3p

Az élet nehéz - szól a mondás. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, ha bebukik a nagy gonddal megalkotott webshopod. Időt, energiát, pénzt fektettél bele, és végül mégis életed szégyenfalára írhatod a nagy ötleted részleteit.

Persze, nem bukik el minden webshop, úgyhogy vannak jó példák is szép számmal. Sőt, olyanok is vannak, amelyek jól prosperálnak, kimondottan jó megélhetést biztosítanak tulajdonosuk számára. Ők valamit jól csinálnak. Ha mást nem, elkerülik a csapdákat. Hogy ez neked is sikerüljön, mutatunk néhány buktatót. Mert mégis jobb más kárán tanulni, nem igaz? 

Ezeket az utakat mások már kitaposták, bele is buktak, szóval nincs más dolgod, mint tanulni a hibáikból. Van itt néhány olyan dolog, amik szinte biztosan a sikertelenségbe löknek, bárhogyan is kapálózol ellene. Fogadd szeretettel ezt a kis figyelmességet - és persze, hálásan köszönd.

A rossz terméktől a rossz szövegig

A webshopok leggyakoribb rákfenéje, hogy rossz termékkel operálnak. Ha nem eladható a termék, vége is az álomnak. Sokan kezdenek el saját maguk készíteni valamit, vagy bevásárolnak valamiből, hogy majd jól eladják. Ez nem működik. Meg kell fordítani: mit szeretnének venni az emberek? Először fel kell mérni a piacot, hogy mire van igény. Másképp kicsi az esély a sikerre. Jön ezután az emberi tényező. Megvan a jó termék. Kell hozzá a vevő is, akinek van pénze és pont a te cuccodat akarja. Őt kell megtalálni, nem az érdeklődő, de pénztelen és döntésképtelen embereket. Ráadásul vásárlásra és visszatérésre kell őket ösztönözni, hogy valódi bevételed legyen.

Ehhez nem árt, ha jó szövegek vannak a webshopodban. Ha tizedmásodpercek alatt nem fogod meg a látogatókat, akkor nincs miről beszélni. Se látogató, se vevő nem lesz, és hát bevétel sem. Ha sikerül megfogni az embert, azonnal tedd fel egy listára. Legyen meg az elérhetősége. Hiszen ha bármilyen oknál fogva eltűnik az oldalad, a listák mindig ott lesznek, folytathatod a munkát. A közösségi oldalakon keresztül érkezők adatai ugyanis sosem lesznek a tieid. Ebből a szempontból ne építs ezekre. Ez is legyen a webshop marketing stratégiád része, amelyet akár az SR-Marketing csapatával is elkészíttethetsz.

Tervek, partnerek

A tervek fontosak. Ugyanis remek, ha van egy jó hónapod, és mondjuk a karácsonyi időszak ütősre sikerült, de mi lesz januárban és februárban? Amikor a fű sem nő, a bevétel is fogyatkozik - de a kiadások állandóak. Vagy elég egy covidhoz hasonló válság, máris inog a rendszered. Tervezz okosan, a partnereiddel is. A beszállítóidat meg kell becsülni, hiszen bármikor szükség lehet egyedi bánásmódra - akár neked is. És persze, az állandó vevőidet is jutalmazd, hiszen ők tartanak el visszatérő vásárlásaikkal. Kupon, kedvezmény, bármi lehet, amitől különlegesnek érzik magukat.

Végül pedig jól válassz kollégákat. Egy idő után nem tudod egyedül vinni a boltot, kulcskérdés lesz, kiket alkalmazol. A sikered letéteményesei lesznek, egy idő után gondold át, hogy neked vagy érted dolgoznak-e...

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG