4p
KKV
Egy felmérés szerint a tipikus magyar tehergépkocsi-vezető naponta átlagosan 50-150 kilométert tesz meg 60-75 km/h átlagsebességgel, és akár 3-4 fuvart is lebonyolít. A sofőrök vezetési stílusa nagymértékben befolyásolja a járművek átlagfogyasztását, amelyet jócskán növelhetnek például a felesleges fékezések és gyorsítások, illetve a fordulatszám nem megfelelő megválasztása.

A szállítmányozó, fuvarozó cégek gyakran szembesülnek azzal, hogy a vártnál többször kell javítani a járművet, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.

A tehergépkocsik tervezettnél gyorsabb amortizációjának oka gyakran a vezetési stílus nem megfelelő megválasztása, amely a szervizköltségek növelésén túl fokozza az üzemanyag-fogyasztást és ezzel együtt a fuvarozásból fakadó környezetterhelést is.

A járművezetőknek a teljesítendő feladatok, a szűk határidők és az egyre gyarapodó adminisztratív teendők mellett sok esetben nehézséget okoz vezetési képességeik folyamatos fejlesztése, holott erre a WebEye Magyarország felmérése szerint nagy szükség lenne.

A társaság 12 hónapon át mintegy 500 járműbe szerelt egység segítségével gyűjtött adatokat a tehergépkocsi-vezetők vezetési stílusáról. Az adatgyűjtés a fordulatszám megválasztására, a tempomat használatára, a gázpedál helyzetére, az üzemóra és az átlagfogyasztás alakulására, illetve a megtett útvonalakra és a pihenőidők igénybevételének rögzítésére egyaránt kiterjed. A WebEye Magyarország által összesített adatokból készített felmérés így pontos képet adnak a szállítmányozásban résztvevő magyar járművezetők vezetési szokásairól.

Egy átlagos nap

Mivel a sofőrök gyűjtő szállítmányozásra és távolsági fuvarozásra irányuló megbízásokat egyaránt kapnak, a naponta megtett utak hossza egyénenként jelentős eltérést mutathat. A különböző értékeket átlagolva kiderül, hogy körülbelül napi 50-150 kilométert futnak a hazai tehergépjárművek. A fuvarok száma a kiindulási és a célállomás közötti távolságtól függően szintén eltérő lehet, de kisebb távoknál egy sofőr akár 3-4 alkalommal is fordulhat naponta. A le- és a felrakodás legalább 1-2 órát vesz igénybe.

A törvényben előírt kötelező pihenőidőt jellemzően az esti órákban veszik igénybe a gépkocsivezetők (a hazai vonatkozó szabályok értelmében ennek mértéke legalább 11 óra, amely heti három alkalommal 9 órára csökkenthető. Emellett négy és fél órányi vezetés után legalább 45 perces szünetet kell tartani, amely felosztható egy 15 perces és egy azt követő 30 perces pihenésre).

Ilyen útvonalakon közlekednek

Országszerte a szállítmányozásnál leginkább preferált utak közé tartozik a főváros környékén az M0-ás körgyűrű. A megadott határidőre teljesítendő fuvarok esetén az autópályák használata jellemző.

A tehergépjárművek viszonylag gyakran közlekednek településeken belül, ennek oka, hogy sok esetben így csökkenthető a fuvar lebonyolításához szükséges időt, illetve a megtett kilométerek számát. Ezzel együtt a városok belső területeit a teherautók általában elkerülik – sok esetben behajtási tilalmak és teherforgalmi súlykorlátozások miatt nem is használhatják az ott található útszakaszokat.

A sofőrök vezetési szokásai

A vezetési stílusra vonatkozó adatok elemzéséből kiderül, hogy a járművezetők nemzetközi fuvarok esetén 70-75 km/h, a belföldi szállítások során pedig ennél alacsonyabb, 60-70 km/h átlagsebességgel közlekednek.

A határainkon belüli utaknál az átlagos üzemanyag-fogyasztás ennek megfelelően legalább 1-2 literrel magasabb a külföldi fuvarokhoz képest. A járművek átlagfogyasztását amúgy a mérések eredményei alapján leginkább a fordulatszám nem megfelelő megválasztása, illetve a tempomat rendszeres használatának mellőzése növeli. A sofőrök egy részére jellemző ezek mellett az indokoltnál gyakoribb fékezés, de sokan a retardert sem használják megfelelően, illetve többen nem élnek a kigurulás és a motorfék kínálta lehetőségekkel.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG