De milyen játékok érdeklik az óvodás korosztályt? A Játékliget ebben a cikkben összegyűjtötte neked a legfontosabb kategóriákat, amiket bármikor bevethetsz. Amellett, hogy a gyermek élvezni fogja az együtt töltött időt, észrevétlenül segíted a fejlődését.
Mit játszunk a kis- vagy középső csoportos gyermekkel?
A kis- és középső csoportos gyermekek a világ nagy felfedezői. Minden érdekli őket, nyitottak, keresik az összefüggéseket. Ezt az életkori tulajdonságot bármelyik szerepjáték köntösébe bújva élvezhetik: akár egy boltos-vevő, orvos-beteg, rendőr-rabló karakterként vélt vagy igaz történéseket játszhatnak el.
A vágás, ragasztás, festés szintén nagy favorit. Valami új alkotása, ami addig csak a fantáziájában élt, életre kel, más számára is láthatóvá válik. A gyurmázás, gyöngyfűzés lehet önálló vagy szintén közös tevékenység, az alkotás örömén túl a kézügyességet, finommotorikát is erősen fejleszti.
Sok szülő rémálma az ajándékba kapott hangszer, de ez alaptalan. Egyrészt a gyermek figyelme maximum 10-15 perc terjedelmű ebben az időszakban, nem kell attól félni, hogy egész nap a játék zongorát fogja püfölni. Érdemes beszerezni rumbatököt, csörgőt, amivel a kedvenc mondókáinak a ritmusát hangszerrel is tudjuk kísérni.
A Játékliget oldalán egyszerűen tudsz keresni a gyermek életkorának megfelelő játékok között, így biztosan elkerülheted, hogy túl bonyolultat vagy éppenséggel túl egyszerűt sikerül választanod.
Fejlesztőjátékok nagycsoportosoknak
A nagycsoportos óvodás már fél lábbal az iskola küszöbén áll. Amíg csak lehet, a csemetét vigyük ki a természetbe, és a friss levegőn mozgassuk át. Az iskolaérettséghez szükséges kompetenciamérés akkor mutat jó eredményeket, ha a gyermeknek volt elégszer alkalma fára mászni, úszni, futni, biciklizni, stb. Ezek a tevékenységek ugyanis számos más területre is hatással vannak, amik szükségesek a jó iskolai teljesítményhez.
Ebben az életkorban már kellően érett rá, hogy a társasjátékokba bevonjuk. Így megtapasztalja, hogy a szerencse forgandó, tehát nem mindig ő nyer, és a vereséget is lehet méltósággal viselni, hiszen maga a játék öröme volt a cél. De játszhatunk kooperatív játékokat is, ha a veszítést még nehezen dolgozza fel. Előkerülhetnek a kirakósok, a memóriajáték, egyszerűbb kártyajátékok, társasjátékok.
Az olvasásra, a könyvek forgatására nagycsoportos gyermeknél mindenképpen helyezzünk nagyobb hangsúlyt. Azok a gyerekek, akiknek olvasnak esti mesét, nem csak a gyermek-szülő kapcsolatban érzik magukat biztonságban, hanem igényük keletkezik az olvasásra, így kíváncsisággal fognak majd az iskolában a betűk világa felé fordulni.