6p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sok évszázados folyamatokat kellett átgondolni, de mostanra megérett a helyzet, és sikerült Magyarországon egy olyan új biztosítási modellt létrehozni, amire komoly nemzetközi karrier várhat. Az Uniqa Biztosító által útnak indított Cherrisk vezérigazgató-helyettesét, Fazekas Ferencet kérdeztük a háttérről és a kilátásokról.
Fazekas Ferenc, a Cherrisk vezérigazgató-helyettese a Privátbankár.hu Fintech 2018 konferenciáján. Fotó: Izsó Márton / Privátbankár.hu

Privátbankár.hu: Miközben a pénzügyi szolgáltatásokhoz kapcsolódó fintech-világban itthon is gombamód jelentkeznek az új szereplők, a biztosítási szolgáltatások világában sokkal lassabban kerülnek elő az insuretech-cégek, a Cherrisk gyakorlatilag a legelsők között van a magyar piacon. Miért lassabb itt az innováció?

Fazekas Ferenc: A biztosítás egy nagyon összetett és sok tényezős folyamat, ahol nagyon nehéz részfolyamatokba integrálódni, főleg a magyar piacon, mivel a legtöbb biztosító döntéshozási központja nem Magyarországon van.

Ebből a szempontból Magyarország nem a legjobb táptalaja az insurtech startupoknak. A Cherrisk helyzete annyiban különleges, hogy az osztrák anyavállalattól mind a mai napig óriási felhatalmazást és szabadságot kapunk, hogy egy új biztosítási modellt hozzunk létre. Ki lehet jelenteni, hogy ez a multi-világban szinte példa nélküli. Azt sem szabad persze elfelejtenünk, hogy a komplex megoldást nyújtó insurtech cégek pedig az egész világon kevesen vannak, mivel ez egy nagyon tőkeigényes műfaj.

PB: Milyen innovatív technológiák implementálására volt szükség ahhoz, hogy elindulhasson a Cherrisk? (Van köztük olyan, ami pl. 3 éve nem volt még adott?)

FF: Technológia szempontjából azt gondolom, hogy a meglévő technológiák akár 10 éve is lehetővé tették volna a megvalósítást. Sokkal inkább folyamat- és szemléletbeli innovációról van szó, amire talán most jött el a „Zeitgeist”. Nagyon sok együttállás kell ahhoz, hogy a biztosítási szakma hiteles szereplői ekkora csavarokat bele merjenek tenni a sok évszázados folyamatokba.

PB: Mobilos applikáció nem készült a Cherriskhez - miért?

FF: Manapság népszerű mobilos alkalmazást fejleszteni. Mindenkinek van, a nagy kérdés az, hogy melyik alkalmazásra van valóban szüksége a fogyasztóknak és melyiket fejlesztették az app store-nak. Pár éve még sokkal nagyobb volt a letöltési hajlandóság a felhasználók körében, rengeteg alkalmazást telepítettek az emberek. Mára ez jelentősen mérséklődött és fontosabbak a hasznossági szempontok. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor sokkal jobb lett a web, már sokkal professzionálisabb felületeket és webes alkalmazásokat lehet létrehozni. Számunkra az volt a fő szempont, hogy értéket teremtsünk ügyfeleink számára és bár nagyon vonzó volt az applikáció lehetősége, csak azért, hogy nekünk is legyen egy, nem láttuk értelmét lefejleszteni. Persze nem zárjuk ki a lehetőségét annak, hogy ha elérkezettnek látjuk az időt és megfelelő, hasznos tartalommal tudunk megtölteni egy alkalmazást, amire valós igénye van az ügyfeleinknek, akkor egy appal bővüljön a jövőben a Cherrisk.

PB: Az ügyfelek leginkább Emmán, a chatboton keresztül vannak kapcsolatban a céggel - mennyire intelligens Emma? Milyen irányba lehet fejleszteni?

FF: Szeptemberben az volt a feladatunk, hogy elinduljunk. Emma induláskor az alapfolyamatokhoz szükséges adatbekéréssel foglalkozott. Az ügyféligények mentén szeretnénk fejleszteni, így most mérjük és monitorozzuk a rendszer használatát. Év végén egy átfogó kutatást végeztünk első ezer ügyfelünk körében, az ő visszajelzéseik fontos alapját képezik a folyamatos fejlesztéseinknek. Emma idővel egyre okosabb lesz, minél több inputot kapunk.

PB: Korábban írták: az első hónapban átlagosan 3-6 óra alatt történtek meg a kárrendezések, a kártérítés kiutalásával együtt. Hogyan lehet ez ennyire gyors, vagy ha úgy tetszik: miért nem működhet ez ennyire gyorsan a "hagyományos" modellben?

FF: A kárrendezési folyamatokat teljesen újragondoltuk és lean-né tettük. Az, hogy a Cherrisk ezt megtehette és a nagy múltú biztosítóknak még nem sikerült, annak köszönhető, hogy egy nulláról felépített, új rendszerről van szó, nem pedig egy évtizedek alatt egyre komplexebbé vált rendszert kellett megreformálni. A papírmentesség, a fényképes/videós online kárbejelentés, a geolokációs kódok alapján könnyen ellenőrizhetővé vált dokumentáció nagyon felgyorsítják a folyamatokat.

PB: Lakás-, baleset-, casco- és utasbiztosítást kínál a platform - mikor bővülhet a kör pl. kötelezővel, életbiztosítással? Mi kell hozzá?

FF: Az induló termékportfólió azon nem-élet biztosításokat tartalmazta, amelyek egy átlagember alap-szükségleteit fedik le és a szabályozásuk lehetővé teszi, hogy 100%-ban papírmentes folyamatokat üzemeltethessünk vásárlástól a kárkifizetésig. Nem azzal a céllal hoztuk létre a modellt, hogy minden létező biztosítási forma idővel elérhető legyen rajta keresztül, hanem a leggyakrabban kötött és a hétköznapi szükségletek mentén felmerülő biztosításokat szeretnénk gyorssá, egyszerűvé és ár-érték arányban verhetetlenné tenni. Folyamatosan szeretnénk az ügyfél igények mentén fejlődni, ezért is tartjuk fontosnak a meglévő Cherrisk-esek visszajelzéseit gyűjteni és a termékeinket azok mentén fejleszteni.

Az Uniqa egy nemzetközi csoport - a Magyarországon bevezetett Cherrisk platform a csoport többi szereplőjénél is megjelenhet?

A Cherrisk létrehozásakor nem titkolt célunk volt a platform nemzetközi piacokra történő bevezetése. A sikeres magyarországi indulás és bővülés az a két tényező, ami alapján eldől, megkapjuk-e a következő kör befektetést a nemzetközi terjeszkedésre. Manapság standardizálódtak az átlagos fogyasztói szokások Európán belül például, így nem látjuk akadályát, hogy ugyanazt a gépjárművet, ugyanazt az utazást vagy ugyanazzal a bútorral berendezett lakást ne lehetne egy központi Cherrisk-formula alapján biztosítani. A folyamatok finomhangolása és tökéletesítése mellett ennek a kidolgozása és előkészítése most a következő nagy feladatunk. Bízunk benne, hogy minél hamarabb zöld utat kapunk új országokba történő bevezetésre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Érdekes jelenség figyelhető meg a lakásbiztosításoknál
Privátbankár.hu | 2025. június 20. 11:25
Egyre népszerűbbek a kiegészítő fedezetek.
Személyes pénzügyek Gulyás Gergely százezreket érintő bejelentést tett – döntött a kormány
Privátbankár.hu | 2025. június 18. 16:04
Meghosszabbították a kamatstopot.
Személyes pénzügyek A magyar demográfiai katasztrófa a nyugdíjasokat is befolyásolja
Hollós János | 2025. június 18. 10:42
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legutóbbi adatai szerint áprilisban 5323 gyermek született, 14 százalékkal, 852-vel kevesebb, mint 2024 áprilisában. Magyarország történelmében még soha nem született ilyen kevés gyerek egy hónap alatt. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Médiához tartozó Piac és Profit podcast sorozata, a Nyugdíjszerviz Farkas András nyugdíjszakértővel és Karácsony Mihállyal, a Nyugdíjas Parlament elnökével.  
Személyes pénzügyek Ennyiből jön ki átlagosan egy külföldi családi nyaralás
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 17:38
A Groupama Biztosító és az OTP Bank ezer főt kérdezett meg országos reprezentatív felmérésében.
Személyes pénzügyek Tízből öt magyar ennél kevesebbet keres – itt vannak a friss adatok!
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal szerint ennyivel nőttek a bérek. A mediánadatok árulkodóak. 
Személyes pénzügyek Milliók járhatnak vissza a magyar devizahitelesnek, itt az ítélet
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 06:49
Még nem jogerős.
Személyes pénzügyek Eldurvult a helyzet az online banki csalásoknál
Herman Bernadett | 2025. június 16. 18:51
Egyre sikeresebbek a csalók, miközben a bankok egyre kevesebb csalási kísérletet hiúsítanak meg. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint folyamatosan nő az ügyfelekre áthárított veszteség értéke, de ez változhat, ha jön az „öt csapás”.
Személyes pénzügyek Fontos bejelentés az OTP-től: sok bankszámlást érintett
Herman Bernadett | 2025. június 16. 15:47
A lakossági ügyfelek igényeihez alkalmazkodva a hitelintézet meghosszabbítja az OTPdirekt internetbank használatát. Erre azért van szükség, hogy azoknak az ügyfelek, akik még nem kezdték el használni az új internetbankot, további időt biztosítson az átállásra. 
Személyes pénzügyek Tudományosan is beigazolódott a babona: tényleg több a szerencsétlenség péntek 13-án
Herman Bernadett | 2025. június 11. 11:50
Ne nevesse ki a babonásokat! A statisztikák szerint valóban több káresemény történik péntek 13-án, mint az átlagos napokon. Péntekenként egyébként is több a káresemény – derül ki az Allianz Hungária adataiból. 
Személyes pénzügyek A bankoknak is jó üzlet a gyerekszámla
Gergely Péter | 2025. június 9. 17:01
A gyerekek számára nyitható kedvező számlacsomagok első ránézésre nem tűnnek jó üzletnek a bank szempontjából. Általában ingyenesek és alacsony forgalmat is generálnak, ezáltal pedig minimális profitot termelnek. Ennek ellenére szinte az összes banknál elérhetők, és számos kedvezmény is kapcsolódik a fenntartásukhoz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG