4p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Ma már igazából az a csoda, ha valamit nem tudunk az interneten keresztül elintézni: jegyet foglalhatunk, orvosi időpontot szerezhetünk, találkozót szervezhetünk, és persze megtervezhetünk egy komplett nyaralást, szállásostul. Jelenleg a magyar belföldi szálláspiac forgalmának több mint kétharmada online foglalásokból jön, a teljes piac pedig meghaladja a 62 milliárd forintot. Mit keresnek az utazók, és kik uralják ezt a piacot? A GKI legfrissebb kutatásából szemezgettünk.

A KSH tavalyi adatai szerint a belföldi vendégek összesen 92 milliárd forintot hagytak a szálláshelyeknél, a GKI Digital friss piackutatása szerint ennek 68 százalékát – mintegy 62 milliárd forintot – online foglalásokból gyűjthettek be a szállásadók. A közvetítői díjakból származó bevétel meghaladta a 30 milliárd forintot. Ezzel szemben a külföldi vendégek (például a turisták és az üzleti utazók) további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban.

A foglalásoknak három csatornája van: foglalhatunk a szállásadók saját felületein (ez nagyjából 33 milliárd forintot hozott a piacnak), valamint online szállásközvetítőkön (kb. 21,5 milliárd forint) és kedvezményes csomagokat kínáló „kuponos” közvetítőkön keresztül – utóbbiak 8,1 milliárd forint bevételt hoztak, ezt közölte a GKI Digital a Privátbankár.hu-val.

Egyre fontosabb az online jelenlét

A külföldi utazók esetében gyakorlatilag egyeduralkodónak számít a Booking.com, a foglalások zöme pedig a fővárosban koncentrálódik. A belföldi utazások tekintetében az online szállásközvetítők között a Szállás.hu súlya volt a legnagyobb, ez elérte a 45 százalékot, míg a kuponos modellben működő oldalak között a maiUtazás.hu szerepe volt a legjelentősebb, a szegmens közvetített forgalmának mintegy 38 százalékát adva.

Nem csoda hát, ha a belföldi szálláshelyek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a saját kommunikációjukra, ennek az utóbbi években a saját weboldal mellett a Facebook lett a legfontosabb pillére. Ugyanakkor a foglalások forrását illetően a vendégek továbbra is szeretnek maguk intézkedni, így hagyományosan erősnek mondhatóak az offline foglalási lehetőségek (telefon, személyes jelenlét) a szálláshelyek saját online csatornái (weboldal, e-mail) mellett.

A külföldiek tolják el a piacot?

2016 során vendégéjszakák több mint felét (55 százalék) adták külföldiek, miközben 2017 első 3 hónapjában ez az arány már megközelítette a 60 százalékot. A külföldi vendégek a szállodák bruttó szállásdíj-bevétele szempontjából súlyosabb tényezőnek számítanak, tavaly a turisták adták a bevételek kétharmadát.

A súlyeltolódás kihívás elé állítja a hazai online közvetítői piacot is, hiszen a kínálat folyamatos bővülése miatt egyre nagyobb konkurenciát fog számukra jelenteni a Booking.com már a belföldi vendégek körében is. A belföldi turizmus azonban erősen szezonális, hiszen jellemzően az iskolai nyári szünethez, valamint a hosszú hétvégéket tartalmazó hónapokhoz kötődően emelkedik meg jelentősen a belföldi vendégéjszakák súlya.

Mi várható idén?

Az online közvetítők idei növekedését a hazai szálláspiac további bővülése is biztosítja: a KSH adatai alapján 2017 első negyedévében 2016 hasonló időszakához képest csaknem 7 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el az itthon pihenni vágyók. Az első negyedévben a 4,6 millió vendégéjszaka közel 86 százaléka szállodákban valósult meg, azaz a közvetítők számára kiemelten fontos tényezővé válik, hogy milyen struktúrában épül fel partnerhálózatuk.

A szálláspiac bővülése mellett a szállodák kapacitásának hatékonysága is folyamatosan javul, hiszen az egy szállodára jutó vendégéjszakák számában is szinte folyamatos bővülés figyelhető meg 2013 óta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG