Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Elon Musk Tesla-vezér sokáig húzta, de tegnap végül felvázolta "mestertervét" a cég hosszútávú jövőjével kapcsolatban, egyúttal megpróbálta legitimizálni a szakértők szerint hibás lépésnek tartott SolarCity napkollektor-fejlesztő felvásárlását. Hamarosan kamionokat és buszokat láthatunk a Tesla gyártósorain, de még az Uberhez hasonló fuvarmegosztásba is beszállnak.

Napelemmel hajtott elektromos kamionok és buszok. Ez a közlekedés jövője Elon Musk szerint, aki szerda este lebbentette fel a fátylat a Tesla Motors nagyívű terveiről, amelyről korábban csak sejtelmesen beszélt Twitteren.

Musk szerint a világnak két elektromosautó-típusra van szüksége: egy olyanra, amely képes a teherszállításra és valamire, ami megállja a helyét a magas utaslétszámú városi közlekedésben. A Tesla ezen két típus kifejlesztésére és legyártására tesz kísérletet a jövőben.

Ezzel a vezér két legyet akart ütni egy csapásra: egyrészt azokat a befektetőket próbálta meggyőzni, akik aggódtak a cég jövőbeli teljesítménye miatt, illetve azokat, akik a SolarCity 2,8 milliárd dolláros felvásárlása miatt fanyalogtak. A Tesla úgy vásárolt, hogy 2,5 milliárdos adóssága van és 1,4 milliárd dollár készpénzállománnyal rendelkezik, érthető tehát a rossz szájíz.

A SolarCity által gyártott napkollektorok ugyanakkor jól beleilleszkednek Musk szerint a kirakósba: ezekkel szerelné fel az új járgányok akkumulátorait, így folyamatosabb energiaellátást biztosítva. Elemzők szerint azonban a nagy terv könnyen csaphat át rémálomba.

Nem nekik való vidék

A Bloomberg által megkérdezett elemzők például kiemelik, hogy Elon Musk megint a levegőbe beszél: nincs kitűzött dátum, nincsenek részletek, de legfőképp arra nincs válasz, hogyan lesz a Tesla nyereséges. Jól hangzik ugyan, hogy új szegmenssel szemezget a cég, de nem szabad elfelejteni, hogy még a jelenlegi megrendeléseket sem tudják időben legyártani és nem valószínű, hogy ebben lesz változás rövidtávon.

A cég 2018-ra 500 000 autó szállítását tervezi úgy, hogy 2015-ben szállítottak 50 000 körül, 2016 második negyedévében pedig a vártnál nagyjából 2600 darabbal kevesebb gurult ki a gyárból.

Az Autopacific nevű gépjárműipari elemzéssel foglalkozó cég szakértője pedig azt mondja, hogy tipikusan a buszok és a kamionok lehetnek azok a járművek, amelyek a Tesla vesztét okozzák: David Sullivan szerint ezek a szegmensek még a nagy autómárkáknak is fejtörést okoznak, amikor elektromos megoldásokon gondolkoznak.

Vezetni se kelljen

Elon Musk beszélt az önvezető autókról és a fuvarmegosztásról is. Folyamatosan fejlesztik az önjáró szoftvert - amely nemrégiben egy halálos baleset miatt került a média kereszttüzébe - és napról napra egyre közelebb vannak a 10 milliárd kilométernyi tesztúthoz, amely után Musk szerint működhet a szoftver biztonságosan.

És ha már az autónk képes lesz értünk jönni bárhova egy gombnyomásra, miért ne keresne nekünk pénzt? A Tesla-vezér jövőbeli tervei között az is szerepel, hogy bármikor elküldhetjük a "Tesla-flottába" taxizni az önjáró autónkat. Így amíg nekünk nincs rá szükségünk, az másokat szállít, csak úgy, mintha egy Ubert hívtunk volna.

Magasról lehet nagyot esni?

Miközben a tervek impozánsak, a cég népszerűsége igencsak visszaesett az utóbbi időben, így nem lehetünk biztosak abban, hogy jól fog elsülni Elon Musk bejelentése: a SolarCity felvásárlás még mindig fáj a befektetőknek, ráadásul a baleset sem tett jót a Tesla renoméjának: a cég papírja ekkoriban 10 százalékos mínuszokat látott, de azóta ismét 228 dollár körül adják.

Tesla Motors árfolyam (1 hónap)

Ami viszont okot adhat a befektetőknek a reménykedésre, az Musk első mesterterve, amelyet még 2006-ban írt, és lefektette a cég alapjait 10 évre előre: ezt ugyanis egyelőre maradéktalanul tartják, így jó eséllyel feltételezhetjük, hogy ebben az esetben is a teljesítésre törekszik a cég.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vállalat Mészáros Lőrinc szállodalánca mindkét hullámban behúzta a kormányzati támogatásokat
Vég Márton | 2021. január 23. 16:07
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hunguest szállodalánc a koronavírus-járvány első hullámakor leépítette a dolgozóinak közel a felét, majd kapott 17,7 milliárd forint állami támogatást a szállodái felújítására. A második hullámnál már elbocsátási-tilalom volt a támogatás feltétele, járt is a kormányzati segítség.
Vállalat Dől a közpénz a TV2 Csoporthoz
Privátbankár.hu | 2021. január 23. 10:30
Több mint 20 milliárdnyi közpénzt kapott tavaly a TV2 Csoport.
Vállalat Nehéz helyzetben a vendéglátósok – többen a mai napig nem kapták meg a bértámogatást
Székely Sarolta - Valkai Nikoletta | 2021. január 21. 19:19
Szerkesztőségünk több forrásból is úgy értesült, hogy a vendéglátósok közül többen vannak olyanok, akik a mai napig nem kapták meg a kérvényezett bértámogatást. Pedig a papírokkal is rendben volt minden és a kérelmet is befogadta a hatóság. Az ipartestület szerint sem szórványos esetről van szó, az Innovációs és Technológiai Minisztérium viszont hallgat.
Vállalat Közel négymilliárd forinttal emelték a Leisztinger-cégbirodalom bázisának tőkéjét
Baka F. Zoltán | 2021. január 21. 16:28
A Domestore tőkéje ezzel 17,5 milliárd forintra emelkedett.
Vállalat Egyre inkább úgy tűnik, 4 százalékkal fog nőni a minimálbér
Valkai Nikoletta | 2021. január 20. 14:16
Elhúzódó egyeztetés után ma sem született végső megállapodás az idei legkisebb bérekről. Készül viszont egy megegyezéstervezet, benne 4 százalékos emeléssel. 
Vállalat A győri Audit is elérte a globális csiphiány
Privátbankár.hu | 2021. január 19. 12:11
A kecskeméti Mercedesszel szemben náluk nem lesz leállás, de két héten keresztül csak egy műszakban folytatják a gyártást.
Vállalat Alig indult újra a gyártás a kecskeméti Mercedesnél, megint le kell állni
Privátbankár.hu | 2021. január 19. 11:05
Őket is elérte a globális félvezető-hiány. Egy hónap szünet után vasárnap éjjel kezdődött újra a termelés, de most újabb tíz nap leállás jön.
Vállalat A miniszterelnök barátai most a Citadellát újíthatják fel
Privátbankár.hu | 2021. január 19. 10:10
20 milliárd forintos megbízást jelent mindez a miniszterelnök barátai kezében lévő cégeknek.
Vállalat 19 milliárdért újítják fel a Lánchidat
Privátbankár.hu / MTI | 2021. január 19. 07:46
Hosszas vajúdás után lezárult a felújításra kiírt tender.
Vállalat "Megtaláltuk az utunkat a borkészítésben" – Schieber Anita borról, alkotásról és üzletről
Privátbankár.hu | 2021. január 18. 15:59
Egy szokatlanul barátságtalan időjárással megvert évben, nehéz évjáratban indult útjára tíz évvel ezelőtt a Schieber Pincészet, a kezdeti nehézségek azonban így sem tudták elvenni a kedvet a továbbiaktól. Schieber Anita és férje, Schieber Markus tudatos technológia-fejlesztési lépésekkel, elhivatottsággal, tapasztalatszerzéssel vágott neki a megmérettetésnek, amely a borbarátok kegyeiért zajlik. A tudatos beruházások, a minőségre törekvés és a küldetéstudat meghozta az eredményeket is. A Schieber borok több rangos díjat elhoztak már, Schieber Anita mégis arra a legbüszkébb, hogy a szekszárdi borvidék messze földön híres borászokból álló mezőnye tavaly a borvidék legjobbjának választotta a Tabu kékfrankost.
Friss
hírlevél