4p

Az OTP Bank felmérte, az ügyfelek mennyire igazodnak el a modern banki technikák alkalmazása közben.

Bár a bankszámlával rendelkező hazai lakosság véleménye szerint a digitalizáció megkönnyíti a bankolást,

szép számmal akadnak még olyanok, akik túl bonyolultnak tartják vagy egyszerűen idegenkednek ezektől a megoldásoktól.

Az OTP Bank megrendelésére készült legfrissebb országos reprezentatív kutatás eredményéből azonban az is kiderült, hogy az online felületeket nem elsődleges ügyintézési módnak tekintők fele a jövőben biztosan vagy valószínűleg használni fogja a digitális csatornákat. A legnagyobb hazai pénzintézet közleménye szerint úgy alakították ki egyszerű, áttekinthető, biztonságos megoldásaikat, hogy az online világban ma még kevésbé magabiztos ügyfelek is maradéktalanul kihasználhassák a szolgáltatások nyújtotta lehetőségeket, előnyöket.

Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos
Minden kilencedik ügyfél idegenkedik a digitális banki technológiától. Fotó: Depositphotos

A 18 éves vagy idősebb, bankszámlával rendelkező lakosság körében készült kutatás válaszadói csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a digitális bankolás kényelmes, gyorsan elérhető megoldásokat kínál, megkönnyíti a hétköznapokat. A személyes kapcsolattartás a bankszámlával rendelkezők negyedének kiemelten fontos, a telefonos ügyintézést pedig mindössze 5 százalékuk részesíti előnyben – áll az OTP Bank közleményében. Mint fogalmaznak, a digitális csatornák használata értelemszerűen főleg azokra jellemző, akik magabiztosan kezelik az internet-, illetve mobilbankokat. A válaszadók negyede tartja úgy magáról, hogy nagyon jól eligazodik a digitális banki szolgáltatások világában, további 41 százalékuk pedig viszonylag jól elboldogul, 100-ból 11-en viszont meglehetősen elveszettnek érzik magukat. Vagyis jócskán akadnak olyan ügyfelek, akik támogatásra, segítségre szorulnak.

„Az OTP Bankban azon dolgozunk, hogy élenjárjunk a minőségi, kényelmes és biztonságos digitális szolgáltatások biztosításában ügyfeleink számára. Az OTP internet- és mobilbank felületeit úgy alakítottuk ki, hogy az innovatív új funkciók, a felhasználóbarát felületek és a letisztult design pedig támogathassa ügyfeleinket pénzügyeik kézbentartásában, tudatos kezelésében, a banki szolgáltatások nyújtotta előnyök, lehetőségek minél szélesebb körű kihasználásában. Meggyőződésünk, hogy a digitális bankolásé a jövő, fejlesztéseinkkel azt kívánjuk elérni, hogy mindenki felhasználóbarát módon, egyszerűen kezelhesse pénzügyeit. Ügyfeleink az új digitális csatornákra történő regisztrációra, a funkciók használatára vonatkozó kérdéseikkel bármikor fordulhatnak a bankfiókokban dolgozó tanácsadó kollégáinkhoz”

– mondta Kuhárszki András, az OTP Bank digitális csatornáinak fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.

A pénzintézet rámutat, azok a válaszadók, akik a hagyományos ügyintézést részesítik előnyben, a biztonságérzet hiányát, a bonyolultságot, illetve egyszerűen az idegenkedést hozták fel indokként, 14 százalékuk nem ért hozzá, 13 pedig nem ismeri ezeket a megoldásokat, ráadásul segítséget sem tud kérni. A kutatás érdekessége, hogy a biztonságérzet hiányát jelölők jellemzően budapestiek, míg az ismerethiányra hivatkozók főleg az idősebb korosztályok képviselői. Az mindenesetre már a jövő tendenciáira utal, hogy a személyes vagy a telefonos ügyintézést kedvelők kétharmada már kipróbálta a digitális bankolást, a többségük nem is egyszer – zárul az OTP Bank közleménye.

Disclaimer:

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Vonyítani fog a pénztárcája, ha szombaton megy tankolni
Privátbankár.hu | 2025. január 3. 09:59
Idén sem lett olcsóbb az élet.
Személyes pénzügyek Befeszítette izmait a forint, hát, ennyire lett elég...
Privátbankár.hu | 2025. január 3. 07:38
Így alakult a magyar fizetőeszköz árfolyama.
Személyes pénzügyek Orosz kémek buktak le – nagyobb baj is lehetett volna
Privátbankár.hu | 2024. december 31. 09:35
Kémkedés gyanúja miatt emeltek vádat orosz-német kettős állampolgárok ellen Németországban – közölte hétfőn az illetékes német szövetségi ügyészség Karlsruhéban.
Személyes pénzügyek Nagy változás jön januártól az állampapíroknál
Privátbankár.hu | 2024. december 23. 15:05
Átalakítja a személyes értékesítési hálózatát a Kincstár.
Személyes pénzügyek Ezzel ütnek el az átlagtól a nyugdíjas korú lakásvásárlók
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 11:59
Az átlagostól igen eltérően viselkednek, mint a fiatalok, de náluk drágábban és az országos átlagár felett vásárolnak ingatlant.
Személyes pénzügyek Ezek a szakképzős diákok értenek a legjobban a pénzügyekhez
Privátbankár.hu | 2024. december 11. 19:41
Több ezer diák indult el az ősz legizgalmasabb, milliós összdíjazású pénzügyi tudatossági versenyén, amely kedden a döntőjéhez érkezett. A technikumok és szakképző iskolák vetélkedőjén egy szegedi csapat diadalmaskodott.
Személyes pénzügyek Tizenöt milliós ajándékpénz is járhat, ha fiatal és gyerekeket szeretne
Privátbankár.hu | 2024. december 11. 15:03
A januárban megjelenő munkáshitel és a babaváró kölcsön sok szempontból hasonló felépítése miatt elvben 15 milliós ajándékpénzt is begyűjthetnek az államtól a gyermekvállalásra készülő fiatal párok. Az érintettek ráadásul a bankoktól sem távoznak üres kézzel: a babavárónál szerencsés esetben most is 200 ezer forint feletti, egyszeri jóváírás járhat.
Személyes pénzügyek Hogyan ne legyen horror számunkra a karácsony? – interjú
PR | 2024. december 11. 13:28
Egyre ijesztőbb hírek jönnek az online, telefonos, elektronikus pénzügyi bűncselekmények, lopások és csalások terjedéséről, lényegében bárki potenciális áldozat lehet. Milyen főbb veszélyekkel nézünk szembe, és mit tehetünk a károk elkerülésére? Milyen egyszerű szabályokat érdemes betartani? Interjú Bártfai Gáborral, a CIB Bank információbiztonsági vezetőjével.
Személyes pénzügyek Rohanjon a kútra: csökken az egyik üzemanyag ára
Privátbankár.hu | 2024. december 9. 12:28
A másiké viszont stagnál.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! – 2024 ősz – DÖNTŐ
Privátbankár.hu | 2024. december 9. 10:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny döntője!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG