Ahogy arról már számtalanszor beszámoltunk, az elmúlt év komoly visszaesést hozott sok légitársaság számára az egyre élesedő verseny és az olajárak folyamatos emelkedése miatt, a Ryanair azonban folyamatos sztrájkhullámokkal küzdött az elégedetlen pilótákat összefogó érdekvédelmi szervekkel. A személyzet a munkakörülményekre panaszkodik: állításuk szerint az ivóvízért is fizetniük kell a fedélzeten, betegszabadságra pedig kizárólag akkor mehetnek, ha személyesen jelennek meg az orvosi igazolással.
Felgyorsulnak a dolgok(?)
A vállalat HR-igazgatója elmondta: a most kötött megállapodások is mutatják törekvéseinket, hogy legfőbb piacainkon megoldást találjunk alkalmazottainkkal. A brit pilótákat összefogó BALPA képviselője azonban hozzátette: velük még nem született megegyezés, csupán közös javaslatot tettek, amiről a következő hetekben szavaznak majd meg. A Ryanair ebben az esetben torzít – mondták.
Horror történetek a fapados légitársaságokkal – így mentenek meg az új utasbiztosítások Felértékelődött az utasbiztosítási kiegészítők szerepe. Tovább a cikkhez >>> |
A portugál szakszervezetekkel létrehozott új kollektív szerződés olyan kérdéseket is tisztáz, mint a szabadságok elosztása és az előreléptetések. A megállapodás ezen felül lehetőséget teremt a portugál SPAC szakszervezetnek, hogy tárgyalásokat kezdhessenek a munkaszerződéssel kapcsolatban a hónap végén. Korábban az olasz pilótákkal született hasonló alku.
A spanyolokkal kötött megállapodás szintén gyors tárgyalásokat tesz lehetővé egy teljes munkaügyi megállapodással kapcsolatban. A Ryanar számára ráadásul különösen fontos lenne ez a megállapodás, a sponyol és portugál légiutaskísérők sztrájkja miatt ugyanis előző hónapban több mint 40 ezer utas repülésést zavarta meg, ami jelentős kompenzációs költséggel jár. Két belga szakszervezet még több napnyi munkabeszüntetéssel fenyeget az év során, ha az ír légitársaság nem változtat feltételein.
Jócskán visszaesett a bevétel
A szakszervezetek elismerése nagy dolog a Ryanair részéről, a vállalat vezérigazgatója ugyanis sosem volt a szakszervezetek rajongója: korábban azt nyilatkozta, előbb fagy be a Pokol, minthogy elismerje működésüket. A vállalat végül belement, hogy eleget tegyen a háborgó alkalmazottak kívánságainak és módosítson a munkafeltételeken – ez azonban láthatóan lassan halad. A sztrájkban német, belga, holland, portugál spanyol dolgozók egyaránt részt vettek, ami arra utal, hogy általános az elégedetlenség a cégnél. A dolgozók azt követelik, hogy országaik törvényei szerinti szerződést kössenek velük, ne ír munkavállalókként kezeljék őket, amint az most a gyakorlat.
A Ryanair legutóbbi proftivárakozásai miatt azonban 11 százalékkal estek a részvények, a profitábilis működést pedig egyre jobban akadályozzák a folyamatos munkabeszüntetések, az olajárak emelkedése és az egyre élesedő verseny. Az elemzők szerint a tavalyi év kimagasló, 1,45 milliárd eurós nettó árbevételét nem fogja megismételni a vállalat belátható időn belül.
Folyamatos sztrájkok, zuhanó részvények: leáldozott a Ryanair csillaga? Az elmúlt év komoly visszaesést hozott sok légitársaság számára az egyre élesedő verseny és az olajárak folyamatos emelkedése miatt. A Ryanair azonban messzemenően a legnagyobb vesztes, a hónapok óta húzódó sztrájkok és járattörlések komoly kiesést jelentettek a vállalatnak. Sokak szerint a cég mára elvesztette piacvezető pozícióját - vajon beadja a derekát a légitársaság a szakszervezetek akaratának? További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |