3p
A gazdaságnak is a vásárlóerő lesz a mozgatórugója a szakemberek szerint, az emberek azonban már nem csak többet költenek egy boltban, de tudatosabbak is a termékeket illetően. A minőségibb, de valamivel drágább - úgynevezett prémium - termékek piaca folyamatosan bővül. De miből keressük a jobbat, és miért olyan fontos a háromrétegű, illatosított toalettpapír? A Nielsen elemzéséből szemezgettünk.
Speciális bevásárlókocsi az Auchan budaörsi áruházában (Kép forrása: MTI Fotó: Soós Lajos)

Jócskán átrendeződtek a hazai vásárlási szokások 2016-ban, egyre nagyobb kereslet mutatkozik ugyanis a jobb minőségű, ám valamivel drágább „prémium” kategóriás élelmiszerek és áruk iránt. Ezen élelmiszerek forgalma 11, a vegyiáruké pedig 9 százalékkal nőtt az elmúlt évben, összességében 303 milliárd forintot költöttünk prémium termékekre, ezt közölte a Nielsen a Privátbankár.hu-val. A tendencia mögött a fogyasztói bizalmi index folyamatos emelkedése, illetve stabilizálódása húzódik, ami azt jelzi, hogy a magyar fogyasztók optimistábbak és pozitívabbnak ítélik meg anyagi helyzetüket.

Tényleg csak silány termékeket kapnak a magyarok? Nem mindenből jut hozzánk a szemét. >>>

A leglátványosabb emelkedést a 100 százalékos gyümölcsleveknél mérték, ezek forgalma 34 százalékkal nőtt tavaly, összesen 53 milliárdot fordítottunk egészséges reggelire, ezen belül különösen jól futottak a sajátmárkás gyümölcslevek, ezek értékbeli eladása kétharmadával nőtt. Emellett többet kerestük a jó söröket (+30 százalék) és a nevesített sajtokat is (+12 százalék), utóbbira összesen 13 milliárd forintot költöttünk prémium kategóriás tejtermékre.

32 milliárdot öblítettünk le a klotyón

Mit nevezünk prémium terméknek?A kiskereskedelemben hagyományosan négyféle árkategóriát használnak: gazdaságos, alsó-közép, mainstream és prémium. Prémium minden olyan termék, ami az átlagáraknál legalább 30 százalékkal drágább.

A prémium vegyi áruk piacán a magyarok egyértelműen a minőségi, többrétegű vécépapír mellett tették le a voksukat, ebből 21 százalékkal fogyott több, mint 2015-ben. A teljes piac 32 milliárd forintra rúg, ennek majdnem a felét, 14 milliárd forintot teszik ki a pihe-puha papírok. Jól fogytak emellett a magasabb árkategóriájú gyerekpelenkák is, itt 26 százalékkal nőtt a prémium szegmens, illetve a náthaszezonban az illatosított, többrétegű zsebkendőket keressük inkább, itt 13 százalékos volt a bővülés.

A Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória közül a top 10 termékfajta 2016-ban, sorrendben: feldolgozott hús, sör, sajt, szénsavas üdítő, kávé, ásványvíz, gyümölcslé, tejföl, gyümölcs joghurt és hűtött szeletes édesség.

A vizsgált nyolcvan vegyi áru esetében a tízes toplista a következő: mosószer, vécépapír, pelenka, öblítő, mosogatószerek, papír zsebkendő, fogkrém, dezodor, tusfürdő és általános tisztítók.

Remek hírt hozunk: megint árat csökkentettek a magyar hipermarketek

Márciusban csúcsra ért a havi nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben, innen azonban a következő hónapban lejjebb került az árszínvonal - legfrissebb felmérésünkben pedig ismét árcsökkenésről számolhatunk be. A Privátbankár.hu legújabb Árkosár-felmérésének eredményét itt olvashatod. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Mutatjuk: így ugrottak meg az árak a magyar diszkontokban – egyetlen jó hír érkezett
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 3. 05:43
Továbbra is hegymenetben vannak az árak a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Februárban a felmérésben szereplő termékek átlagára a három diszkontláncban 12 435 forint volt, ami bő 2 százalékos havi áremelkedésnek felel meg. 
Vásárló Nézze csak, mi történik az üzemanyagok árával!
Privátbankár.hu | 2025. február 26. 11:32
Árcsökkenés is előfordulhat a kutakon.
Vásárló Szociális bombaként ketyeg az élelmiszerek megállíthatatlan drágulása
Buksza blog | 2025. február 24. 15:59
Az élelmiszerek makacs drágulása a világ leggazdagabb országaiban, így az Egyesült Államokban is olyan problémává vált, amit már nem lehet egyszerűen átmeneti gazdasági nehézségként leírni.
Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Szoboszlai gólja felborzolta a kedélyeket
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 13:13
Szoboszlai Dominik, a Liverpool FC magyar középpályása, lenyűgöző gólt szerzett a csapat legutóbbi edzésén, amely nagy visszhangot váltott ki a szurkolók és a média körében. A Liverpool hivatalos közösségi oldalain megosztott videón látható, amint Szoboszlai közelről bombázza a labdát a kapuba, amit a klub „rakétás” emojival kommentált. A szurkolók elragadtatással fogadták a látványos találatot, és számos pozitív visszajelzést hagytak a bejegyzés alatt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG