1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Karácsony közeledtével Kosarasainknak kézenfekvő volt megkóstolni a lehető legtöbb szaloncukrot, hogy támpontot adhassunk olvasóinknak a választáshoz. Nemcsak a belbecs a fontos, hanem a külcsín is - a gyártók pedig kezdjenek már el valami rendes csokiba mártogatni!
Karácsony közeledtével Kosarasainknak kézenfekvő volt megkóstolni a lehető legtöbb szaloncukrot, hogy támpontot adhassunk olvasóinknak a választáshoz. Nemcsak a belbecs a fontos, hanem a külcsín is - a gyártók pedig kezdjenek már el valami rendes csokiba mártogatni!

A kóstolás, azaz a szaloncukor íze mindazonáltal egyáltalán nem feltétlenül a legfontosabb szempont a választásban. Mivel az édesség elsődleges rendeltetése a fára aggatás, kiemelt szerepe van a megítélésben a csomagolás milyenségének is. Ha például kizárólag aranyszínű díszekkel ékítjük a fenyőt, lehet bármilyen finom egy adott termék - ha kékbe csomagolták, szóba sem jöhet. Ha pedig valaki úgy általában nem szereti a szaloncukrot, a csomagolásba akár egy darab kavicsot is tehetnek, a lényeg, hogy jól nézzen ki (tulajdonképpen nekik azt javasoljuk, használják a tavalyi készletet, de a vendégeknek azért ne nagyon kínálgassák).

A karácsonyipar átláthatatlanul hatalmas üzem, ezért természetesen a szaloncukrok kínálata is bődületes. Tesztünk során azokat a termékeket kóstoltuk, amelyek általában minden áruházban elérhetőek - nem csillagászati áron. Végül 11 féle szaloncukor került a kosarunkba, bár ennél azért több csokit kellett magunkba tömni, mivel néhány terméket vegyes ízekben csomagoltak.

A legtöbb esetben szembesültünk a szaloncukrok fő problémájával, amit valamiért évtizedek óta nem hajlandóak figyelembe venni a gyártók, ezért most hangsúlyosan felhívnánk rá a figyelmet: rossz a csokibevonat. Mintha a legolcsóbb csokimikulásokat és -nyulakat olvasztották volna fel. Hiába a finom töltelék, ha olcsó étcsoki-utánzatba mártják. Máshogy fogalmazva: néha már az is elég volt a boldogságunkhoz, ha bármilyen töltelékkel valamilyen rendes csokit nyomtak tele. Nem olyan olcsó dolog a szaloncukor ahhoz, hogy beérjük a gyengébb minőséggel.


Elsőre rögtön négy szaloncukrot osztottunk szét a tesztelők között: a Microse Kft. Csengettyű szaloncukrának Családi vegyes változatát kóstoltuk meg. A vegyesen csomagolt termékeknek megvan az az előnye, hogy egyetlen csomag beszerzésével változatos édességekhez juttathatjuk a családot, de az értékelések között az is szerepelt: jobb lenne, ha külön lehetne venni őket. A tesztelőknek a zselés változat ízlett, a piros-ezüst színű, sportszelet-ízű is jó volt, a kókuszos már megosztotta a társaságot, a porhanyós vajkaramellásnak viszont nem volt nagy siekre, még az ízesítést sem sikerült megtippelni. A csomagolás is túlságosan vegyes, négyféle színösszeállításban pompáznak a szaloncukrok, egyszínűre tervezett fára gyakorlatilag használhatatlan.
A Csengettyűnél a gyengébb ízek lehúzták a jobbakat, átlagban végül 4,19 pontot ért el a 10-ből, ami a 7. helyre volt elég.


A Mantilla Salon Créme kókusz ízű, étbevonóval mártott szaloncukor. Bár a csomagolás kétféle (kék-fehér illetve kék-kék mintázatú), valójában egyféle édességet tartalmaz a zacskó. A színek jók, a csomagolás egyszerű barátságos csillagos, így dísznek (kék fára) mindenképpen ajánlani tudjuk. Enni már kevésbé: bár az illata és a töltelék állaga jó, az íze büntetően rossz, különösen a lenyelés után néhány másodperccel. Tényleg csak dísznek használható. Sajnos épp annyi nullás értékelést kapott, mint kettest, így végül kereken 1,00-s átlagot ért el a 10-ből. Ez az utolsó, 11. helyet jelenti.

Egyedi, sötétbarna színű csomagolással újít a Tesco a gesztenyés szaloncukrával. Elsőre kicsit meghökkentő, de az arany csillaggal díszített cukrokról végül többen is azt mondták: felakasztanák a karácsonyfájukra. Íze nem rossz, bár gesztenyésnek túlzás nevezni. (Itt jegyeznénk meg: ha valaki újra kifejlesztené gyermekkorunk Geszti Eszti nevű édességét, legalább ugyanolyan finomra, mint régen volt, annak a Kosaras felajánlana valami nagyon fontos pozíciót, ha lenne befolyása.) Kissé megosztotta a tesztelőket a Tesco gesztenyése, végül 4,25 pontot ért el a tízből, ezzel 6. helyezett lett.

A Bonbonetti zselés szaloncukra citromos és narancsos változatban található a zacskóban. A cukrok csomagolása piros, arany csillagokkal, így jól használható díszítéshez. Az illatát többen dícsérték. Kibontás után látszik, hogy a csokiborítás kissé töredezett, ami egy női tesztelő szerint pozitívum, hiszen „erezett”. Bizonyára a natúr fabútorok esztétikuma miatt tartotta ezt fontosnak kiemelni. Kellemesen savanykásnak és túl savanyúnak is ítéltük. Furcsa, hogy a zselé színtelen, olyan, mintha üveggel lenne kiöntve a burkolat. Összességében jó pontokat kapott – köztük egy tízest is -, átlaga 7 a 10-ből, ez holtversenyes második helyezést jelent.

A folytatásban: az Igazi Csokisok, Norbi bélmozgatója és karácsonyi lelkifurdalása, vegyesvágott az Auchanból, és Tibi, a szalonbonbon - lapozzon! >>

Oldalak:
  ( 1 ) ( 2 ) következő >>
Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG