Az elmúlt évben nőtt a webshopok forgalma, a vásárlók száma és az átlagos kosárérték - derül ki az UNAS és az Olcsóbbat.hu 2014-es e-kereskedelmi felméréséből. A kutatás alapján elmondható, hogy a hazai webshopok 5%-a szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban, tehát „offline” is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon. A kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom.
A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6%-uk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4% alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1% alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 Ft közé esik. Tizedüké haladja meg a 30000 Ft-ot. A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.
Van még hová fejlődni
Az elmúlt időszakban a webshopok csaknem fele végzett nagyobb, vagy kisebb átalakítást az oldaluk működésében, míg nagyjából ennyien változtattak az áruház kinézetén, megjelenésén. A 2013 előtt is működő webshopok ötöde mondta mindössze, hogy honlapján nem történt átalakítás, fejlesztés.
A jövőben a marketing eszközeik, közösségi médiamegjelenésük, illetve a termékek száma és megjelenése kapcsán szeretnének fejleszteni az internetes kereskedők. Az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott. A felmérésből az is kiderült, hogy a hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz.