3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több étel végzi a kukában, ezért fontos változást vezetett be a Lidl a saját márkás tejtermékeinél: a brit üzletekben eltűnik a fogyaszthatósági idő, ehelyett azt szeretnék, ha a minőségét megőrzi felirat szerepelne a csomagolásokon.

Új világ jön a tejtermékeknél a Lidlben: a vállalat a brit üzletekben eltörölte a fogyaszthatósági dátumokat saját márkás tej- és joghurtkínálatában, így szeretné ösztönözni a vásárlókat, hogy csökkentsék az otthoni élelmiszer-pazarlást. Nem a Lidl az egyetlen, aki lépett az utóbbi időkben: a Sainsbury's és az Aldi is leszedte a felhasználási időt a tej csomagolásáról az elmúlt hónapokban, hogy a vásárlók saját belátásuk szerint dönthessenek arról, fogyaszthatóak-e még a termékek a Retail Gazette cikke szerint.

Felkészülnek a joghurtok

Richard Inglis, a Lidl beszerzési vezetője szerint rengeteg tökéletesen jó tejet és joghurtot dobnak ki az emberek azért, mert kicsúsztak a megjelölt fogyaszthatósági időből. Szerinte az a logikus lépés, ha a minőségét megőrzi jelölést használják, hogy a vásárlók saját maguk dönthessék el, fogyasztható-e a tej vagy joghurt.

A két jelölés között van különbség, a magyar Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerint a minőségmegőrzési idő azt az időtartamot jelöli, ameddig az élelmiszertől elvárható, hogy a megadott tárolási körülmények között tartva biztonsággal fogyasztható marad és megőrzi eredeti minőségi tulajdonságait. Ezzel szemben a fogyasztható jelölést jellemzően a mikrobiológiai szempontból gyorsan romló élelmiszerek esetén használják, és a megjelölt felhasználhatósági dátum után ezeknek az ételeknek a fogyasztása kockázatos lehet, veszélyt jelenthet az egészségre.

Új lépéssel küzd az élelmiszer-pocsékolással szemben a brit Lidl
Új lépéssel küzd az élelmiszer-pocsékolással szemben a brit Lidl

Az új csomagolások már megjelentek az angliai és walesi üzletekben, míg a joghurtok címkéin 2024 elejétől lesz változás. A lépés része a Lidl élelmiszer-pazarlás elleni stratégiájának, ennek keretében a vállalat létrehozott "Too Good to Waste" dobozokat is, amelyekben 1,50, azaz kevesebb mint ezer fontért körülbelül 5 kg olyan gyümölcsöt és zöldséget kínálnak, amelyek kissé sérültek, elszíneződtek, de még mindig fogyaszthatóak.

Többen léptek már

A szigetországban több élelmiszerlánc tett hasonló lépéseket már, és a legtöbben a kidobott élelmiszerek mennyiségének csökkentése érdekében változtattak. Az Aldinál szintén megváltoztak a tejtermékek, a vállalat célja, hogy 2030-ig a felére csökkentse az élelmiszer-hulladékot.

Erre szükség is van, hiszen a hulladékcsökkentéssel foglalkozó WRAP jótékonysági szervezet szerint évente közel 300 ezer tonna tejet pazarolnak el a brit háztartások azért, mert nem fogyasztják el a fogyaszthatósági dátumig.

A zöldségeknél már működik

A zöldségeknél és gyümölcsöknél egyébként már több kereskedő eltörölte az eddig érvényben lévő minőségmegőrzési időt.

Az Aldi tavaly csatlakozott a Tescóhoz, a Sainsbury's-hoz és az M&S-hez, és több mint 60 friss gyümölcsön és zöldségen, így többek között almákról és körtékről, citrusfélékről, burgonyákról, sárgarépákról és hagymákról távolítja el a feliratot.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG