3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdaságnak is a vásárlóerő lesz a mozgatórugója a szakemberek szerint, az emberek azonban már nem csak többet költenek egy boltban, de tudatosabbak is a termékeket illetően. A minőségibb, de valamivel drágább - úgynevezett prémium - termékek piaca folyamatosan bővül. De miből keressük a jobbat, és miért olyan fontos a háromrétegű, illatosított toalettpapír? A Nielsen elemzéséből szemezgettünk.
Speciális bevásárlókocsi az Auchan budaörsi áruházában (Kép forrása: MTI Fotó: Soós Lajos)

Jócskán átrendeződtek a hazai vásárlási szokások 2016-ban, egyre nagyobb kereslet mutatkozik ugyanis a jobb minőségű, ám valamivel drágább „prémium” kategóriás élelmiszerek és áruk iránt. Ezen élelmiszerek forgalma 11, a vegyiáruké pedig 9 százalékkal nőtt az elmúlt évben, összességében 303 milliárd forintot költöttünk prémium termékekre, ezt közölte a Nielsen a Privátbankár.hu-val. A tendencia mögött a fogyasztói bizalmi index folyamatos emelkedése, illetve stabilizálódása húzódik, ami azt jelzi, hogy a magyar fogyasztók optimistábbak és pozitívabbnak ítélik meg anyagi helyzetüket.

Tényleg csak silány termékeket kapnak a magyarok? Nem mindenből jut hozzánk a szemét. >>>

A leglátványosabb emelkedést a 100 százalékos gyümölcsleveknél mérték, ezek forgalma 34 százalékkal nőtt tavaly, összesen 53 milliárdot fordítottunk egészséges reggelire, ezen belül különösen jól futottak a sajátmárkás gyümölcslevek, ezek értékbeli eladása kétharmadával nőtt. Emellett többet kerestük a jó söröket (+30 százalék) és a nevesített sajtokat is (+12 százalék), utóbbira összesen 13 milliárd forintot költöttünk prémium kategóriás tejtermékre.

32 milliárdot öblítettünk le a klotyón

Mit nevezünk prémium terméknek?A kiskereskedelemben hagyományosan négyféle árkategóriát használnak: gazdaságos, alsó-közép, mainstream és prémium. Prémium minden olyan termék, ami az átlagáraknál legalább 30 százalékkal drágább.

A prémium vegyi áruk piacán a magyarok egyértelműen a minőségi, többrétegű vécépapír mellett tették le a voksukat, ebből 21 százalékkal fogyott több, mint 2015-ben. A teljes piac 32 milliárd forintra rúg, ennek majdnem a felét, 14 milliárd forintot teszik ki a pihe-puha papírok. Jól fogytak emellett a magasabb árkategóriájú gyerekpelenkák is, itt 26 százalékkal nőtt a prémium szegmens, illetve a náthaszezonban az illatosított, többrétegű zsebkendőket keressük inkább, itt 13 százalékos volt a bővülés.

A Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória közül a top 10 termékfajta 2016-ban, sorrendben: feldolgozott hús, sör, sajt, szénsavas üdítő, kávé, ásványvíz, gyümölcslé, tejföl, gyümölcs joghurt és hűtött szeletes édesség.

A vizsgált nyolcvan vegyi áru esetében a tízes toplista a következő: mosószer, vécépapír, pelenka, öblítő, mosogatószerek, papír zsebkendő, fogkrém, dezodor, tusfürdő és általános tisztítók.

Remek hírt hozunk: megint árat csökkentettek a magyar hipermarketek

Márciusban csúcsra ért a havi nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben, innen azonban a következő hónapban lejjebb került az árszínvonal - legfrissebb felmérésünkben pedig ismét árcsökkenésről számolhatunk be. A Privátbankár.hu legújabb Árkosár-felmérésének eredményét itt olvashatod. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Megjósolták a fogadóirodák Trump győzelmét
Natív tartalom | 2024. november 6. 12:51
A csatatérállamok drámai hajrája rendkívüli izgalmat hozott az USA elnöki posztjáért vívott versenyben. Magyarországon idén először lehetett fogadni az elnökválasztásra, és jelentős számban fogadtak jó érzékkel Trump győzelmére.
Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG