3p

A külföldi légitársaságokat visszatartja a gyenge kínai kereslet, a növekvő költségek és a meghosszabbodott repülési idők, amelyek az orosz légtér elkerülése miatt váltak szükségessé.

Eközben a kínai légitársaságok egyre nagyobb piaci részesedést szereznek a nemzetközi útvonalakon — összegzi a Reuters. A külföldi légitársaságok, élükön a nyugati szereplőkkel, mint a British Airways és az ausztrál Qantas Airways csökkentik szolgáltatásaikat, vagy úgy döntöttek, hogy nem indítják újra járataikat Kínába a pandémia után, míg a kínai légitársaságok bővítik tengerentúli működésüket. A Kínába és Kínából induló nemzetközi járatok aránya, amelyeket az ország légitársaságai üzemeltetnek, magasabb, mint a koronavírus járvány előtti időszakban, amikor a globális légiközlekedés nagyrészt leállt, és ez az arány egyre csak növekszik.

A British Airways csütörtökön lépett

A British Airways csütörtökön közölte, hogy október végétől egy évre leállítja London és Peking közötti járatait kereskedelmi okokból, és a múlt hónapban ugyanilyen időszakra felfüggesztette az egyik naponta kétszer közlekedő London-Hong Kong járatát is. Az ukrajnai háború 2022-es kitörése óta a kínai légitársaságok továbbra is rövidebb északi útvonalakat használnak Európába és Észak-Amerikába Oroszország hatalmas légterén keresztül.

A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
Fotó: Wikipédia

Ezzel szemben az európai, amerikai és más országok légitársaságait vagy Moszkva vagy saját kormányaik kitiltották az orosz légtérből, vagy biztonsági aggályok miatt nem repülnek át rajta.

Ez tovább növelte a kínai légitársaságok költségelőnyét, és lehetővé tette számukra, hogy nagyobb részesedést szerezzenek a nemzetközi piacon, miközben a belföldi útvonalakon folyó éles verseny nyomást gyakorol a jegyárakra és a jövedelmezőségre.

A British Airways heti négy napos Peking-London járata körülbelül 2 és fél órával hosszabb időt vesz igénybe, mint a China Southern napi járata ugyanazon az útvonalon, amelyet tavaly indítottak – derül ki a Flightradar24 repüléskövető adataiból.

A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
Fotó: Flightradar24

Keresik a kemény valuta bevételt

„A kínai légitársaságok általában akár 30 százalékkal alacsonyabb költségekkel működnek, mint nemzetközi riválisaik” – mondta John Grant, az OAG utazási adatszolgáltató cég vezető elemzője. „A kínai légitársaságok kétségbeesetten keresik a kemény valutákat, és széles körű terjeszkedésbe kezdtek.”

A Cirium menetrendi adatai szerint, amelyeket a Reuters elemzett, a kínai légitársaságok, beleértve a China Southernt, a China Easternt és az Air Chinát, júliusban a 2019. júliusi nemzetközi járataik számának 90 százalékát üzemeltették. Ezzel szemben a külföldi légitársaságok csak a járvány előtti járataik 60 százalékát üzemeltették, ami visszavonulást jelez.

Például Mexikó és Kína között a járvány után csak kínai légitársaságok indítanak közvetlen járatokat, mivel az Aeromexico nem indította újra a járatait a járvány után.

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója a múlt héten elmondta, hogy a csoport ázsiai gyengesége nem a gazdasági lehetőségek hiányából fakad, hanem a „kínai légitársaságok által biztosított túlkínálatból".

A Közel-Keleten azonban, ahol Kína szorosabb kapcsolatok kiépítésén dolgozik, a dubaji Emirates teljes mértékben helyreállította kapacitását Kínába, a Kuwait Airways növelte járatainak számát, és Bahrain Gulf Air légitársasága májusban először indított járatokat két kínai városba.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Megvan a megállapodás! Januártól ennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 21:16
Sajtóértesülés szerint megegyeztek a felek. 
Makro / Külgazdaság Magyarország szembemegy az Európai Unióval
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 16:11
Javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban novemberben az előző hónaphoz képest, miközben Magyarországon romlott – derült ki az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyi főigazgatóságának (DG ECFIN) végleges adataiból.
Makro / Külgazdaság Körbeudvarolták Orbán Viktort Szabadkán
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 15:14
A miniszterelnök Aleksandar Vucic szerb elnökkel találkozott. 
Makro / Külgazdaság Az elemzői várakozásokat is túlszárnyalta a németek hangulata
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 15:11
A vártnál jelentősebben javult a GfK decemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
Makro / Külgazdaság Irigykedve nézhetünk Horvátországra
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 14:08
Az idei harmadik negyedév sorrendben a 19. negyedév volt, amikor bővült a horvát gazdaság.
Makro / Külgazdaság Már a kormány is visszafogott, bemondta Nagy Márton, hogy mennyivel nőhet jövőre a gazdaság
Imre Lőrinc | 2025. november 27. 13:10
Jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány – jelentette be Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.
Makro / Külgazdaság Délnyugati szomszédunk alaposan lepipált minket
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 12:35
A horvát gazdaság 2,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ez lassabb dinamikának számít, mint amit az előző negyedévben láthattunk – közölte a horvát statisztikai hivatal.
Makro / Külgazdaság Jött egy jó hír az autósok számára
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 11:20
Mindkét üzemanyagtípus ára csökken.
Makro / Külgazdaság Köhög az ipar, egyre többen emelnének árat
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 11:07
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett – felmérése szerint novemberben az üzleti szektor kilátásai alig változtak, míg a fogyasztók kissé borúlátóbb várakozásokat fogalmaztak meg, mint októberben.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktornak olyan pénz kell, aminek az elköltését senki nem ellenőrizheti – véli Petschnig Mária Zita
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. november 27. 10:24
A Pénzügykutató Zrt. tudományos főmunkatársa a november 26-ai élő műsorunk vendége volt. Az 5. évfolyamában járó Klasszis Klub Live 88. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG