Az El Al Israel Airlines csaknem 150 százalékos profitugrásról számolt be csütörtökön, kihasználva monopólium-közeli státuszát, mivel számos külföldi légitársaság törölte járatait a gázai háború közepette, vagy növelte a jegyárakat, amivel kiváltotta az ügyfelek haragját. Az El Al külön közleményben jelentette be, hogy megállapodást köt a Boeinggel legfeljebb 31 darab 737 MAX repülőgép vásárlásáról, 2,5 milliárd dollár értékben, hogy lecserélje elöregedő rövid távú, Boeing 737-800 és 737-900 típusú repülőgépeit — jelentette a Reuters.
Az izraeli légitársaság a második negyedévben 147 millió dolláros nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 59 millió dollárral. Korábban az erős verseny miatt gyakran küzdött azért, hogy egyáltalán nyereséges maradjon. A bevétel 33 százalékkal 839 millió dollárra ugrott, míg a kihasználtsága 87 százalékról 92 százalékra emelkedett, annak ellenére, hogy 8 százalékkal bővítette a kapacitást. A Tel Avivban jegyzett részvényei azonban az eredmények ellenére 2 százalékot estek a bejelentéskor.
Az El Al visszautasította azokat a kritikát és a vádakat, hogy kihasználja a kevés utazási lehetőséggel rendelkező utasbázist, hangsúlyozva, hogy az idén jegyet vásárlók fele kevesebbet fizetett, mint 2023-ban.
Miután júniusban újraindították a járatokat, sok légifuvarozó ismét törölte a Tel-Avivba érkező és onnan induló járatait, néhányuk egészen 2025-ig, félve attól a fenyegetéstől, hogy Irán és a libanoni Hezbollah megtámadja Izraelt.