Nem mindenkinek kényelmetlen
A nagyon hosszú légi utazás azért nyomasztó, mert a dolog jellegénél fogva roppant kis helyre vagyunk összeszorítva, nem lehet fekve aludni, és alig lehet valahol mozogni, jönni menni. A vonatokon járattól függően választhatunk hálókocsit, végigbaktathatunk a szűk folyosón és kinyújtóztathatjuk tagjaink az ajtók előtti részen. És akkor még nem is említettük a büfékocsit.
A repülő viszont igaz, hogy hosszú, kényelmetlen utazás során, de mégiscsak más kontinensre is eljuttat, sőt a leghosszabb járatok már közelítik a Földön lehetséges két legtávolabb hely közti távolságot. Tulajdonképpen el is érték, mivel ez a távolság 20 ezer kilométer, de a legközkedveltebb célpontok ennél közelebb vannak egymáshoz. Az említett járat, ami a New York melletti Newark repülőteret köti össze Szingapúrral, 15 340 km, vagyis több mint háromnegyede a szóba jöhető legnagyobb távolságnak.
Tény, hogy a 2013-ban megszüntetett járatot elsősorban a kényelmes osztályon utazó üzletemberek szeretnék viszontlátni. Úgy azért kissé könnyebb kibírni a 18-19 órát: ággyá alakítható a szék, így a fele idő kellemes alvással már el is telik, és az utazás hátralévő része alatt sincs az utas a szomszédjához és az előtte lévő székhez préselve.
Megfelelő géptípus, nagy igény
A Singapore Airlines 2018-tól újra üzemeltetni fogja ezt a járatot, akárcsak a Los Angeles és Szingapúr közöttit, ami csak egy órával rövidebb. A járatokon az Airbus 350-900ULR, kifejezetten ilyen hosszú távolságokra tervezett típusa fog közlekedni. A jármű szerkezete jórészt kompozit anyagokból készül, így jóval kisebb a súlya, mint a korábbiaknak. Így ez a típus jóval kisebb fogyasztású, mint a korábban nagyon hosszú távra induló járatok, ezért gond nélkül magával tudja vinni ekkora távra az üzemanyagot.
Az üzleti utazók pedig fölösleges időpocsékolásnak tartják, hogy most meg kell állni Frankfurtban, Moszkvában, Tokióban vagy Szöulban. Ezért sokan inkább a Cathay Pacific járataira pártoltak át, Hongkongból téve meg az amerikai utat, Hongkongból aztán már nem túl megterhelő átrepülni Szingapúrba.
Jól mennek
Miután lesz elég üzleti utas, ami jegyár-bevétel legbecsesebb részét adja, feltehetőleg bőven megéri majd a járatok üzemeltetése. A repülőn sokkal kevesebb utas lesz, mint a szokványos interkontinentális járatokon, egyrészt mert úgyis az üzleti utasokra számítanak, és sok első osztályú hely lesz, másrészt mert így jelentős súlycsökkentés érhető el.
A két járat egyúttal a leghosszabb egyhuzamban megtett járat lesz. Ennél alig valamivel rövidebb járatot fog üzemeltetni jövő februártól az Emirates: a járat Dubajból Panamavárosba repül majd, odafelé 17 és fél órás lesz az út. A most is közlekedő leghosszabb járatok a Dallas és Sydney közötti, amit a Quantas repül, és a Johannesburg és Atlanta közötti, melyen a Delta szállítja az utasokat.