Cégfelvásárlási célponttá vált a Dr Martens azt követően, hogy nem talál megoldást súlyos értékesítési gondjaira – adta hírül a brit Retail Gazette kiskereskedelmi hírportál. Egy meg nem nevezett hedge fundtól származó információ szerint felvették a kapcsolatot a vállalat menedzsmentjével és látnak lehetőséget valamilyen üzletre.
Ezen a vevőn kívül piaci találgatások szerint megjelenhet felvásárlóként a színen a luxuscikkeket gyártó Louis Vuitton tulajdonosa, az LVMH, vagy több mint 120 éves múltra visszatekintő, ruházati termékeket és lábbeliket gyártó amerikai VF Corporation. Április közepén már az ötödik profitfigyelmeztetést adta ki a brit vállalat, ami nem kevés annak tükrében, hogy még csak három éve van a tőzsdén. A gondokat jelzi, hogy lemondott a vállalat vezérigazgatója, Kenny Wilson, akinek helyét a márkáért felelős vezető, Ije Nwokorie veszi át. Wilson ezt megelőzően azt mondta, hogy a Dr Martens előtt „kihívásokkal teli” év áll.
Ez azt jelenti, hogy elsősorban az USA-ban raktáron maradtak a vállat őszi-téli modelljei. Szezonális termékről lévén szó az idei év utolsó hónapjaiig nem várható a kereslet élénkülése. A Dr. Martenst 2021 januárjában vitték tőzsdére nagy csinnadrattával. Akkor a tőkepiac 3,7 milliárd fontra - 1687 milliárd forint - értékelte a vállalatot, ám ezt hamarosan lényegében szabadesés követte.
A cég részvényei az elmúlt két évben elvesztették értékük 70 százalékát. A márka vergődésének legfőbb oka termékei drágasága mellett – ami inflációs időkben nem jó ajánlólevél –, a bakancsok másolása. A cég márkajelzésének megsértése miatt beperelte a kínai Temu e-kereskedelmi platformot azzal a váddal, hogy a platform boltkeresője a Dr. Martens kulcsszóra termékei másolatát kínáló webáruházak linkjét is feldobja.