban azon dolgozunk, hogy élenjárjunk a minőségi, kényelmes és biztonságos digitális szolgáltatások biztosításában ügyfeleink számára. Az OTP internet- és mobilbank felületeit úgy alakítottuk ki, hogy az innovatív új funkciók, a felhasználóbarát felületek és a letisztult design pedig támogathassa ügyfeleinket pénzügyeik kézbentartásában, tudatos kezelésében, a banki szolgáltatások nyújtotta előnyök, lehetőségek minél szélesebb körű kihasználásában. Meggyőződésünk, hogy a digitális bankolásé a jövő, fejlesztéseinkkel azt kívánjuk elérni, hogy mindenki felhasználóbarát módon, egyszerűen kezelhesse pénzügyeit. Ügyfeleink az új digitális csatornákra történő regisztrációra, a funkciók használatára vonatkozó kérdéseikkel bármikor fordulhatnak a bankfiókokban dolgozó tanácsadó kollégáinkhoz”

– mondta Kuhárszki András, az OTP Bank digitális csatornáinak fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.

A pénzintézet rámutat, azok a válaszadók, akik a hagyományos ügyintézést részesítik előnyben, a biztonságérzet hiányát, a bonyolultságot, illetve egyszerűen az idegenkedést hozták fel indokként, 14 százalékuk nem ért hozzá, 13 pedig nem ismeri ezeket a megoldásokat, ráadásul segítséget sem tud kérni. A kutatás érdekessége, hogy a biztonságérzet hiányát jelölők jellemzően budapestiek, míg az ismerethiányra hivatkozók főleg az idősebb korosztályok képviselői. Az mindenesetre már a jövő tendenciáira utal, hogy a személyes vagy a telefonos ügyintézést kedvelők kétharmada már kipróbálta a digitális bankolást, a többségük nem is egyszer – zárul az OTP Bank közleménye.

Disclaimer:

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Ön banki ügyfél? Akkor ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 07:09
Indul az inflációs díjemelési hullám a bankszektorban (is).
Személyes pénzügyek Itt vannak az első új otthonfelújítási hitelek 5 százalék alatti kamattal! 
Privátbankár.hu | 2025. február 2. 10:15
Meghirdette az első két bank a maximum 6 milliós kölcsönt, ami a jobbik ajánlatban 4,65 százalékos kamattal és 5,2 százalékos THM-mel vehető fel.
Személyes pénzügyek Lakásfelújítás az állam pénzéből: végre tényleg elérhető a támogatás
Privátbankár.hu | 2025. február 1. 11:22
Nincs nagy tülekedés, de azért több pénzintézet is felvette a termékpalettájára a vidéki felújítások előfinanszírozására szolgáló kedvezményes kölcsönt.
Személyes pénzügyek Kiderült, mire használjuk a lakástakarékot
Privátbankár.hu | 2025. január 31. 11:44
Meglévő ingatlanjaik korszerűsítésére, valamint gyermekeik lakáscéljainak támogatására kívánják a legtöbben felhasználni a lakástakarék-számlájukat. A Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-nél 2024-ben megkötött szerződések esetén az ügyfelek több, mint 90 százaléka vette igénybe a Személyi Bankárok közreműködését, akik személyes szakértői támogatásukkal segítik az ügyfeleket a legmegfelelőbb pénzügyi konstrukciók kialakításában.
Személyes pénzügyek Idén be fog szakadni a Babakötvény hozama is
Privátbankár.hu | 2025. január 31. 10:10
Kiemelkedő, 20,6 százalékos hozamot fizet a Babakötvény a február 1-jén esedékes kamatfizetéskor, és mintegy 32 milliárd forintot ír jóvá a gyermekek Start-számláján a Magyar Államkincstár. A kincstár szerint a Babakötvény és a Kincstári Start-értékpapírszámla-konstrukció továbbra is az egyik legkedvezőbb, kockázatmentes befektetési lehetőség a gyermekekről való gondoskodáshoz a családok számára.
Személyes pénzügyek Reszkethetnek a lakáshitelesek: kamatemelési hullám jöhet
Privátbankár.hu | 2025. január 30. 09:14
Az OTP Bank már lépett, követhetik a többiek is. A kereslet élénkülése is a drágulás felé mozgatja a piacot.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis – Sikeres jelentkezés!
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 14:23
A jelentkezésedet sikeresen megerősítetted, regisztrációd sikeres!
Személyes pénzügyek Mennyibe kerül egy lakásbiztosítás?
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 11:21
Tavaly lejjebb mentek a lakásbiztosítási díjak. 
Személyes pénzügyek Eldobja az agyát: itt van, mennyi lesz Auchan dolgozóinak fizetése!
Privátbankár.hu | 2025. január 23. 15:38
Az Auchan az áruházaiban fizikai munkakört betöltő munkatársainak bérén átlagosan közel 7 százalékot emel.
Személyes pénzügyek A nyugdíjpénztárak tavaly kitettek magukért
Privátbankár.hu | 2025. január 23. 07:35
Két számjegyű hozamot ért el tavaly az önkéntes nyugdíjpénztári alapok több mint fele, 30 százaléknál is többet emelkedett a rekorder. Még a legkiszámíthatóbb portfóliók is megverték az inflációt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG