3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A külföldi légitársaságokat visszatartja a gyenge kínai kereslet, a növekvő költségek és a meghosszabbodott repülési idők, amelyek az orosz légtér elkerülése miatt váltak szükségessé.

Eközben a kínai légitársaságok egyre nagyobb piaci részesedést szereznek a nemzetközi útvonalakon — összegzi a Reuters. A külföldi légitársaságok, élükön a nyugati szereplőkkel, mint a British Airways és az ausztrál Qantas Airways csökkentik szolgáltatásaikat, vagy úgy döntöttek, hogy nem indítják újra járataikat Kínába a pandémia után, míg a kínai légitársaságok bővítik tengerentúli működésüket. A Kínába és Kínából induló nemzetközi járatok aránya, amelyeket az ország légitársaságai üzemeltetnek, magasabb, mint a koronavírus járvány előtti időszakban, amikor a globális légiközlekedés nagyrészt leállt, és ez az arány egyre csak növekszik.

A British Airways csütörtökön lépett

A British Airways csütörtökön közölte, hogy október végétől egy évre leállítja London és Peking közötti járatait kereskedelmi okokból, és a múlt hónapban ugyanilyen időszakra felfüggesztette az egyik naponta kétszer közlekedő London-Hong Kong járatát is. Az ukrajnai háború 2022-es kitörése óta a kínai légitársaságok továbbra is rövidebb északi útvonalakat használnak Európába és Észak-Amerikába Oroszország hatalmas légterén keresztül.

A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
Fotó: Wikipédia

Ezzel szemben az európai, amerikai és más országok légitársaságait vagy Moszkva vagy saját kormányaik kitiltották az orosz légtérből, vagy biztonsági aggályok miatt nem repülnek át rajta.

Ez tovább növelte a kínai légitársaságok költségelőnyét, és lehetővé tette számukra, hogy nagyobb részesedést szerezzenek a nemzetközi piacon, miközben a belföldi útvonalakon folyó éles verseny nyomást gyakorol a jegyárakra és a jövedelmezőségre.

A British Airways heti négy napos Peking-London járata körülbelül 2 és fél órával hosszabb időt vesz igénybe, mint a China Southern napi járata ugyanazon az útvonalon, amelyet tavaly indítottak – derül ki a Flightradar24 repüléskövető adataiból.

A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
Fotó: Flightradar24

Keresik a kemény valuta bevételt

„A kínai légitársaságok általában akár 30 százalékkal alacsonyabb költségekkel működnek, mint nemzetközi riválisaik” – mondta John Grant, az OAG utazási adatszolgáltató cég vezető elemzője. „A kínai légitársaságok kétségbeesetten keresik a kemény valutákat, és széles körű terjeszkedésbe kezdtek.”

A Cirium menetrendi adatai szerint, amelyeket a Reuters elemzett, a kínai légitársaságok, beleértve a China Southernt, a China Easternt és az Air Chinát, júliusban a 2019. júliusi nemzetközi járataik számának 90 százalékát üzemeltették. Ezzel szemben a külföldi légitársaságok csak a járvány előtti járataik 60 százalékát üzemeltették, ami visszavonulást jelez.

Például Mexikó és Kína között a járvány után csak kínai légitársaságok indítanak közvetlen járatokat, mivel az Aeromexico nem indította újra a járatait a járvány után.

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója a múlt héten elmondta, hogy a csoport ázsiai gyengesége nem a gazdasági lehetőségek hiányából fakad, hanem a „kínai légitársaságok által biztosított túlkínálatból".

A Közel-Keleten azonban, ahol Kína szorosabb kapcsolatok kiépítésén dolgozik, a dubaji Emirates teljes mértékben helyreállította kapacitását Kínába, a Kuwait Airways növelte járatainak számát, és Bahrain Gulf Air légitársasága májusban először indított járatokat két kínai városba.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Fordulat az építőiparban? Megmagyarázzuk a számokat!
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 18:56
Bár éves szinten még visszaesés látható, havi alapon már bővült az építőipar teljesítménye – óvatos kilábalás jelei mutatkoznak az ágazatban.
Makro / Külgazdaság Donald Trump megkötötte az évszázad üzletét
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 17:41
Katar megállapodást írt alá a Boeing amerikai repülőgépgyártó vállalattal utasszállítók beszerzésére a Qatar Airways légitársaság számára Donald Trump amerikai elnök szerdai látogatása során.
Makro / Külgazdaság Hullámvasútra ült az ipar márciusban
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 08:45
Megjelent az ipari adatok második becslése.
Makro / Külgazdaság Nem hozott jó hírt a KSH, itt vannak a számok
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 08:30
Megjelentek az építőipar márciusi számai.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor újabb furcsa döntést hozhat
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 08:10
Még az év elején került szóba az egyik Kormányinfón, hogy az Egyesült Államok – és Argentína – példáját követve Magyarország is kiléphet-e az Egészségügyi Világszervezetből (WHO). Ahogy akkor Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter felvetette ennek lehetőségét, úgy most Rétvári Bence államtitkár sem cáfolta meg ennek gondolatát. A lapunk által megkérdezett egészségügyi szakértők szerint Magyarország nagy hibát követne el, ha ezt meglépné.
Makro / Külgazdaság Évek óta nem látott hír érkezett az inflációról
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 06:51
Rég láttunk hasonlót.
Makro / Külgazdaság Putyin élete függ attól, hogy mi történik Ukrajnában – véli Szalay-Berzeviczy Attila
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. május 14. 05:48
A volt tőzsdeelnök, egyetemi szakközgazdász a Klasszis Podcastban elmondta a véleményét arról, miért robbantotta ki Trump a vámháborút, mi lehet annak végkimenetele, mi várható az orosz-ukrán háborúban, mi történhet annak lezárása után Ukrajnával és az orosz elnökkel. De szó esett arról is, lehet-e egyszerre jóban lenni az egymással nem egy platformon lévő nagyhatalmakkal, amint azt most Magyarország teszi, s végül arról is, hogyan jöhet ki Európa a mostani nagy geopolitikai, társadalmi változásokból.
Makro / Külgazdaság Kijött a várt inflációs adat, egészen meglepő
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 16:51
Az Egyesült Államokban váratlanul több mint négyéves mélypontra lassult az éves fogyasztóiár-emelkedés üteme áprilisban, havi szinten pedig a vártnál kisebb mértékben emelkedett a fogyasztói árindex.
Makro / Külgazdaság Jogi kiskapuval vágna vissza az EU a magyar vétónak
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 15:53
Július végén lejárnak az Oroszországgal szembeni szankciók.
Makro / Külgazdaság Évtizedek óta nem jött ilyen hír a tengerentúlról
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 15:33
Az amerikai költségvetés 258,4 milliárd dollár többlettel zárt áprilisban, ami 23,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi 209,5 milliárd dollár aktívumot. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG