3p

A külföldi légitársaságokat visszatartja a gyenge kínai kereslet, a növekvő költségek és a meghosszabbodott repülési idők, amelyek az orosz légtér elkerülése miatt váltak szükségessé.

Eközben a kínai légitársaságok egyre nagyobb piaci részesedést szereznek a nemzetközi útvonalakon — összegzi a Reuters. A külföldi légitársaságok, élükön a nyugati szereplőkkel, mint a British Airways és az ausztrál Qantas Airways csökkentik szolgáltatásaikat, vagy úgy döntöttek, hogy nem indítják újra járataikat Kínába a pandémia után, míg a kínai légitársaságok bővítik tengerentúli működésüket. A Kínába és Kínából induló nemzetközi járatok aránya, amelyeket az ország légitársaságai üzemeltetnek, magasabb, mint a koronavírus járvány előtti időszakban, amikor a globális légiközlekedés nagyrészt leállt, és ez az arány egyre csak növekszik.

A British Airways csütörtökön lépett

A British Airways csütörtökön közölte, hogy október végétől egy évre leállítja London és Peking közötti járatait kereskedelmi okokból, és a múlt hónapban ugyanilyen időszakra felfüggesztette az egyik naponta kétszer közlekedő London-Hong Kong járatát is. Az ukrajnai háború 2022-es kitörése óta a kínai légitársaságok továbbra is rövidebb északi útvonalakat használnak Európába és Észak-Amerikába Oroszország hatalmas légterén keresztül.

A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
Fotó: Wikipédia

Ezzel szemben az európai, amerikai és más országok légitársaságait vagy Moszkva vagy saját kormányaik kitiltották az orosz légtérből, vagy biztonsági aggályok miatt nem repülnek át rajta.

Ez tovább növelte a kínai légitársaságok költségelőnyét, és lehetővé tette számukra, hogy nagyobb részesedést szerezzenek a nemzetközi piacon, miközben a belföldi útvonalakon folyó éles verseny nyomást gyakorol a jegyárakra és a jövedelmezőségre.

A British Airways heti négy napos Peking-London járata körülbelül 2 és fél órával hosszabb időt vesz igénybe, mint a China Southern napi járata ugyanazon az útvonalon, amelyet tavaly indítottak – derül ki a Flightradar24 repüléskövető adataiból.

A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
Fotó: Flightradar24

Keresik a kemény valuta bevételt

„A kínai légitársaságok általában akár 30 százalékkal alacsonyabb költségekkel működnek, mint nemzetközi riválisaik” – mondta John Grant, az OAG utazási adatszolgáltató cég vezető elemzője. „A kínai légitársaságok kétségbeesetten keresik a kemény valutákat, és széles körű terjeszkedésbe kezdtek.”

A Cirium menetrendi adatai szerint, amelyeket a Reuters elemzett, a kínai légitársaságok, beleértve a China Southernt, a China Easternt és az Air Chinát, júliusban a 2019. júliusi nemzetközi járataik számának 90 százalékát üzemeltették. Ezzel szemben a külföldi légitársaságok csak a járvány előtti járataik 60 százalékát üzemeltették, ami visszavonulást jelez.

Például Mexikó és Kína között a járvány után csak kínai légitársaságok indítanak közvetlen járatokat, mivel az Aeromexico nem indította újra a járatait a járvány után.

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója a múlt héten elmondta, hogy a csoport ázsiai gyengesége nem a gazdasági lehetőségek hiányából fakad, hanem a „kínai légitársaságok által biztosított túlkínálatból".

A Közel-Keleten azonban, ahol Kína szorosabb kapcsolatok kiépítésén dolgozik, a dubaji Emirates teljes mértékben helyreállította kapacitását Kínába, a Kuwait Airways növelte járatainak számát, és Bahrain Gulf Air légitársasága májusban először indított járatokat két kínai városba.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság MBH Bank: év végére 4,5 százalékra is nőhet a pénzromlás üteme
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 10. 13:59
Az augusztusi infláció pozitív meglepetést okozott a szakemberek körében, ami az MBH Bank szerint újabb monetáris lazítást tesz lehetővé az MNB részéről. A mérleg másik serpenyőjében viszont ott van a gyengülő forint.
Makro / Külgazdaság Nagyot mert álmodni Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 10. 10:36
A gyenge makrogazdasági adatok tükrében érdemes kritikával kezelni a kormányfő Kötcsén közzétett prognózisát.
Makro / Külgazdaság Nagy Márton nem hagyta ki ezt a ziccert
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 10. 10:07
A nemzetgazdasági miniszter a kormányzati intézkedések hatásának tulajdonítja, hogy augusztusban az infláció mértéke idei mélypontjára süllyedt.
Makro / Külgazdaság Csak ámulunk, mi történt az inflációval
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 10. 08:30
3,4 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest - tette közzé a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Ez jelentős esés a júliusi 4,1 százalékhoz képest, amely a 2024-es év legmagasabb adata volt.
Makro / Külgazdaság Gazdasági összeomlást okozhat egy kritikusan fontos állás "búcsúja"
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 9. 18:51
A fogyasztókat a termékek érdeklik, amiket a vállalatok kínálnak, nem sokat törődnek azzal, hogyan készülnek ezek. Most viszont veszélybe került az egyik legfontosabb séf a vállalatok boszorkánykonyhájában.
Makro / Külgazdaság Összeomlás előtt az egészségügy? Rékassy Balázstól ezt is megkérdezzük a Klasszis Klubban
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 9. 12:02
Az orvos, egészségügyi szakmenedzser szeptember 18-án szerdán 15 óra 30 perckor lesz vendégünk. Az egészségügy kiemelt topik, hiszen majd’ minden embert érint. A nagy hőséggel járó nyár legforróbb témája volt, hogy a klímák nélküli kórtermekben és műtőkben mennyire lehet gyógyulni és gyógyítani. De ezen kívül is lesz miről beszélni, hiszen az embereket folyamatosan érintik a hosszú várólisták, az új ügyeleti rendszer, vagy az, hogy valóban el kell-e kezdenünk félretenni a magánegészségügyi ellátásunkra. A Rékassy Balázzsal élőben zajló beszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Tankolás: inkább kedden kellene
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 9. 11:33
A benzin 4, a gázolaj 3 forinttal lehet olcsóbb keddtől. 
Makro / Külgazdaság Növekvő háborús veszély Ázsiában
Káncz Csaba | 2024. szeptember 9. 09:44
A geopolitikai feszültségek növekedésével Ázsiát emberemlékezet óta nem látott háborús veszély fenyegeti. Kína kétségtelenül a középpontjában áll a kialakult geopolitikai örvénynek. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság Mankóért kiáltanak a valaha megállíthatatlanul száguldó német autómárkák
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 9. 09:11
Valaha a legendás német autómárkák húzták maguk után Németország gazdaságát, ám az autóipar gyökeres átalakulása olyan kihívásokat támaszt velük szemben, hogy "állambácsi" segítségére szorulnak.
Makro / Külgazdaság Tévedés a légtérben, jött egy válasz az ukrán betörésre, marad az orosz limit
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 9. 07:29
Az orosz területeket célzó ukrán támadás miatt az oroszoknak komolyan védenie kell azt az ezer kilométer hosszú határt, ami a megszállt ukrán területtől északra húzódik. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG