3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.

A két kínai online kereskedelmi óriás az idei év végi bevásárlási szezonban ráhajtott a játékok értékesítésére az észak-amerikai és az európai piacon is. Az elmúlt években nem a Temu és a Shein voltak azok az eladók, amelyeknél a szülők és nagyszülők megvették a gyerekeiknek és a unokáiknak szánt játékokat.

Ezeknél a termékeknél ugyanis különlegesen szigorú fogyasztóvédelmi követelményeket kell betartaniuk a kereskedőknek. Így ha elárasztanák az online piactereket a hamis és a koppintott termékek, az gyorsan magára vonná az érintett márkák és a fogyasztóvédelmi hatóságok, illetve civil szervezetek figyelmét.

Gyorsan nő a Temu piaci részesedése a játékoknál is

Márpedig a Temun és a Sheinen főként no name termékeket lehet kapni nagyon olcsón. A két platform azonban nem akarja kihagyni a játékértékesítés lehetőségét, hiszen a játékok világpiacának értéke 2023-ban 108,7 milliárd dollár volt – idézte a Reuters a Circana piackutató cég adatait. Az összeg nagyságrendjét jelzi, hogy megközelíti Magyarország éves GDP-jének a felét. 

Árfolyam

A Temu szóvivője szerint a cég piacerén két számjegyű tempóban nőtt az eladott játékok mennyisége éves összehasonlításban az elmúlt évben. Az amerikai vevők még mindig a hagyományos forrásokból –
Walmart, Target, Amazon – vásárolják meg a játékok 70 százalékát, ám a kínai kiskereskedő részesedése a Kantar piackutató cég adati szerint az elmúlt évi kilenc százalékról 13 százalékra nőtt.

Nem minden játékmárka él a Temu és a Shein kínálta lehetőséggel

A hitelkártya-szolgáltatók is arról számoltak be, hogy novemberben, azaz a bevásárlási szezon kezdetén mindkét kínai online kereskedőnél a kártyaforgalom növekedését tapasztalták. További jele a változásnak, hogy a játékgyártók szükségét érezték, hogy jobban odafigyeljenek a Temu és a Shein piacterére.

A matteles termékek, így a Barbie sem kap helyet a kínálatban
A matteles termékek, így a Barbie sem kap helyet a kínálatban
Fotó: Depositphotos

Van köztük olyan, amely keresi a lehetőséget termékei értékesítésére ezeken az új platformokon, míg mások, például a Mattel kerüli ezt, és disztribútorainak is megtiltotta, hogy a Temun vagy a Sheinenú árulják árukészletüket. Ezzel kihagyja az USA-ban évi 50 ezer dollárnál (19,7 millió forint) kisebb jövedelműek körében népszerű kínai portálok kínálta eladási lehetőséget.

Európában népszerűek a filléres Made in China termékek

Európában a 18 és 34 év köztiekre jellemző, hogy szívesen vásárolnak a Temu, a Shein és az Alibaba weboldalán játékokat. A Circana Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban végzett felmérése szerint az AliExpresss olyan olcsó Made in China termékeket árult, mint például az egydolláros játékpisztolyok. Az európaiak 39 százaléka vásárolt játékot ezeken a platformokon. A fiatalabbak körében 60 százalék ez az arány. Mindkét kínai online kereskedő azt kommunikálja, hogy szigorúan ellenőrzik az elektronikus piactereikre
felkerülő termékek származását és minőségét. Az értékesítőket úgy csábítják platformjaikra, hogy a megjelenésüket követő időszakban egy ideig nem kell közvetítői díjat fizetniük. Ezt követően jellemzően 10 százalék a tarifa.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG