A Kering bejelentette, hogy Marco Bizzarri, aki 2015 óta vezette a Guccit, szeptemberben távozik a cégtől. A Gucci új vezérigazgatójává és elnökévé Jean-Francois Palus ügyvezető igazgatót - a Kering milliárdos főnöke, Francois-Henri Pinault jobbkezét - nevezte ki egy átmeneti időszakra.
A feltörekvő Francesca Bellettini, aki 2013 óta vezeti a gyorsan növekvő Yves Saint Laurent divatmárkát, a Kering márkafejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese lett, míg a csoport pénzügyi vezetőjét, Jean-Marc Duplaix-t a Kering működésért és pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesévé nevezték ki – írja a Reuters.
A személyi változtatások részét képezik annak a próbálkozásnak, hogy új irányba tereljék a Gucci-t, amely a Kering forgalmának felét és működési nyereségének közel kétharmadát adja.
Elemzők szerint a változások pozitívak, bár a legtöbben nem számítanak arra, hogy a fordulat hamarosan meghozza gyümölcsét.
"A Gucci vezérigazgató-váltása azzal a kockázattal jár, hogy tovább hosszabbítja a márka jelenlegi átmeneti fázisát, ugyanakkor azt is mutatja, hogy a csoport elkötelezte magát egy határozottabb és hatékonyabb újraindítás mellett" - mondták az Akros elemzői.
2015 és 2019 között a Gucci a világ egyik leggyorsabban növekvő márkájává vált, megduplázva az eladásokat valamivel 10 milliárd euró alá Bizzarri és Alessandro Michele tervező vezetése alatt, akinek nemileg változó és excentrikus stílusa nagy sikert aratott a fiatal kínai vásárlók körében. Az LVMH-hoz tartozó Louis Vuitton marketingnyomulása révén növekvő piaci részesedése azonban visszafogja e növekedést.
Miután Michele novemberben elhagyta a Guccit, pletykák keringtek Bizzarri sorsáról, hiszen a páros évekig kéz a kézben dolgozott. Egyes források azonban akkor azt mondták, hogy a vezérigazgató és a tervező egyidejű leváltása tovább destabilizálta volna a Guccit. A Gucci számára most az a kihívás, hogy ne veszítsen további teret.
Michele utódja, Sabato De Sarno - aki korábban a Valentino férfi és női kollekcióinak divatigazgatója volt - szeptemberben mutatja be első kollekcióját a Gucci számára, ez azt jelenti, hogy tervei 2023 vége vagy 2024 eleje előtt nem kerülnek a boltokba.
Az Exane-BNP Paribas elemzői szerint a Gucci új vezetésének rövid távon be kell áldoznia az árréseket, hogy De Sarno új termékeit támogathassa, de azt is megjegyezték, hogy a közvetlen versenytárs LVMH és Hermes várhatóan 15-20 százalékkal többet költenek idén működési kiadásokra, mint 2022-ben.