2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.
 

Számos példa van arra, hogy régi, patinás áruházláncokat faképnél hagynak új versenytársak, ami felkeltette a szakértők érdeklődését. A Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég és a World Retail Congress (WRC) szakmai szervezet közös kutatásban járt utána annak, mi lehet ennek a jelenségnek a magyarázata.

Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fotó: Pixabay

A vizsgálat tanulsága röviden összefoglalható: azok a cégek nyernek a piaci versenyben, amelyek a legnagyobb hangsúlyt fektetik az innovációra. Aki spórol ezen a téren vagy kénytelen visszafogni kiadásait, mert nincs kellő anyagi forrása a fejlesztésekre, az a csődöt kockáztatja.

Az ágazat vezető vállalatai éves bevételüknek nagyjából 13 százalékát fordítják innovatív kezdeményezésekre és az ezekre költött pénzük tőkearányos megtérülése (ROI) 21 százalék. A sor végén lévőknél ez a két mutató mindössze 3 százalék árbevétel-arányos befektetés és 9 százalékos ROI - idézi az elemzést az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál. Az utóbbi eredménye meglehetősen lehangoló a BCG és WRC szakértő szerint. Azok a vállalatok, amelyek nem tudják tartani a lépést az innovációban versenytársaikkal, lefelé tartó spirálba kerülnek. Mivel keveset fejlesztenek, folyamatosan párolog az árbevételük, ezért nincs elég pénzük innovációra, és ez így megy tovább.

A rövid tanulság: innováció nélkül elvész a versenyképesség – állapította meg Nate Shenck, a BCG kiskereskedelemmel foglalkozó részlegnek vezetője. Szerinte nem csupán heti vagy napi szinten kell ezen a téren a spiccen maradniuk a vállalatoknak, hanem óránként kell megfelelniük a kihívásoknak. A kutatásból, amelyben 11 kiskereskedelmi ág 400 vezető menedzserét keresték meg, az is kiderül, hogy mik az innováció legfontosabb területei. E szerint a napi működés javítását a válaszadók 71 százaléka tartotta nagyon fontosnak, az e-kereskedelmet 60, a nagy adatelemzések és a mesterséges intelligencia felhasználását 58 százalékuk emelte ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG