1p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Novemberre "helyükre kerültek" az árak a Privátbankár árkosarában, mind havi, mind pedig éves összehasonlításban drágultak az élelmiszerek három hazai hipermarketben. A mezőny összerázódott, és lassan mindenhova begyűrűzik a karácsonyi hangulat.

Továbbra sem tudni, az előző havi meglepő árcsökkenés minek az eredménye, azt mindesetre megfogadtuk, hogy az árkörkép-felmérést máskor nem országos hírű politikusok jelenlétében végezzük. Sokkal inkább beleillik a trendbe a legfrissebb eredmény: az októberi folyamatok eredményeként egy hónap alatt 3,2, egy év alatt 5,2 százalékkal emelkedtek az élelmiszerárak a vizsgált hipermarket-láncoknál.

A Privátbankár Árkosár éves árindexe

 

November 9-i felmérésünk alapján az elmúlt hónaphoz képest egyedül az Interspar mérsékelte az árakat (2,1 százalékos csökkenés), a Tesco 1 hónap alatt 4,1, az Auchan 8,4 százalékkal emelte árait. A felmérésben tavaly is szereplő áruházak esetében 5,1-5,2 százalékos éves áremelkedést mértünk. Októberhez képest összerázódott a mezőny, az Auchan bár veszített előnyéből, továbbra is az első helyen áll 16 320 forintos kosárértékkel. A Tescóban 16 807 forintba került volna a felmérés időpontjában a 30 élelmiszerből álló kosár, az Intersparban 17 499 forintot kellett volna fizetnünk érte.

Az átlagos kosárérték 16 563 forint lett, a legdrágább és a legolcsóbb versenyző között 6,74 százalékos, 1179 forintos a különbség. Egy hónap alatt 523 forinttal, egy év alatt (az Auchant és a Tescót vizsgálva) 1506 forinttal növekedett a nagybevásárlás ellenértéke. (Az Interspar csak két hónapja, a Cora távozásával került be a felmérésbe. )

Ha minden élelmiszert ott vettünk volna meg, ahol épp a legolcsóbb, 15 439 forintból is megúszhattuk volna a vásárlást - ehhez azonban három helyen is fel kell vonulnia a beszerzőknek, ami extra költségeket és időt jelenthet.

Csengőszó, csengőszó!

Még egy szűk hónap múlva jön csak a Mikulás, a vásárlók azonban már a karácsonyra is hangolódhatnak. Még nem dübörög ezerrel az erőltetett ünnepi hangulat, karácsonyi díszek, üveggömbök, műhó és mű-fenyőágak azonban már egyre gyakrabban jönnek szembe, ahogy toljuk a bevásárlókocsit. November elején már meghallgathattuk az első karácsonyi slágereket is az egyik hipermarketben, az előrelátóak pedig beszerezhetik a szaloncukrot is.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Ha a komolyabb (10 százalékos vagy azt meghaladó) árváltozásokat akarjuk szemlézni, érdemes végigfutni az árcsökkenéseken, ebből ugyanis nincs sok. Éves összehasonlításban a kávé ára haladja meg ezt a szintet (-21 százalék), valamint a tej (-10,7%) és a rizs (-14,9%), míg októberhez képest csak a liszt és a májas esetében mértünk 10 százalék körüli árcsökkenést.

Egy hónap alatt 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt a banán, a krumpli, a rizs, a kávé, a tea, a csirkemell és az ásványvíz átlagára, tésztát 21 százalékkal többért tudtunk volna venni.

Tavaly ilyenkor 41 százalékkal olcsóbb volt a krumpli, 31-gyel az alma és a tojás; 20 százalék körüli mértékben drágult a  kenyér, a banán, a chips, az olaj, a tészta és a sajt.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Ezúttal is választottunk három terméket, és megnéztük, márkától és minőségtől függetlenül hol tudjuk a legolcsóbban beszerezni. Gesztenyét például az Auchanban, kilónként 1499 forintért. A Tescóban a maróni kilója 1798 forint, az Intersparban épp nem volt kapható.

Vaníliás cukrot viszont az Intersparban találtunk a legolcsóbban: a Klasszikus vanillincukor 8 grammos kis tasakban 10 forintba sem került. Ugyanez az Auchanban 11 forint volt, a Tescóban a Gazdaságos vanillincukor 14 forintba került 10 grammos tasakban.

A KSH kedden közli jelentését az infláció októberi alakulásáról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG