3p
A Volkswagen a nagy autógyárak közül elsőként óriásprojektet indít a következő generációs akkumulátorok gyártására. Ha tényleg sikerül leváltani a lítiumion-akkumulátorokat, az igazi technológiai áttörés lesz - de nagyot is lehet bukni a kockázatos projekten. Az ázsiai vonaltól mindenesetre érdemes lenne megszabadulni.

Hosszabb távon nem tehetjük ki magunkat néhány ázsiai beszállító kénye-kedvének - jelentette ki Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója a féléves eredménybeszámoló alkalmából Wolfsburgban. 

Közölte: a konszern a kaliforniai Quantum Scape céggel létesített közös vállalatával az elkövetkező két-három évben a végére jár a jelenleg alkalmazott lítiumion-akkumulátorokhoz képest jelentős technológiai előrelépést képviselő szilárdtest-akkumulátorok kereskedelmi hasznosíthatósága problémájának. Amennyiben a tömeggyártás megvalósíthatónak bizonyul, 2022-23-ban beindítják a kísérleti üzemet és 2024-25-ben megkezdik a tömeggyártást. A fejlesztési eredmények bizakodásra adnak okot - mondta.

Jó lenne megszabadulni az ázsiai vonaltól - akár nagy kockázat árán is

A Volkswagennek van honnan merítenie az önbizalmat: a társaság eladásai rekordszintet értek el 2018 első félévében - részletek >>

A német autógyárak jelenleg japán, kínai és dél-koreai gyáraktól szerzik be akkumulátor szükségletüket. Politikai és szakszervezeti vezetők egybehangzó véleménye szerint azonban a következő generációs akkumulátorok gyártásában már nem lenne ajánlatos távol-keleti beszállítókra hagyatkozni.

Herbert Diess a konszern eredménybeszámolója alkalmából fel is vetette egy szilárdest-akkumulátor gyár építésének a lehetőségét valahol Európában, "talán éppen Németországban". Csalódásának adott viszont hangot, hogy a lítium-ion-akkumulátorok tömeggyártása egyáltalán nem kezdődött meg Európában. "Ez valahol a beszállítók feladata lett volna" - mondta, hozzátéve, hogy a Volkswagen a következő lépést ezért már saját maga fogja megtenni. Ennek érdekében megemelte a Quantum Scape vállalatban tartott részesedését és 100 millió dollárt (85 millió euró) fektetett be a kutatási-fejlesztési munkák finanszírozásába.

Nagy pénzt tettünk kockára, de azt azért tudni kell, hogy startup vállalatról van szó és nem minden új ötlet jut el a tömeggyártásig - próbálta csillapítani a vezérigazgató a projekt megvalósításával kapcsolatos túlzott várakozásokat. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Volkswagen a maga részéről mindent meg fog tenni a siker érdekében.

A szilárdtest-akkumulátor technológia az elektromos mobilitásban várt áttörés egyik nagy reménysége. Az elektromos járműtechnológiában alkalmazott lítium-ion-akkumulátorok legnagyobb hátránya ugyanis a viszonylag kicsi hatótáv, valamint a gyulladásveszély. A szilárdest-akkumulátorok bevezetése mindkét problémát megoldaná. A járművek hatótávja a kisebb méretű és nagyobb energiasűrűségű és jobb gyorstöltési karakterisztikájú akkumulátorokkal egy csapásra megduplázódna.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG