3p

Az élet nehéz - szól a mondás. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, ha bebukik a nagy gonddal megalkotott webshopod. Időt, energiát, pénzt fektettél bele, és végül mégis életed szégyenfalára írhatod a nagy ötleted részleteit.

Persze, nem bukik el minden webshop, úgyhogy vannak jó példák is szép számmal. Sőt, olyanok is vannak, amelyek jól prosperálnak, kimondottan jó megélhetést biztosítanak tulajdonosuk számára. Ők valamit jól csinálnak. Ha mást nem, elkerülik a csapdákat. Hogy ez neked is sikerüljön, mutatunk néhány buktatót. Mert mégis jobb más kárán tanulni, nem igaz? 

Ezeket az utakat mások már kitaposták, bele is buktak, szóval nincs más dolgod, mint tanulni a hibáikból. Van itt néhány olyan dolog, amik szinte biztosan a sikertelenségbe löknek, bárhogyan is kapálózol ellene. Fogadd szeretettel ezt a kis figyelmességet - és persze, hálásan köszönd.

A rossz terméktől a rossz szövegig

A webshopok leggyakoribb rákfenéje, hogy rossz termékkel operálnak. Ha nem eladható a termék, vége is az álomnak. Sokan kezdenek el saját maguk készíteni valamit, vagy bevásárolnak valamiből, hogy majd jól eladják. Ez nem működik. Meg kell fordítani: mit szeretnének venni az emberek? Először fel kell mérni a piacot, hogy mire van igény. Másképp kicsi az esély a sikerre. Jön ezután az emberi tényező. Megvan a jó termék. Kell hozzá a vevő is, akinek van pénze és pont a te cuccodat akarja. Őt kell megtalálni, nem az érdeklődő, de pénztelen és döntésképtelen embereket. Ráadásul vásárlásra és visszatérésre kell őket ösztönözni, hogy valódi bevételed legyen.

Ehhez nem árt, ha jó szövegek vannak a webshopodban. Ha tizedmásodpercek alatt nem fogod meg a látogatókat, akkor nincs miről beszélni. Se látogató, se vevő nem lesz, és hát bevétel sem. Ha sikerül megfogni az embert, azonnal tedd fel egy listára. Legyen meg az elérhetősége. Hiszen ha bármilyen oknál fogva eltűnik az oldalad, a listák mindig ott lesznek, folytathatod a munkát. A közösségi oldalakon keresztül érkezők adatai ugyanis sosem lesznek a tieid. Ebből a szempontból ne építs ezekre. Ez is legyen a webshop marketing stratégiád része, amelyet akár az SR-Marketing csapatával is elkészíttethetsz.

Tervek, partnerek

A tervek fontosak. Ugyanis remek, ha van egy jó hónapod, és mondjuk a karácsonyi időszak ütősre sikerült, de mi lesz januárban és februárban? Amikor a fű sem nő, a bevétel is fogyatkozik - de a kiadások állandóak. Vagy elég egy covidhoz hasonló válság, máris inog a rendszered. Tervezz okosan, a partnereiddel is. A beszállítóidat meg kell becsülni, hiszen bármikor szükség lehet egyedi bánásmódra - akár neked is. És persze, az állandó vevőidet is jutalmazd, hiszen ők tartanak el visszatérő vásárlásaikkal. Kupon, kedvezmény, bármi lehet, amitől különlegesnek érzik magukat.

Végül pedig jól válassz kollégákat. Egy idő után nem tudod egyedül vinni a boltot, kulcskérdés lesz, kiket alkalmazol. A sikered letéteményesei lesznek, egy idő után gondold át, hogy neked vagy érted dolgoznak-e...

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG