2p
Robbanásszerű növekedés előtt áll a viselhető mobil használati cikkek piaca, miután ezek az eszközök betörtek az életmód- és divatcikkek világába is - derült ki az amerikai International Data Corporation számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat felméréséből.

Az ilyen eszközök forgalma az idén meghaladhatja a 19 milliót, a tavalyinak több mint háromszorosát, majd az eladási szám 78,4 százalékos CAGR (Compounded Annual Growth Rate), átlagos éves növekedési ütem mellett 2018-ra 112 millióra emelkedhet.

Sportoláshoz pulzusmérő

A növekedést elsősorban divatmárka nevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő.

Február végén a Samsung és Huawei után az LG dél-koreai konszern is bejelentette, hogy még idén saját fejlesztésű okosórát dob piacra. Részletek >>>

Okosóra a csuklóra

A másik piaci szegmens az olyan viselhető eszközöké (okos öltözék kiegészítők), amelyekre már harmadik forrásból származó alkalmazásokat is lehet telepíteni, növelni lehet így funkciógazdagságukat, de feladatukat az elsőhöz hasonlóan okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el. Ilyen például az okosóra.

Huawei TalkBand

Okosszemüveg a fejre

A harmadik piaci szegmens pedig az olyan teljesen autonóm, minden más eszköztől független, az internethez önmaga is csatlakozni képes okos kiegészítőké, mint amilyen a Google Glass is.

Google Glass. Forrás: Wikipedia

Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés már csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít.

A Samsungban bíznak

Az IDC által 50 ezer felhasználó körében világszerte végzett "ConsumerScape 360°" felmérésből a már számos ilyen eszközt piacra vitt Samsung került ki győztesen, mint a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple, Sony és Google márkaneveket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG