Az airBaltic újabb, ezúttal 10 gépre szóló megrendelést adott le Airbus A220-300-as típusú repülőgépre. Ezzel az új, immáron negyedik vásárlással a légitársaság teljes rendelésállománya 90 darabra növekedett, amiből több mint 50 már forgalomba állt a lett nemzeti légitársaságnál — közölte az Airbus.
A légitársaság 2016-ban az első volt a világon, amely forgalomba állította a nagyobb, 300-as variánst, 2020 óta pedig kizárólag A220-as flottával üzemel.
Martin Gauss, az airBaltic elnök-vezérigazgatója elmondta: „A vállalat történetében először tervezünk közel 100 darab A220-300-as repülőgép üzemeltetésével, ezt tükrözi a korábban megkötött keretszerződésben szereplő opció lehívása. Az évek során ez a repülőgéptípus bizonyította képességeit és ennek köszönhetően kulcsszerepet játszott az airBalticnál.”
Elégedett vásárló
Benoît de Saint-Exupéry, az Airbus kereskedelmi repülőgépekért felelős üzletágának értékesítési ügyvezető alelnöke azt tette hozzá, hogy: az A220-as a leghatékonyabb repülőgép a méretkategóriájában, tágas kabinjával kiváló utasélményt nyújt, valamint képes közbenső megálló nélkül kiszolgálni a légitársaság jelenlegi hálózatát.”
Az A220-as variánstól és konfigurációtól függően 120-150 utas szállítására képes, hatótávolsága 6700 kilométer.
A legkorszerűbb aerodinamikai megoldásokkal, csúcstechnológiát képviselő kompozit anyagokkal és a Pratt & Whitney legújabb generációs áttételes hajtóművével az A220 50 százalékkal alacsonyabb zajt bocsát ki az előző generációs repülőgépekhez képest, nitrogén-oxid kibocsátása 40, szén-dioxid-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása pedig 25 százalékkal alacsonyabb az elődtípusokhoz képest. Mint minden Airbus repülőgép, az A220-as is már most képes fenntartható forrásból származó kerozin (SAF – Sustainable Aviation Fuel) 50 százalékos elegyítésével üzemelni. Az Airbus célja, hogy 2030-ra minden repülőgépe képes legyen akár teljes mértékben ilyen üzemanyagot használni.
Július végéig az Airbus több mint 900 példányra szóló megrendelést kapott 30 üzemeltetőtől az A220-asra, ezek közül körülbelül 350-et már leszállított az ügyfeleknek. Világszerte eddig több mint 20 üzemeltető állította forgalomba a típust mintegy 1400 útvonalon.