4p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Van egy mondás, miszerint ha valami ingyenes, ott Te magad vagy az áru.

Sokan ezt a farmer és az állatai kapcsolatához hasonlítják, hiszen fedélt ad nekik, eteti és gondozza őket, ám mindezt érdekből teszi. Kicsit drasztikusnak hangzik, de a Facebook is ilyen módon működik. Ugyan teljesen ingyenes és elhalmoz bennünket díjmentes funkciókkal, mindezt azért teszi, hogy fizető hirdetőit maximálisan kiszolgálhassa. Webmesterként és cégtulajdonosként tehát a Facebook csupán egy tökéletesre optimalizált, releváns látogatókat hozó hirdetési platform, amelyben tökéletesen lehet megszólítani az érdeklődő tagokat.

A Facebook hirdetéskezelés számos lehetőséget kínál a marketingeseknek akkor is, ha csupán egy kis vállalkozás felvirágoztatásáról van szó. Így a költséghatékony online reklám mellett, közösségépítő hatással is bír. Ezzel pedig nem csak új, potenciális vevőkre és ügyfelekre tehetünk szert, hanem rajongói bázisra és hűséges követőkre is. Ezek az érdeklődő közösségek pedig felbecsülhetetlenek egy vállalkozás számára. Az érdeklődő csoportunk számára ugyanis akciókat hirdethetünk meg, kedvezményeket kínálhatunk és más módon is vásárlásra ösztönözhetjük őket.

Mennyi időt töltünk a Facebookon?

Korunk problémái közé tartozik a modernizáció, bármennyire is elkényeztet bennünket, ugyanolyan szinten képes megszüntetni az emberi kapcsolatokat is. Ennek hatása külföldön még inkább érezhető. Ausztráliában például a közlekedési táblákat már a járdákra is kihelyezik, mert többen bámulják a mobiljaikat lefelé nézve, mint az útszéli figyelmeztetéseket. Azonban nem csak külföldön, hanem idehaza is egyre több időt töltenek a felhasználók az online térben. Naponta Facebook-ozunk, Youtube-ozunk vagy nézegetünk képeket az Instagramon. Ez persze marketing szempontból rendkívül jó, ám sokan viszik túlzásba és megy a munkájuk, párkapcsolatuk vagy magánéletük rovására.

Világ szinten közel két és fél órát töltünk átlagosan, naponta a közösségi oldalakon. Ez pedig majdnem duplája, mint 2012-ben. A legtöbbet a Fülöp-szigeteken interneteznek, ahol több mint 4 órát is ezen közösségi oldalakon töltenek, de a brazilok, a kolumbiaiak, a nigériaiak és az argentinok is a csúcstartók között vannak. Csak a Facebooknak a havi aktív felhasználó száma 2.4 milliárd volt tavaly, de napi félmillió új regisztráció érkezik rá.

Magyarok és a Facebook

A magyar profilokat vizsgálva kiderült, hogy közel 6 millió profilt regisztráltak Magyarországról, melyek 53%-ban női, 47%-ban pedig férfi profillal történtek. A statisztikai adatok szerint egy fióknak átlagosan 340 ismerőse van a platformon (bár a Facebook információi alapján, a teljes felhasználói bázisából közel 81 millió lehet hamis fiók). A magyar üzleti profilok toplistájában megtalálható a Norbi Update, Tibi atya, Havasi, de Kasza Tibor, Mága Zoltán és a Túró Rudi is.

Egy kimutatás szerint a felhasználók 40%-ka nem szereti az üzleti oldalakat, ezért őket csak fizetett hirdetésekkel tudják elérni. A kisebb vállalkozások csupán havi pár 10.000 forintot költenek ezekre a hirdetésekre, de a nagyobb cégek és politikai pártok akár egymilliós keretet is meg szoktak adni egy-egy bejegyzés költségkereteként. Ezen reklámok célja lehet brand építés, lájkoló gyűjtés, nyereményjáték népszerűsítés, szavazásra buzdítás, reklámozás, hozzászólás generálás, felhasználói bázis építés vagy akár vásárlás is. A lehetőségek száma végtelen és csak a fantáziánkon múlik, hogy hogyan használjuk ki a Facebook hirdetési rendszerét, amellyel területre, érdeklődési körre, korra, nemre és lakhelyre is tudunk optimalizálni, így biztosan a legrelevánsabb tagokat szólíthatjuk meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG