Szőke Balázs írásaiban rengeteg olyan témát mutat meg az érdeklődőknek, amelyekkel előbb vagy utóbb mindenki találkozni fog, aki az Amazonon szeretne értékesíteni. Érdemes elolvasni ezeket, hiszen könnyen lehet, hogy legközelebb épp azért nem ér meglepetésként egy váratlan helyzet, mert jól informált vagy a kérdéskört illetően.
Váratlan helyzetek az Amazonon - készülj fel rájuk!
Az egyik ilyen váratlan szituáció lehet az árképzési hibáról kapott hibaüzenet is, amely egyben arról is tájékoztat, hogy a termék lekerült a listáról is egyszersmind. Nyilvánvaló, hogy ez az eladó számára mindenképp megoldandó, orvosolandó hiba, és szerencsére többféle orvosság is létezik rá.
Mi az Amazon legfőbb célja?
Az Amazon hivatalos formában bejelentette, hogy elsődleges céljai között szerepel az, hogy az egész világon a lehető legvásárlóközpontúbb cég legyen, s ennek érdekében a vásárlók bizalmának elnyerése kiemelt prioritást élvez.
A vevők megnyerésének egyik legegyértelműbb és legfontosabb módja az, ha minél kedvezőbb vásárlói árakat kínálunk számukra. Az árképzési hibát jelző üzenet is e céllal van összefüggésben.
Teendőlista árképzési hibaüzenet esetén
Az egyik legelső feladatod magának az árnak az ellenőrzése. Az emberek messze nem tökéletesek, és előfordulhat, hogy néhanap te is hibázol. Így érdemes elsőként megnézned, hogy biztosan azt az árat adtad-e meg, amelyet szeretnél volna. Nem csúsztak-e el például a tizedesvesszők a megadott értéknél? Az Amazon a kérdéses tétel korábbi árai alapján vélheti úgy, hogy elütés miatt hibás árral hirdetted meg a termékedet.
Amennyiben a rendes árat adtad meg a felületen, akkor a hibaüzenetnek más oka lehet. A Price Alerts oldalon lehetőséged van beállítani az ASIN minimum és maximum árát. Az eladási árad pedig a kettő érték között helyezkedjen el. Ha a hibaüzenet eltűnik, minden rendben. Ha eltűnik és visszatér, akkor tovább kell kutakodnod.
Ha a versenytársaknál az adott tétel jóval alacsonyabb áron fut, mint amin te szeretted volna értékesíteni, akkor az ár csökkentésével érheted el a hibaüzenet eltűnését. Az is előfordulhat, hogy te magad adtad el korábban ugyanezt a terméket alacsonyabb áron. Ilyenkor egy support ticket nyitásával juthatsz előbbre és jelezheted, hogy a többi értékesítő is hozzád hasonló áron kínálja ugyanezt az árut. Hivatkozhatsz az ár növekedésének okaira, mint a például megnövekedett beszállítói árra, illetve magasabb szállítási költségekre.
Ha még ezután is jelentkezik a probléma, akkor léphetsz még magasabb szintre, és kérheted a Seller Rep Supervisort, vagy egyszerűen elengedheted a makacs hibát. Előfordulhat, hogy az egyetlen értelmes és működő megoldás az lesz, hogy addig csökkented az áradat, ameddig végleg eltűnik a hibaüzenet.