6p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sok évszázados folyamatokat kellett átgondolni, de mostanra megérett a helyzet, és sikerült Magyarországon egy olyan új biztosítási modellt létrehozni, amire komoly nemzetközi karrier várhat. Az Uniqa Biztosító által útnak indított Cherrisk vezérigazgató-helyettesét, Fazekas Ferencet kérdeztük a háttérről és a kilátásokról.
Fazekas Ferenc, a Cherrisk vezérigazgató-helyettese a Privátbankár.hu Fintech 2018 konferenciáján. Fotó: Izsó Márton / Privátbankár.hu

Privátbankár.hu: Miközben a pénzügyi szolgáltatásokhoz kapcsolódó fintech-világban itthon is gombamód jelentkeznek az új szereplők, a biztosítási szolgáltatások világában sokkal lassabban kerülnek elő az insuretech-cégek, a Cherrisk gyakorlatilag a legelsők között van a magyar piacon. Miért lassabb itt az innováció?

Fazekas Ferenc: A biztosítás egy nagyon összetett és sok tényezős folyamat, ahol nagyon nehéz részfolyamatokba integrálódni, főleg a magyar piacon, mivel a legtöbb biztosító döntéshozási központja nem Magyarországon van.

Ebből a szempontból Magyarország nem a legjobb táptalaja az insurtech startupoknak. A Cherrisk helyzete annyiban különleges, hogy az osztrák anyavállalattól mind a mai napig óriási felhatalmazást és szabadságot kapunk, hogy egy új biztosítási modellt hozzunk létre. Ki lehet jelenteni, hogy ez a multi-világban szinte példa nélküli. Azt sem szabad persze elfelejtenünk, hogy a komplex megoldást nyújtó insurtech cégek pedig az egész világon kevesen vannak, mivel ez egy nagyon tőkeigényes műfaj.

PB: Milyen innovatív technológiák implementálására volt szükség ahhoz, hogy elindulhasson a Cherrisk? (Van köztük olyan, ami pl. 3 éve nem volt még adott?)

FF: Technológia szempontjából azt gondolom, hogy a meglévő technológiák akár 10 éve is lehetővé tették volna a megvalósítást. Sokkal inkább folyamat- és szemléletbeli innovációról van szó, amire talán most jött el a „Zeitgeist”. Nagyon sok együttállás kell ahhoz, hogy a biztosítási szakma hiteles szereplői ekkora csavarokat bele merjenek tenni a sok évszázados folyamatokba.

PB: Mobilos applikáció nem készült a Cherriskhez - miért?

FF: Manapság népszerű mobilos alkalmazást fejleszteni. Mindenkinek van, a nagy kérdés az, hogy melyik alkalmazásra van valóban szüksége a fogyasztóknak és melyiket fejlesztették az app store-nak. Pár éve még sokkal nagyobb volt a letöltési hajlandóság a felhasználók körében, rengeteg alkalmazást telepítettek az emberek. Mára ez jelentősen mérséklődött és fontosabbak a hasznossági szempontok. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor sokkal jobb lett a web, már sokkal professzionálisabb felületeket és webes alkalmazásokat lehet létrehozni. Számunkra az volt a fő szempont, hogy értéket teremtsünk ügyfeleink számára és bár nagyon vonzó volt az applikáció lehetősége, csak azért, hogy nekünk is legyen egy, nem láttuk értelmét lefejleszteni. Persze nem zárjuk ki a lehetőségét annak, hogy ha elérkezettnek látjuk az időt és megfelelő, hasznos tartalommal tudunk megtölteni egy alkalmazást, amire valós igénye van az ügyfeleinknek, akkor egy appal bővüljön a jövőben a Cherrisk.

PB: Az ügyfelek leginkább Emmán, a chatboton keresztül vannak kapcsolatban a céggel - mennyire intelligens Emma? Milyen irányba lehet fejleszteni?

FF: Szeptemberben az volt a feladatunk, hogy elinduljunk. Emma induláskor az alapfolyamatokhoz szükséges adatbekéréssel foglalkozott. Az ügyféligények mentén szeretnénk fejleszteni, így most mérjük és monitorozzuk a rendszer használatát. Év végén egy átfogó kutatást végeztünk első ezer ügyfelünk körében, az ő visszajelzéseik fontos alapját képezik a folyamatos fejlesztéseinknek. Emma idővel egyre okosabb lesz, minél több inputot kapunk.

PB: Korábban írták: az első hónapban átlagosan 3-6 óra alatt történtek meg a kárrendezések, a kártérítés kiutalásával együtt. Hogyan lehet ez ennyire gyors, vagy ha úgy tetszik: miért nem működhet ez ennyire gyorsan a "hagyományos" modellben?

FF: A kárrendezési folyamatokat teljesen újragondoltuk és lean-né tettük. Az, hogy a Cherrisk ezt megtehette és a nagy múltú biztosítóknak még nem sikerült, annak köszönhető, hogy egy nulláról felépített, új rendszerről van szó, nem pedig egy évtizedek alatt egyre komplexebbé vált rendszert kellett megreformálni. A papírmentesség, a fényképes/videós online kárbejelentés, a geolokációs kódok alapján könnyen ellenőrizhetővé vált dokumentáció nagyon felgyorsítják a folyamatokat.

PB: Lakás-, baleset-, casco- és utasbiztosítást kínál a platform - mikor bővülhet a kör pl. kötelezővel, életbiztosítással? Mi kell hozzá?

FF: Az induló termékportfólió azon nem-élet biztosításokat tartalmazta, amelyek egy átlagember alap-szükségleteit fedik le és a szabályozásuk lehetővé teszi, hogy 100%-ban papírmentes folyamatokat üzemeltethessünk vásárlástól a kárkifizetésig. Nem azzal a céllal hoztuk létre a modellt, hogy minden létező biztosítási forma idővel elérhető legyen rajta keresztül, hanem a leggyakrabban kötött és a hétköznapi szükségletek mentén felmerülő biztosításokat szeretnénk gyorssá, egyszerűvé és ár-érték arányban verhetetlenné tenni. Folyamatosan szeretnénk az ügyfél igények mentén fejlődni, ezért is tartjuk fontosnak a meglévő Cherrisk-esek visszajelzéseit gyűjteni és a termékeinket azok mentén fejleszteni.

Az Uniqa egy nemzetközi csoport - a Magyarországon bevezetett Cherrisk platform a csoport többi szereplőjénél is megjelenhet?

