2p

Két évvel ezelőtt mutatta be a Tesco GetGo nevű elszámolási megoldását, azt az önkiszolgáló fizetési lehetőséget, amelyben a vásárlónak nem kell bajlódnia a vonalkódok leolvasásával. A kísérlet bővül.

A Tesco hazai piacán, az Egyesült Királyságban újabb szintet igyekszik lépni a vásárolt áruk árának automatikus elszámolási módszerében. A boltlánc az izraeli Trigótól szerzi be a maceramentes elszámolás technológiáját, amelyet 2021 októberében vezetett be kísérletképpen egyik London központjában lévő boltjában.

Szintet lépnek

Még korábbi előzménye az újdonságnak egy 2018-ban megnyitott készpénzmentes Tesco Express-üzlet. A GetGo igénybevétele esetén az áruház számítógépe kamerák és mérlegek, azaz vizuális és súlyérzékelők segítségével követi az üzletbe betérők vásárlásait. Memóriájában eltárolja, hogy ki, mit tett be a kosárába. A vevőnek az a dolga, hogy a belépéskor vagy amikor távozni akar leolvasson egy QR- kódot, amivel a rendszer azonosítja, azaz összeköti őt a kosara tartalmával.

Az eddigi kísérleti áruházakban azok vehetik igénybe ezt a megoldást, akik letöltötték a Tesco Grocery Appot. Miután befejezték a vásárlást, ezen keresztül ellenőrizhetik, hogy a gép pontosan azt számolta-e el, amit levettek a polcokról vagy a pultokról. A szeszes italt vásárlók külön kapun keresztül távozhatnak, ahol ellenőrzik, hogy elmúltak-e már 18 évesek. Ezután fizet a vásárló, és a rendszer néhány perccel a távozás után elküldi a telefonjára a számlát.

Csak vásárolni kell, a többi megy magától. Fotó: Tesco
Csak vásárolni kell, a többi megy magától. Fotó: Tesco

A London Fulham Reach körzetében lévő GetGo-áruház azonban ennél is többet tud - derül ki a The Grocer brit kiskereskedelmi szaklap beszámolójából. A legfontosabb különbség, hogy nincs szükség a Tesco alkalmazásának letöltésére.

Így a vásárlás utolsó fázisában a rendszer "megmondja", hogy pontosan mit vett a vásárló, akinek csak jóvá kell hagynia a listát és már mehet a fizetés elektronikus úton vagy készpénzzel. A Tesco közleménye szerint kísérletnek szánják az újítást, amelynek során figyelik, hogy a vásárlók mit szólnak az új lehetőséghez. A boltlánc közölte, a rendszernek nem része semmilyen arcfelismerő megoldás vagy más személyesadat-gyűjtés, amelynek alapján azonosítani lehet a boltjaiba betérő embereket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG