Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára az első Magyar Elektromobilitás Napon elmondta: a terv az elektromos autózás elterjesztését egyebek mellett az országos töltőhálózat kiépítésével, az adózási és jogi feltételek egyszerűsítésével is támogatja.
Kötelező töltőállomás, zöld rendszám, buszsáv és adókedvezmények
A részletekről szólva Glattfelder Béla ismertette: az országos úthálózat mentén, illetve a közintézményeknél kialakítandó elektromos töltőállomások kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegekből finanszíroznák. Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy véleménye szerint kötelezővé kellene tenni saját költségükön töltőállomások kialakítását azoknak az intézményeknek, például az üzletközpontoknak, amelyeknek haszna származik abból, hogy az emberek autóval odamennek.
Vizsgálják a zöld rendszám bevezetésének lehetőségét, illetve a buszsáv használatát az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítását a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítését - közölte az államtitkár.
Lesz 68 ezer töltőállomás 6 év múlva?
Fónagy János felidézte: 2013 januárjában életbe lépett az az európai uniós direktíva, amely előírja, hogy 2020-ig Magyarországon mintegy 68 ezer elektromos töltőállomást kell létesíteni, és ebből 7000-nek nyilvánosnak kell lennie.
Amennyiben a Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulnak, 2020-ra reálisan 30 000 db elektromos gépjármű közlekedhet a magyar utakon, amely a jelenlegi gépjárműpark közel 1%-át jelenti, és ezek a gépjárművek 7 000 publikus töltőponton lesznek tölthetőek – mondta Stekl László, a szövetség elnöke.
Az elektromobilitás mint kiemelt nemzetgazdasági cél nemrég Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter előadásában is megjelent >>