A megelőző évhez képest 2017-ben az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10 százalékkal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya, ugyanakkor a drágább és nagyobb cikkek esetében nőtt az arány: a fotós tartozékok (22 százalékkal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126 százalékkal) és a kerékpárok (423 százalékkal) kategóriáiban láthattunk emelkedést.
LED TV-t és társast minden háztartásba?
A felmérés szerint tavaly ismét a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára, a második helyre az okostelefonok, a harmadikra pedig az elöltöltős mosógépek kerültek a webshopok listáján. A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66 százalékos növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118 százalékos növekedése a 12. helyre volt elég.
Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször. Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek.
Sereghajtó Magyarország - ebben labdába se rúgunk Európában?Szépen hízik a boltos vásárlás, a válságot követő leülést követően 2013 óta a javulás jelei mutatkoznak a magyar fogyasztói kedven. A drága cikkek piacán azonban még mindig kicsit bizonytalanul nyitjuk a pénztárcát: bútorra, mosógépre, televízióra, laptopra és autóra még mindig kevesebbet költünk, mint a krach előtt. De mennyire maradunk el az EU-tól? A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>> |