Persze, nem bukik el minden webshop, úgyhogy vannak jó példák is szép számmal. Sőt, olyanok is vannak, amelyek jól prosperálnak, kimondottan jó megélhetést biztosítanak tulajdonosuk számára. Ők valamit jól csinálnak. Ha mást nem, elkerülik a csapdákat. Hogy ez neked is sikerüljön, mutatunk néhány buktatót. Mert mégis jobb más kárán tanulni, nem igaz?
Ezeket az utakat mások már kitaposták, bele is buktak, szóval nincs más dolgod, mint tanulni a hibáikból. Van itt néhány olyan dolog, amik szinte biztosan a sikertelenségbe löknek, bárhogyan is kapálózol ellene. Fogadd szeretettel ezt a kis figyelmességet - és persze, hálásan köszönd.
A rossz terméktől a rossz szövegig
A webshopok leggyakoribb rákfenéje, hogy rossz termékkel operálnak. Ha nem eladható a termék, vége is az álomnak. Sokan kezdenek el saját maguk készíteni valamit, vagy bevásárolnak valamiből, hogy majd jól eladják. Ez nem működik. Meg kell fordítani: mit szeretnének venni az emberek? Először fel kell mérni a piacot, hogy mire van igény. Másképp kicsi az esély a sikerre. Jön ezután az emberi tényező. Megvan a jó termék. Kell hozzá a vevő is, akinek van pénze és pont a te cuccodat akarja. Őt kell megtalálni, nem az érdeklődő, de pénztelen és döntésképtelen embereket. Ráadásul vásárlásra és visszatérésre kell őket ösztönözni, hogy valódi bevételed legyen.
Ehhez nem árt, ha jó szövegek vannak a webshopodban. Ha tizedmásodpercek alatt nem fogod meg a látogatókat, akkor nincs miről beszélni. Se látogató, se vevő nem lesz, és hát bevétel sem. Ha sikerül megfogni az embert, azonnal tedd fel egy listára. Legyen meg az elérhetősége. Hiszen ha bármilyen oknál fogva eltűnik az oldalad, a listák mindig ott lesznek, folytathatod a munkát. A közösségi oldalakon keresztül érkezők adatai ugyanis sosem lesznek a tieid. Ebből a szempontból ne építs ezekre. Ez is legyen a webshop marketing stratégiád része, amelyet akár az SR-Marketing csapatával is elkészíttethetsz.
Tervek, partnerek
A tervek fontosak. Ugyanis remek, ha van egy jó hónapod, és mondjuk a karácsonyi időszak ütősre sikerült, de mi lesz januárban és februárban? Amikor a fű sem nő, a bevétel is fogyatkozik - de a kiadások állandóak. Vagy elég egy covidhoz hasonló válság, máris inog a rendszered. Tervezz okosan, a partnereiddel is. A beszállítóidat meg kell becsülni, hiszen bármikor szükség lehet egyedi bánásmódra - akár neked is. És persze, az állandó vevőidet is jutalmazd, hiszen ők tartanak el visszatérő vásárlásaikkal. Kupon, kedvezmény, bármi lehet, amitől különlegesnek érzik magukat.
Végül pedig jól válassz kollégákat. Egy idő után nem tudod egyedül vinni a boltot, kulcskérdés lesz, kiket alkalmazol. A sikered letéteményesei lesznek, egy idő után gondold át, hogy neked vagy érted dolgoznak-e...