A K&H adózás utáni eredménye a 2021. első negyedévi 12,6 milliárd forintról 10,3 milliárd forintra csökkent az idei első negyedévben a rendkívüli, 8,9 milliárd forintos OBA-befizetés (Országos Betétbiztosítási Alap - a szerk.) hatására. Ez 18 százalékos csökkenésnek felel meg, derül ki a pénzintézet közleményéből.
A bank teljes hitelállománya 12 százalékkal, 2172 milliárd forintra nőtt, az új (lakossági és vállalati) hitelkihelyezések volumene pedig elérte a 119 milliárd forintot az első negyedévben. A betétállomány 15 százalékkal emelkedett, és elérte a 3659 milliárd forintot.
A K&H Biztosító pedig 2 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el.
Az év első negyedévében elsősorban a hitel és betét volumenek növekedése határozta meg a bevételeket, a rendkívüli OBA befizetés azonban jelentősen csökkentette a profitot. Lakossági ügyfeleink száma elérte a 760 ezret, ami 3 százalékos éves növekedésnek felel meg. Az új rendszeresen befektető ügyfelek száma több mint 9 százalékkal nőtt az első negyedévben és meghaladta a 72 ezret. 2022 első negyedévében 18 százalékkal növeltük az új kkv ügyfelek számát is az előző év azonos időszakához képest
- emelte ki Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Hozzátette: áprilistól a magyarországi bankok közül először a K&H-nál vezették be a Xiaomi Payt, így mostanra a banknál érhető el a legtöbbféle okoseszközös fizetés.
Beszélt arról is, hogy fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében meghatározták azokat az ágazatokat, amelyekben támogatják és a fenntarthatóbb működésre és termékkínálatra való átállásra ösztönzik a vállalkozásokat.
A közleményből kiderül az is, hogy a mobilbank-felhasználók száma meghaladta a 630 ezret, ami az elmúlt évhez képest 5 százalékos emelkedés.
Ma már a teljes lakossági ügyfélállomány 69 százaléka használja a mobilbankot. 2022 első negyedévében a különböző mobil fizetési megoldások (egyebek között mobiltelefonok és okos készülékek) használatával végrehajtott tranzakciók értéke elérte a 33,6 milliárd forintot. Ez közel háromszor annyi, mint a 2021 első negyedévi adat volt (11,7 milliárd forint).
Az összes lakossági értékesítés 45 százaléka digitális értékesítés volt az első negyedévben, a számlanyitásnak is közel fele (44 százalék) volt digitális, áll a közleményben.