A VSZ július 9-éig, a Vasutasnapig ad határidőt az érdemi tárgyalások megkezdésére. Amennyiben a cégvezetés a megadott határidőig sem reagál a követelésekre, országos figyelemfelkeltő akciósorozat kezdődik a vasútnál – írja közleményben a szakszervezet.
10 hónapja már szóltak - nem történt semmi
A szakszervezet tavaly, szintén a Vasutasnapra időzítve pontokba szedte a súlyos problémákat – alacsony bérek, kritikus létszámhiány, áldatlan munkakörülmények, indokolatlanul szigorú és rossz vizsgáztatási rendszer, az életpálya modell hiánya, stb. –, s kiáltványban követelte a MÁV-csoport vezetésétől az áldatlan állapotok megszüntetését, s a szakma becsületének a visszaállítását. A kiáltvány megfogalmazása óta eltelt tíz hónapban azonban érdemben semmi nem változott, még csak komolynak nevezhető tárgyalás sem kezdődött el a többször jelzett problémákról – írta közleményben a szakszervezet.
A 39 milliárdos eredményből már el lehetne kezdeni
Nem kezdődött el a hírhedten alacsony vasutas-bérek felzárkóztatása, egyre súlyosabb a létszámhiány – már a mérnökök is menekülnek a süllyedő hajóról –, változatlanul hiányzik az erkölcsi megbecsülés, s továbbra sincs jele annak, hogy a cégvezetés bármiféle erőfeszítést tenne a szakma régi becsületének a visszaállítására – sorolja a gondokat Meleg János. A VSZ elnöke felhívja a figyelmet arra is, hogy az erre az évre kötött bérmegállapodásban foglaltakat sem tartotta be a MÁV, így az ígéretek ellenére sem tárgyalhattak a középtávú megállapodásról, a kollektív szerződés átfogó módosításáról és az életpályamodell kialakításáról sem.
Pedig ez utóbbira éppen most a legkedvezőbb a helyzet, hiszen a vállalatcsoport 39 milliárd forintos eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet – emlékeztet az elnök. A MÁV eredményéről, adósságáról itt írtunk bővebben >>