A Cherrisk létrehozásakor nem titkolt célunk volt a platform nemzetközi piacokra történő bevezetése. A sikeres magyarországi indulás és bővülés az a két tényező, ami alapján eldől, megkapjuk-e a következő kör befektetést a nemzetközi terjeszkedésre. Manapság standardizálódtak az átlagos fogyasztói szokások Európán belül például, így nem látjuk akadályát, hogy ugyanazt a gépjárművet, ugyanazt az utazást vagy ugyanazzal a bútorral berendezett lakást ne lehetne egy központi Cherrisk-formula alapján biztosítani. A folyamatok finomhangolása és tökéletesítése mellett ennek a kidolgozása és előkészítése most a következő nagy feladatunk. Bízunk benne, hogy minél hamarabb zöld utat kapunk új országokba történő bevezetésre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Kitört a harc a magyarok pénzéért
Privátbankár.hu | 2024. április 29. 09:10
Mindenkinek a megtakarítások kellenek, legyen szó a bankokról, vagy az államról.
Személyes pénzügyek Közösségi finanszírozás – elhaló lehetőség vagy a forrásbevonás jövője?
Privátbankár.hu | 2024. április 27. 10:31
A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. 
Személyes pénzügyek Ha valamit, akkor ezt tényleg forintban mérhetően is tudja hasznosítani az ember - A hét videója
Privátbankár.hu | 2024. április 26. 18:13
A budakeszi gimnazisták legalábbis így látják - érdemes rászánni az időt és az energiát a pénzügyi ismeretek elsajátítására. Véget ért a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis!, a Privátbankár által szervezett pénzügyi tudatossági verseny 2024 tavaszi fordulója, amelyen ezúttal gimnazisták mérhették össze tudásukat. A hét videójában a győztes Veni, Vidi, Vici csapat tagjait és felkészítő tanárukat kérdeztük, és a verseny szakmai partnerei is üzentek a diákoknak.
Személyes pénzügyek Kiakadt a jegybank: durva álhír terjed a TikTokon, ne dőljön be!
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 14:44
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendőrségi lépéseket is tesz.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis - véget ért a verseny, megvannak a győztesek!
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 12:39
Izgalmas és magas színvonalú döntő után a budakeszi Prohászka Ottokár Katolikus Gimnázium csapata nyerte a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! 2024 tavaszi pénzügyi vetélkedőt. A több mint 1 millió forint összdíjazású verseny szervezésében a Privátbankárt szakmai partnerként számos nagy pénzügyi vállalat, szakmai és állami szervezet is segítette.
Személyes pénzügyek A kivándorlás töretlen, majdnem csúcsot döntött az Ausztriában dolgozó magyarok száma
Eidenpenz József | 2024. április 24. 05:37
Nem sok hiányzott, hogy megint csúcsot döntsön az Ausztriában dolgozó magyarok száma, és ahhoz sem kell sok, hogy utolérjük a németeket. A többi fontos küldő ország létszáma is többnyire növekszik, de még sokkal kevesebben vannak, mint a magyarok. Tavaly is Ausztria volt honfitársaink fő célországa.
Személyes pénzügyek Már ilyen is elérhető: személyi kölcsön halasztott törlesztéssel
Privátbankár.hu | 2024. április 22. 11:51
Az elmúlt hónapokban folyamatosan csökken a személyi kölcsönök kamata, ezzel párhuzamosan az elmúlt időszakban fokozódott a kereslet a személyi kölcsönök iránt, 2023-ban közel 12 százalékkal igényeltek többen ilyen típusú hitelt, mint az azt megelőző évben. Az MNB friss adatai szerint 2024 februárjában 21,5 ezer ügyfél vett fel személyi kölcsönt mintegy 54 milliárd forint értékben, ami további jelentős növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Az MBH Bank kamatcsökkentéssel és a hazai piacon egyedülálló, halasztott törlesztéssel igényelhető személyikölcsön-konstrukció bevezetésével készül a személyi kölcsönök iránti növekvő kereslet kielégítésére.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! - 2024 tavasz - DÖNTŐ
Privátbankár.hu | 2024. április 22. 10:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny döntője!
Személyes pénzügyek Így kerülje el a bankkártyás csalásokat!
Privátbankár.hu | 2024. április 22. 08:27
A Revolut, a világszerte több mint 40 millió ügyféllel rendelkező globális pénzügyi alkalmazás hétfőn bejelentette, hogy megjelent az első, pénzügyi bűnügyi és fogyasztóbiztonsági jelentése, amely exkluzív információkat tartalmaz a csalásokról és átverésekről. A kiterjedt belső kutatáson és adatelemzésen alapuló jelentés célja, hogy rávilágítson a világszerte növekvő átverési és csalási iparág jellegzetességeire, és kézzelfogható tanácsokkal szolgáljon ahhoz, hogyan védekezhetünk a csalások ellen. A Revolut azt tervezi, hogy folyamatosan felülvizsgálja ezeket az adatokat, hogy nyomon kövesse a csalások helyzetét.
Személyes pénzügyek Ki hal bele előbb a német nyugdíjreformba?
Eidenpenz József | 2024. április 21. 05:44
Újabb nyugdíjreform készül Németországban, részvénybefektetésekkel egészítenék ki az egyre nehezebben finanszírozható kifizetéseket, de valakinek az indulótőkét is be kell fizetni. Mindenki jól jár majd ezzel, vagy csak egy 500 milliárd eurós pénzkidobás lesz? A fiatalok duplán fizetnek az időseknek? A nők és a külföldiek mentették meg a nyugdíjakat?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG