1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A muzulmánok számára engedélyezett élelmiszer forgalmazása gyorsan növekvő üzletággá válik Európában - egyre több áruházlánc terjeszkedik
A halal, vagyis muzulmánok számára engedélyezett élelmiszer forgalmazása gyorsan növekvő üzletággá válik Európában, ahogy mind több áruházlánc próbál terjeszkedni ebben a szektorban - jelentette ki a Nestlé cég egyik igazgatója.

Frits van Dijk, a legnagyobb élelmiszeripari világcég alelnöke a Hágában megrendezett Halal Világfórum alkalmából nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek, és elmondta, hogy számításai szerint a következő évtizedben ez az üzletág 20-25 százalékos növekedésre számíthat.

A számok imponálóak. Az európai halal élelmiszerek éves forgalmát jelenleg 66 milliárd dollárra becsülik - ebbe egyaránt beleszámít a hús, a friss és a csomagolt élelmiszer -, a világpiaci forgalom pedig ennek csaknem tízszerese, mintegy 634 milliárd dollár.

"Látnunk kell, hogy ezek a termékek ma már nem csak a szakboltokban kaphatók, hanem a nagy üzletláncokba is bekerülnek" - mondta van Dijk, utalva arra, hogy a brit Tesco és a francia Carrefour szupermarketek is forgalmaznak már halal termékeket.

Az iparág a muzulmánok abbeli meggyőződésére épül, hogy olyan élelmet kell fogyasztaniuk és olyan cikkeket vásárolniuk, amelyek minősítése "halalan tojiban", ami annyit jelent, hogy megengedett és egészséges. Európában jelenleg tejpor, konyhai ízesítők és mártások szerepelnek a legnépszerűbb halal termékek listáján, a Nestlé pedig nemrég egy sor húsalapú és fagyasztott áru forgalmazását kezdte meg Franciaországban. 
    
A Nestlé vezető helyet foglal el a világon a halal termékek terén. 2008-ban több mint 5,3 milliárd svájci frankos forgalmat bonyolított le, ami teljes évi bevételének mintegy 5 százalékára rúgott. Főleg Malajziában, Indonéziában, Törökországban és közel-keleti országokban értékesíti a kategóriába tartozó áruit, Európában pedig Franciaország, Nagy-Britannia és Németország tartozik a legnagyobb halalpiacai közé.

"Egy napon a Föld népességének 20 százaléka muzulmán lesz, és nekik is megvannak az elvárásaik és a szükségleteik - jelentette ki van Dijk. - Ha biztosak akarnak lenni abban, hogy amit esznek és isznak, megfelel kívánságaiknak, akkor egy olyan cégnek, mint amilyen a miénk, külön erőfeszítést kell tennie ennek érdekében".

A Nestlé világszerte működő 456 gyára közül ma mintegy 85 gyárt halalszabatos termékeket. Az alelnök mindazonáltal megjegyezte, hogy a halal előírásokat eltérően értelmezik a világ különböző részein, ami problémát jelent az iparág számára.

A muzulmán jogtudósok nem mindig értenek egyet abban, hogy mi halal. Az iszlám tiltja a disznóhús fogyasztását, és előírja, miként kell levágni az állatokat, de például vita van arról, hogy elfogadható-e az alkoholmentes sör, a kollagén vagy az ecet. Az Iszlám Országok Szervezete (OIC) most azon munkálkodik, hogy kidolgozza a halal egységes előírásait, amelyek mind az 57 tagállamban egyformák lennének - már ha sikerülne túllépni a politikai és értelmezési problémákon.

Jobban keresik a rövidebb szemű, olcsóbb rizst 
Édes meglepetés: a Cadbury beadta a derekát 
Nem mindig káros az E
FAO: 15 havi csúcson az élelmiszerárak 
Pizzára cseréli a szemfestéket a Nestlé  

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG