3p
Rengeteg gagyi hamisítvány ömlik a piacra karácsony előtt, ami túl olcsó, az legyen gyanús!

Nem véletlenül kerülnek annyiba a márkás termékek, amennyibe: a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) titkára, Németh Mónika szerint a „gyártó sok pénzt és energiát fektet abba, hogy a befuttatott márkáját jó áron tudja eladni”. A karácsony közeledtével megszaporodnak a különböző márkás termékeket töredékáron kínáló webshopok és házalók, ezek azonban többségében hamisítványt próbálnak ránk sózni. Ötezer forintért például biztosan nem márkás parfümöt kapunk a pénzünkért.

Ezért is nagyon fontos, hogy internetes vásárlásnál is óvatosan járjunk el, tájékozódjunk az értesítőkről és a cég valódiságáról. Amennyiben ugyanis egy vállalat nem rendelkezik például székhellyel, úgy könnyen eltűnhet a pénzünkkel együtt, a nem létező cégnél pedig nem lehet érvényesíteni a fogyasztói jogokat sem, fűzte hozzá Németh Mónika. Hozzátette: a hamis termékek 77 százaléka továbbra is Kínából származik, de már itt is egyre jobban ügyelnek a szellemi tulajdon védelmére.

Hogyan ismerem fel a hamisítványt?

Szerencsére már számos módja van annak, hogy kiszűrjük, olcsó utánzatot vagy eredetit próbálnak-e ránk sózni. Mielőtt elővesszük a pénztárcánkat, győződjünk meg róla, hogy:

  • webshop esetén valódi oldallal van-e dolgunk. Egy ismert márka URL címe jellemzően .com-ra vagy az országnak megfelelő (.hu, .fr, .de, stb.) végződéssel zárul. A .net, .biz végződések jó eséllyel hamis oldalt takarnak.
  • milyen a kép minősége, amivel interneten hirdetik a képet. Ha kis felbontású, rossz képpel hirdetnek egy terméket, az jó eséllyel hamis.
  • hol tájékozódunk az adott termékkel kapcsolatban. Ehhez érdemes fórumokon, blogokon szétnézni, itt ugyanis arról is információt kaphatunk, hogy hol kapható a kívánt termék – és, mások rossz tapasztalatából tanulva, hogy mely üzleteket, webshopokat kerüljük. Ha az árucikk nevéhez a „hamis” szót is csatoljuk a keresőben, úgy megkapjuk a nem megbízható oldalak listáját is.
  • amit vásárolunk, annak minden szükséges tartozéka megvan-e.  A feltűnően alacsony ár mellett az árusítás helye és körülményei, a kivitelezés látható minőségi problémái, az eredeti csomagolás (például parfümöknél az átlátszó celofán) és a szokásos tartozék (pl. magyar nyelvű használati útmutató, jótállási jegy) hiánya is gondolkodásra adhat okot.
  • milyen a használati utasítás helyesírása. Ha a dobozon, vagy magában a leírásban helyesírási hibák vannak, azt valószínűleg nem a hivatalos gyártó adta ki a kezéből.

Hamis nélkül nem tudunk élni?A magyarok ugyanakkor, úgy tűnik, képtelenek létezni a hamis termékek nélkül - amellett, hogy sokak számára ez az egyetlen lehetőség, hogy "márkás" holmikat hordhassanak, évente 217 milliárd forint veszteséget is termel a gazdaságnak, erről korábban itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG