3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több étel végzi a kukában, ezért fontos változást vezetett be a Lidl a saját márkás tejtermékeinél: a brit üzletekben eltűnik a fogyaszthatósági idő, ehelyett azt szeretnék, ha a minőségét megőrzi felirat szerepelne a csomagolásokon.

Új világ jön a tejtermékeknél a Lidlben: a vállalat a brit üzletekben eltörölte a fogyaszthatósági dátumokat saját márkás tej- és joghurtkínálatában, így szeretné ösztönözni a vásárlókat, hogy csökkentsék az otthoni élelmiszer-pazarlást. Nem a Lidl az egyetlen, aki lépett az utóbbi időkben: a Sainsbury's és az Aldi is leszedte a felhasználási időt a tej csomagolásáról az elmúlt hónapokban, hogy a vásárlók saját belátásuk szerint dönthessenek arról, fogyaszthatóak-e még a termékek a Retail Gazette cikke szerint.

Felkészülnek a joghurtok

Richard Inglis, a Lidl beszerzési vezetője szerint rengeteg tökéletesen jó tejet és joghurtot dobnak ki az emberek azért, mert kicsúsztak a megjelölt fogyaszthatósági időből. Szerinte az a logikus lépés, ha a minőségét megőrzi jelölést használják, hogy a vásárlók saját maguk dönthessék el, fogyasztható-e a tej vagy joghurt.

A két jelölés között van különbség, a magyar Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerint a minőségmegőrzési idő azt az időtartamot jelöli, ameddig az élelmiszertől elvárható, hogy a megadott tárolási körülmények között tartva biztonsággal fogyasztható marad és megőrzi eredeti minőségi tulajdonságait. Ezzel szemben a fogyasztható jelölést jellemzően a mikrobiológiai szempontból gyorsan romló élelmiszerek esetén használják, és a megjelölt felhasználhatósági dátum után ezeknek az ételeknek a fogyasztása kockázatos lehet, veszélyt jelenthet az egészségre.

Új lépéssel küzd az élelmiszer-pocsékolással szemben a brit Lidl
Új lépéssel küzd az élelmiszer-pocsékolással szemben a brit Lidl

Az új csomagolások már megjelentek az angliai és walesi üzletekben, míg a joghurtok címkéin 2024 elejétől lesz változás. A lépés része a Lidl élelmiszer-pazarlás elleni stratégiájának, ennek keretében a vállalat létrehozott "Too Good to Waste" dobozokat is, amelyekben 1,50, azaz kevesebb mint ezer fontért körülbelül 5 kg olyan gyümölcsöt és zöldséget kínálnak, amelyek kissé sérültek, elszíneződtek, de még mindig fogyaszthatóak.

Többen léptek már

A szigetországban több élelmiszerlánc tett hasonló lépéseket már, és a legtöbben a kidobott élelmiszerek mennyiségének csökkentése érdekében változtattak. Az Aldinál szintén megváltoztak a tejtermékek, a vállalat célja, hogy 2030-ig a felére csökkentse az élelmiszer-hulladékot.

Erre szükség is van, hiszen a hulladékcsökkentéssel foglalkozó WRAP jótékonysági szervezet szerint évente közel 300 ezer tonna tejet pazarolnak el a brit háztartások azért, mert nem fogyasztják el a fogyaszthatósági dátumig.

A zöldségeknél már működik

A zöldségeknél és gyümölcsöknél egyébként már több kereskedő eltörölte az eddig érvényben lévő minőségmegőrzési időt.

Az Aldi tavaly csatlakozott a Tescóhoz, a Sainsbury's-hoz és az M&S-hez, és több mint 60 friss gyümölcsön és zöldségen, így többek között almákról és körtékről, citrusfélékről, burgonyákról, sárgarépákról és hagymákról távolítja el a feliratot.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG