4p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Van egy mondás, miszerint ha valami ingyenes, ott Te magad vagy az áru.

Sokan ezt a farmer és az állatai kapcsolatához hasonlítják, hiszen fedélt ad nekik, eteti és gondozza őket, ám mindezt érdekből teszi. Kicsit drasztikusnak hangzik, de a Facebook is ilyen módon működik. Ugyan teljesen ingyenes és elhalmoz bennünket díjmentes funkciókkal, mindezt azért teszi, hogy fizető hirdetőit maximálisan kiszolgálhassa. Webmesterként és cégtulajdonosként tehát a Facebook csupán egy tökéletesre optimalizált, releváns látogatókat hozó hirdetési platform, amelyben tökéletesen lehet megszólítani az érdeklődő tagokat.

A Facebook hirdetéskezelés számos lehetőséget kínál a marketingeseknek akkor is, ha csupán egy kis vállalkozás felvirágoztatásáról van szó. Így a költséghatékony online reklám mellett, közösségépítő hatással is bír. Ezzel pedig nem csak új, potenciális vevőkre és ügyfelekre tehetünk szert, hanem rajongói bázisra és hűséges követőkre is. Ezek az érdeklődő közösségek pedig felbecsülhetetlenek egy vállalkozás számára. Az érdeklődő csoportunk számára ugyanis akciókat hirdethetünk meg, kedvezményeket kínálhatunk és más módon is vásárlásra ösztönözhetjük őket.

Mennyi időt töltünk a Facebookon?

Korunk problémái közé tartozik a modernizáció, bármennyire is elkényeztet bennünket, ugyanolyan szinten képes megszüntetni az emberi kapcsolatokat is. Ennek hatása külföldön még inkább érezhető. Ausztráliában például a közlekedési táblákat már a járdákra is kihelyezik, mert többen bámulják a mobiljaikat lefelé nézve, mint az útszéli figyelmeztetéseket. Azonban nem csak külföldön, hanem idehaza is egyre több időt töltenek a felhasználók az online térben. Naponta Facebook-ozunk, Youtube-ozunk vagy nézegetünk képeket az Instagramon. Ez persze marketing szempontból rendkívül jó, ám sokan viszik túlzásba és megy a munkájuk, párkapcsolatuk vagy magánéletük rovására.

Világ szinten közel két és fél órát töltünk átlagosan, naponta a közösségi oldalakon. Ez pedig majdnem duplája, mint 2012-ben. A legtöbbet a Fülöp-szigeteken interneteznek, ahol több mint 4 órát is ezen közösségi oldalakon töltenek, de a brazilok, a kolumbiaiak, a nigériaiak és az argentinok is a csúcstartók között vannak. Csak a Facebooknak a havi aktív felhasználó száma 2.4 milliárd volt tavaly, de napi félmillió új regisztráció érkezik rá.

Magyarok és a Facebook

A magyar profilokat vizsgálva kiderült, hogy közel 6 millió profilt regisztráltak Magyarországról, melyek 53%-ban női, 47%-ban pedig férfi profillal történtek. A statisztikai adatok szerint egy fióknak átlagosan 340 ismerőse van a platformon (bár a Facebook információi alapján, a teljes felhasználói bázisából közel 81 millió lehet hamis fiók). A magyar üzleti profilok toplistájában megtalálható a Norbi Update, Tibi atya, Havasi, de Kasza Tibor, Mága Zoltán és a Túró Rudi is.

Egy kimutatás szerint a felhasználók 40%-ka nem szereti az üzleti oldalakat, ezért őket csak fizetett hirdetésekkel tudják elérni. A kisebb vállalkozások csupán havi pár 10.000 forintot költenek ezekre a hirdetésekre, de a nagyobb cégek és politikai pártok akár egymilliós keretet is meg szoktak adni egy-egy bejegyzés költségkereteként. Ezen reklámok célja lehet brand építés, lájkoló gyűjtés, nyereményjáték népszerűsítés, szavazásra buzdítás, reklámozás, hozzászólás generálás, felhasználói bázis építés vagy akár vásárlás is. A lehetőségek száma végtelen és csak a fantáziánkon múlik, hogy hogyan használjuk ki a Facebook hirdetési rendszerét, amellyel területre, érdeklődési körre, korra, nemre és lakhelyre is tudunk optimalizálni, így biztosan a legrelevánsabb tagokat szólíthatjuk meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem csupán a magyarokat hagyta faképnél a zsugorodó áruházlánc
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 10:07
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Vásárló Trump rácsapott a konyhaasztalra is
Buksza blog | 2025. április 15. 07:54
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Vásárló Egyre súlyosabb a helyzet, már keresik az utódot a csokipiacon
Buksza blog | 2025. április 13. 16:59
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Vásárló „Egy euróval sem adunk többet a kormánynak” – kellemetlen meglepetés érheti a Szlovákiában vásárló magyarokat
Buksza blog | 2025. április 13. 12:15
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Vásárló Az árrésstopról is beszélt a magyar Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:41
A jelenlegi piaci környezet egy akadálypálya a kiskereskedelmi láncoknak. Ezen próbál lavírozni a Spar. Most kiderült, mennyire sikerült. 
Vásárló Mire számíthatunk 2025-ben a betonozás áraival kapcsolatban?
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 09:40
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
Vásárló A jövő autómosása – víz nélkül
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 08:53
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Vásárló Nagyot csökken az üzemanyagok ára, így időzítse a tankolást!
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:29
600 forint alá is benézhetnek az árak.
Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG