Pénteken indul az újabb nagy roham az üzletekben, sokan viszik vissza az ajándékot, mert ki akarják cserélni, vagy épp vissza szeretnék azt váltani. Fontos azonban különbséget tenni a minőségi hiba és az egyéb okok között - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
A törvény szerint csak a hibás áru cseréjére kötelezhető a kereskedő, arra is csak a vásárlástól számított három munkanapon belül - mondta a Kossuth Rádiónak Fülöp Zsuzsanna. Hozzátette: ha a terméknek nincs minőségi hibája, a kereskedő nem köteles kicserélni. "Ha például nem tetszik, amit kaptunk, vagy a méret nem jó, esetleg a színnel van probléma, akkor jogi értelemben nem beszélhetünk minőségi hibáról" - magyarázta.
A javítási, levásárlási, illetve cserefeltételekről általában már a vásárláskor tájékoztatják a fogyasztót, ezután az eladó ezen már nem módosíthat. Csak blokkal, nyugtával és jótállással lehet igazolni, hogy hol vásároltunk és mennyiért.
Egy friss kutatás szerint 20%-kal többet költött az idei karácsonyra a magyar lakosság a két évvel ezelőttihez képest; 7 ember kapott ajándékot az átlagmagyar átlagkarácsonyán. Részletek>> |
A pénzvisszafizetés csak akkor jöhet szóba, ha a megvásárolt termék három munkanapon belül elromlik, és nem lehet sem megjavítani, sem kicserélni. Bár gyakori lehetőség ilyenkor az úgynevezett levásárlás, erre vonatkozó jogszabály nincs, így ez a lehetőség csak akkor alkalmazható, ha a vásárlónak is megfelel.