BUX
32 858.75
+1.84%
+593.00
OTP
8 810.00
-3.19%
-290.00
MOL
1 968.00
+4.40%
+83.00
RICHTER
6 375.00
+4.77%
+290.00
MTELEKOM
360.00
+1.41%
+5.00
 
2020. január 14. 09:25

Van egy mondás, miszerint ha valami ingyenes, ott Te magad vagy az áru.

Sokan ezt a farmer és az állatai kapcsolatához hasonlítják, hiszen fedélt ad nekik, eteti és gondozza őket, ám mindezt érdekből teszi. Kicsit drasztikusnak hangzik, de a Facebook is ilyen módon működik. Ugyan teljesen ingyenes és elhalmoz bennünket díjmentes funkciókkal, mindezt azért teszi, hogy fizető hirdetőit maximálisan kiszolgálhassa. Webmesterként és cégtulajdonosként tehát a Facebook csupán egy tökéletesre optimalizált, releváns látogatókat hozó hirdetési platform, amelyben tökéletesen lehet megszólítani az érdeklődő tagokat.

A Facebook hirdetéskezelés számos lehetőséget kínál a marketingeseknek akkor is, ha csupán egy kis vállalkozás felvirágoztatásáról van szó. Így a költséghatékony online reklám mellett, közösségépítő hatással is bír. Ezzel pedig nem csak új, potenciális vevőkre és ügyfelekre tehetünk szert, hanem rajongói bázisra és hűséges követőkre is. Ezek az érdeklődő közösségek pedig felbecsülhetetlenek egy vállalkozás számára. Az érdeklődő csoportunk számára ugyanis akciókat hirdethetünk meg, kedvezményeket kínálhatunk és más módon is vásárlásra ösztönözhetjük őket.

Mennyi időt töltünk a Facebookon?

Korunk problémái közé tartozik a modernizáció, bármennyire is elkényeztet bennünket, ugyanolyan szinten képes megszüntetni az emberi kapcsolatokat is. Ennek hatása külföldön még inkább érezhető. Ausztráliában például a közlekedési táblákat már a járdákra is kihelyezik, mert többen bámulják a mobiljaikat lefelé nézve, mint az útszéli figyelmeztetéseket. Azonban nem csak külföldön, hanem idehaza is egyre több időt töltenek a felhasználók az online térben. Naponta Facebook-ozunk, Youtube-ozunk vagy nézegetünk képeket az Instagramon. Ez persze marketing szempontból rendkívül jó, ám sokan viszik túlzásba és megy a munkájuk, párkapcsolatuk vagy magánéletük rovására.

Világ szinten közel két és fél órát töltünk átlagosan, naponta a közösségi oldalakon. Ez pedig majdnem duplája, mint 2012-ben. A legtöbbet a Fülöp-szigeteken interneteznek, ahol több mint 4 órát is ezen közösségi oldalakon töltenek, de a brazilok, a kolumbiaiak, a nigériaiak és az argentinok is a csúcstartók között vannak. Csak a Facebooknak a havi aktív felhasználó száma 2.4 milliárd volt tavaly, de napi félmillió új regisztráció érkezik rá.

Magyarok és a Facebook

A magyar profilokat vizsgálva kiderült, hogy közel 6 millió profilt regisztráltak Magyarországról, melyek 53%-ban női, 47%-ban pedig férfi profillal történtek. A statisztikai adatok szerint egy fióknak átlagosan 340 ismerőse van a platformon (bár a Facebook információi alapján, a teljes felhasználói bázisából közel 81 millió lehet hamis fiók). A magyar üzleti profilok toplistájában megtalálható a Norbi Update, Tibi atya, Havasi, de Kasza Tibor, Mága Zoltán és a Túró Rudi is.

Egy kimutatás szerint a felhasználók 40%-ka nem szereti az üzleti oldalakat, ezért őket csak fizetett hirdetésekkel tudják elérni. A kisebb vállalkozások csupán havi pár 10.000 forintot költenek ezekre a hirdetésekre, de a nagyobb cégek és politikai pártok akár egymilliós keretet is meg szoktak adni egy-egy bejegyzés költségkereteként. Ezen reklámok célja lehet brand építés, lájkoló gyűjtés, nyereményjáték népszerűsítés, szavazásra buzdítás, reklámozás, hozzászólás generálás, felhasználói bázis építés vagy akár vásárlás is. A lehetőségek száma végtelen és csak a fantáziánkon múlik, hogy hogyan használjuk ki a Facebook hirdetési rendszerét, amellyel területre, érdeklődési körre, korra, nemre és lakhelyre is tudunk optimalizálni, így biztosan a legrelevánsabb tagokat szólíthatjuk meg.

Vásárló Így írta át a lakásvásárlás szabályait a koronavírus
Privátbankár.hu | 2020. április 2. 10:24
Hamarosan indulnak a videós lakáshirdetések, és képbe kerültek az online megköthető adásvételi szerződések is. A néhány héttel ezelőtti hatalmas fékezés után újra elkezdtek érdeklődni az ingatlanok iránt az emberek, igaz, egyelőre csak visszafogottan.
Vásárló Koronavírus: tucatjával vannak most bolti eladói, pénztárosi állások
Privátbankár.hu | 2020. április 1. 17:48
Angliában a Tesco 35 ezer embert vesz fel most a járvány miatti helyzetre való tekintettel, hogy ki tudják szolgálni a megnövekedett számú online-rendeléseket. Magyarországon inkább több bolti eladót és pénztárost keresnek, online-területen nincs kifejezett állásdömping.  
Vásárló Fájó pontunk a szabadság! Az idegenforgalom átrendeződése
Natív tartalom | 2020. március 31. 14:39
Nem túlzás, ha azt mondjuk a válság első üzleti áldozata az idegenforgalom! Az ágazat összes területe zuhanórepülésbe indult az elmúlt hetekben, és még a legjobb szakemberek is csak óvatosan mernek nyilatkozni a jövőbeni károk nagyságáról. A válság egyfajta tisztítótűz, melyben lesznek olyan cégek, akik elvéreznek, lesznek olyanok, akik túlélik, és lesznek olyanok, akik felemelkednek. Ami biztos, hogy a fogyasztók hatékony elérése most kiemelt jelentőségű.
Vásárló Adjunk a minőségre is!
Privátbankár.hu | 2020. március 30. 08:46
Fertőtlenítsünk! - ez most a legfontosabb. Mi az otthonunkban, a hivatásos takarítók pedig mindenhol, ahol csak megfordulunk. Csakhogy mégsem becsüljük meg őket eléggé, ezért a változás érdekében érzékenyítő kampány indult.
Vásárló Kérjük most ne menjen kirándulni a Normafára!
Privátbankár.hu / MTI | 2020. március 29. 07:24
A polgármester a sportolásra más helyszínt javasol, mert túl sokan járnak a hegyre kikapcsolódni.
Vásárló Nagyon elment a magyarok kedve a dízelautóktól
Privátbankár.hu | 2020. március 26. 11:40
Újabb mélyponton áll a dízelautók népszerűsége: tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsiknak mindössze 20 százaléka működött gázolajjal.
Vásárló Ágyneműk - a Tchibo webáruház kínálatából válogattunk
Márkázott tartalom | 2020. március 25. 15:19
A Tchibo webáruház kínálatában a pihentető alváshoz szükséges puha ágyneműkből és lepedőkből is bőséges választékot találunk, hogy a lehető legteljesebb kényelemben pihenhessük ki a mindennapok fáradalmait.
Vásárló Mégsem lesz áramszünet? A munkák többségét elhalasztja az E.ON
Privátbankár.hu | 2020. március 25. 07:48
Csak a legszükségesebb beavatkozásokat végzik el.
Vásárló Beesett a használt autók kereslete
Privátbankár.hu | 2020. március 23. 14:18
Komoly keresletcsökkenésre kell felkészülniük az eladóknak - jósolja a Használtautó.hu.
Vásárló A piacoknak nem kell bezárni 15 óra után
Privátbankár.hu | 2020. március 18. 19:02
Az elrendelt veszélyhelyzeti intézkedések részeként az üzletek jelentős része március 17. óta nem lehet nyitva délután.
Friss
hírlevél