4p

Az OTP Bank felmérte, az ügyfelek mennyire igazodnak el a modern banki technikák alkalmazása közben.

Bár a bankszámlával rendelkező hazai lakosság véleménye szerint a digitalizáció megkönnyíti a bankolást,

szép számmal akadnak még olyanok, akik túl bonyolultnak tartják vagy egyszerűen idegenkednek ezektől a megoldásoktól.

Az OTP Bank megrendelésére készült legfrissebb országos reprezentatív kutatás eredményéből azonban az is kiderült, hogy az online felületeket nem elsődleges ügyintézési módnak tekintők fele a jövőben biztosan vagy valószínűleg használni fogja a digitális csatornákat. A legnagyobb hazai pénzintézet közleménye szerint úgy alakították ki egyszerű, áttekinthető, biztonságos megoldásaikat, hogy az online világban ma még kevésbé magabiztos ügyfelek is maradéktalanul kihasználhassák a szolgáltatások nyújtotta lehetőségeket, előnyöket.

Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos
Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos

A 18 éves vagy idősebb, bankszámlával rendelkező lakosság körében készült kutatás válaszadói csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a digitális bankolás kényelmes, gyorsan elérhető megoldásokat kínál, megkönnyíti a hétköznapokat. A személyes kapcsolattartás a bankszámlával rendelkezők negyedének kiemelten fontos, a telefonos ügyintézést pedig mindössze 5 százalékuk részesíti előnyben – áll az OTP Bank közleményében. Mint fogalmaznak, a digitális csatornák használata értelemszerűen főleg azokra jellemző, akik magabiztosan kezelik az internet-, illetve mobilbankokat. A válaszadók negyede tartja úgy magáról, hogy nagyon jól eligazodik a digitális banki szolgáltatások világában, további 41 százalékuk pedig viszonylag jól elboldogul, 100-ból 11-en viszont meglehetősen elveszettnek érzik magukat. Vagyis jócskán akadnak olyan ügyfelek, akik támogatásra, segítségre szorulnak.

„Az OTP Bankban azon dolgozunk, hogy élenjárjunk a minőségi, kényelmes és biztonságos digitális szolgáltatások biztosításában ügyfeleink számára. Az OTP internet- és mobilbank felületeit úgy alakítottuk ki, hogy az innovatív új funkciók, a felhasználóbarát felületek és a letisztult design pedig támogathassa ügyfeleinket pénzügyeik kézbentartásában, tudatos kezelésében, a banki szolgáltatások nyújtotta előnyök, lehetőségek minél szélesebb körű kihasználásában. Meggyőződésünk, hogy a digitális bankolásé a jövő, fejlesztéseinkkel azt kívánjuk elérni, hogy mindenki felhasználóbarát módon, egyszerűen kezelhesse pénzügyeit. Ügyfeleink az új digitális csatornákra történő regisztrációra, a funkciók használatára vonatkozó kérdéseikkel bármikor fordulhatnak a bankfiókokban dolgozó tanácsadó kollégáinkhoz”

– mondta Kuhárszki András, az OTP Bank digitális csatornáinak fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.

A pénzintézet rámutat, azok a válaszadók, akik a hagyományos ügyintézést részesítik előnyben, a biztonságérzet hiányát, a bonyolultságot, illetve egyszerűen az idegenkedést hozták fel indokként, 14 százalékuk nem ért hozzá, 13 pedig nem ismeri ezeket a megoldásokat, ráadásul segítséget sem tud kérni. A kutatás érdekessége, hogy a biztonságérzet hiányát jelölők jellemzően budapestiek, míg az ismerethiányra hivatkozók főleg az idősebb korosztályok képviselői. Az mindenesetre már a jövő tendenciáira utal, hogy a személyes vagy a telefonos ügyintézést kedvelők kétharmada már kipróbálta a digitális bankolást, a többségük nem is egyszer – zárul az OTP Bank közleménye.

Disclaimer:

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Trendforduló? Váratlanul csökkenni kezdett a személyi kölcsönök átlagos összege
Hargitai-Szabó Kata | 2025. augusztus 16. 15:59
Az év eleje óta tartó folyamatos növekedést követően júniusra 3 millió forint alá esett a személyi kölcsönök egy szerződésre jutó átlagos összege. Bár a teljes hitelkihelyezés volumene visszaesett, a szerződések számának ugrásszerű emelkedése egyértelműen jelzi a lakosság hitelfelvételi szokásainak változását.
Személyes pénzügyek Bukhatja az Otthon Startos hitelt, ha nem figyel
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 10:45
Buktató: fontos tudni, hogy a hitelintézetek nem kizárólag a vételár alapján döntenek a hitelösszeg megállapításáról.
Személyes pénzügyek Annyian keresik a 3 százalékos hitelt, hogy be kellett vetni a mesterséges intelligenciát az ügyintézésnél
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 09:52
Néhány nap alatt kétezernél is többen kalkuláltak és több százan iratkoztak fel a Gránit Bank Otthon Start oldalán, hogy elkezdhessék az egyeztetést a szeptembertől induló támogatott lakáshitel igényléséről. Mától a tájékoztatásba bekapcsolódik a Bank virtuális ügyintézője, a Gránit Guru is.
Személyes pénzügyek Rekordon a tartós befektetések száma, de miért nem nyit mindenki ilyet?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 18:54
A félév végén rekordmennyiségű tartós befektetési számlát (TBSZ) kezeltek Magyarországon, ezeken 7100 milliárd forintnál is több pénz volt. Mindenkinek megéri ilyet nyitni, mégis csak a szupergazdagok élnek a lehetőséggel – erről beszélt Herman Bernadett főmunkatársunk a Trend FM hétfői adásában.
Személyes pénzügyek Nagy tervei vannak a Revolutnak Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 16:46
A cég fióktelepet nyithat a nem túl távoli jövőben.
Személyes pénzügyek Őrült költekezésbe kezdtek a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 09:45
Több mint 1,5 milliárddal nőt a K&H-s SZÉP kártyák forgalma.
Személyes pénzügyek Mi lesz ebből? Állig eladósodtak a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 07:10
Történelmi rekordot döntöttek júniusban a magyar háztartások hitelkártya- és folyószámlahitel-tartozásai. 
Személyes pénzügyek Ellentámadást indítanak a bankok a kormány szuperfegyverével szemben
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 10. 08:57
Új, kombinált lakáshitel-konstrukciókat kínálnak.
Személyes pénzügyek Vigyázzon a külföldi készpénzfelvétellel, sok a lehúzós ATM
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 12:31
Ahogy beköszönt az augusztus, a magyar utazók is egyre nagyobb számban indulnak napfényes tengerpartokra, népszerű városokba és hegyi túrákra. Bár a bankkártyás és érintéses fizetés ma már sok helyen elérhető, vannak azonban olyan országok a készpénzhasználat továbbra is elengedhetetlen – legyen szó egy helyi piacról, taxiról vagy egy családi vendéglőről.
Személyes pénzügyek SZÉP Kártya: fontos híreket közölt az NGM
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 10:57
Idén júniusban 44 milliárd forintot költöttek a kártyabirtokosok belföldi kikapcsolódásra,
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG